سوم لغایت هشتم آبان ماه نمایشگاه کتاب بجنورد با حضور 286 ناشر برگزار می شود
کد خبر: 3655455
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

سوم لغایت هشتم آبان ماه نمایشگاه کتاب بجنورد با حضور 286 ناشر برگزار می شود

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه سوم لغایت هشتم آبان ماه نمایشگاه کتاب بجنورد برگزار می شود، گفت: در نمایشگاه کتاب امسال 286 ناشر حضور دارند که 12 ناشر از خراسان شمالی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، صبح امروز در نشست خبری، با بیان اینکه 400 میلیون تومان بن خرید کتاب پیش بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه سال قبل، مبلغ بن دهمین نمایشگاه کتاب 50 میلیون تومان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
وی ادامه داد: 176 غرفه برای برپایی نمایشگاه کتاب امسال پیش بینی شده است.
وی محل برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی را مصلی امام خمینی(ره) بجنورد ذکر کرد و افزود: طبق هماهنگی و مساعدت امام جمعه بجنورد و با توجه به استقبال مردم از محل نهمین نمایشگاه کتاب استان، امسال نیز مصلی امام خمینی(ره) میزبان دوست داران کتاب و کتاب خوانی است.
این مسئول همچنین از عرضه 36 هزار و 443 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: کتب حوزه علوم انسانی نظیر ادبیات، فلسفه و تاریخ بیشترین آمار خرید مراجعه کنندگان را در سال های گذشته در این استان داشته است و کتب حوزه کودک و نوجوان در رده دوم بیشترین آمار فروش قرار دارد.
فرخنده به برنامه های جنبی پیش بینی شده در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اشاره کرد و تصویرسازی کتاب کودک، داستان نویسی خلاق، نشست تخصصی فیلم نامه نویسی، نشست کتاب داران، رو نمایی از کتاب، معاشره با موضوع شعر آئینی، رونمایی از کتب فرهنگیان و جشن امضای کتاب را بخشی از برنامه ها عنوان کرد.
وی همچنین برگزاری نشست تخصصی با موضوع هنر برای کودکان، نشست ستاد اقامه نماز، دعوت از عبدالجبار کاکایی و شاعران مطرح کشوری، کارگاه چگونه کتاب بخوانیم و برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان را از دیگر برنامه های جنبی پیش بینی شده در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی توصیف کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برپایی نمایشگاه را یکی از ضروریات مهم جامعه در کتاب خوانی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه چرخه نشر در کشور ضعیف است، نمایشگاه فرصتی برای تهیه کتب مورد نظر شهروندان و حمایت از مولفان و ناشران محسوب می شود.
فرخنده در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید زمینه معرفی علم فراهم شود، تصریح کرد: حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که با نهادینه کردن مطالعه در آینده، نسلی فرهیخته و کتاب خوان را پرورش داده ایم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیز گفت: ستاد برپایی نمایشگاه کتاب از دو ماه گذشته در قالب 14 کمیته فعال شده و سعی بر این است تا زمینه برپایی نمایشگاه تخصصی برای تمام اقشار جامعه فراهم شود.
رضا رضایی با بیان اینکه 12 ناشر خراسان شمالی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، افزود: در کتاب فروشی هایی که نمایندگی کشوری را گرفته اند، دستگاه پز نصب شده و شهوندان با خرید از کتاب فروشی نیز می توانند بن های خود را استفاده کنند.
وی اظهار کرد: علاقمندان برای خرید بن کتاب نیز می توانند با حضور در غرفه الکترونیک و بانک مستقر در نمایشگاه بن های خرید را با 20 درصد تخفیف تهیه کرده و فروشندگان نیز هنگام خرید، کتاب را 10 درصد کمتر از مبلغ چاپ شده پشت جلد عرضه می کنند.
وی با اشاره به اینکه 32 ناشر و 30 کتاب فروشی در سطح خراسان شمالی فعال است، اضافه کرد: حمایت های توسعه ای اداره کل ارشاد از ان ناشران در قالب خرید کتاب، چاپ کتب ارزشمند با موضوع معرفی استان، بیمه ناشران و اجرای طرح معافیت از پرداخت مالیات است.
رضایی گفت: سال 95، 75 میلیون تومان اعتبار برای چاپ 260 عنوان کتاب پیش بینی شد که این مبلغ در سال جاری به صد میلیون تومان افزایش یافته است.
captcha