کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی از آثار شوم طلاق است
کد خبر: 3655453
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی از آثار شوم طلاق است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، طلاق را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی در به هم زدن تعادل روحی و روانی انسان ها عنوان کرد و گفت: کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی از آثار شوم طلاق است که در جامعه خودش را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز(30 مهر ماه) در کارگاه آموزشی "خانواده در راستای پیشگری از آسیب های طلاق ویژه مبلغات" که به مدت دو روز در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد گفت: آسیب های اجتماعی یکی از مباحث بسیار مهم و  تاثیرگذار است که می بایبست از تمامی ظرفیت ها و امکانات دراختیار در ارستای کاهش و رقع آنها بهره لازم را ببریم.
وی افزود: تلاش همگان به ویژه دستگاه های فرهنگی برای کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که در این مسیر از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به حجم بالای آسیب های اجتماعی در جامعه کنونی و با تاکید بر مهار این آسیب ها تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی با بهره گیری از امکانات در اختیار باید بتوانند موجبات ارتقای سطح آگاهی های گروه های هدف خود را فراهم کنند.
حجت الاسلام انصاری راد از مبلغات و طلبه ها به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه یاد و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی، مراکز بحرانی و حاشیه نشینی به عنوان پنج آسیب مهم اجتماعی یاد کردند، معظم له نقشه راه را نشان می دهند، بنابراین ما باید بر  روی این پنج آسیب جدی متمرکز شویم و در جهت کاهش و رفع آنها بکوشیم.
 وی، طلاق را یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی در به هم زدن تعادل روحی و روانی انسان ها عنوان کرد و گفت: کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی از آثار شوم طلاق است که در جامعه خودش را نشان می دهد.
در ادامه این کارگاه آموزشی، محمدرضا بهزاد استاد دانشگاه و مشاور خانواده در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان که درحال برگزاری است با تاکید بر اینکه امنیت اخلاقی در خانواده تامین می شود گفت: جامعه همانند ساختمانی است خانواده بلوک های تشکیل دهنده آن است.
وی افزود: اگر خانواده به عنوان بلوک های تشکیل دهنده جامعه از استحکام کافی برخوردار نباشد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که از جامعه ای بدون آسیب بهره مند شویم.
استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از مسائل به ظاهر کوچک اما تاثیرگذار، الگوی تنظیم نوع سلیقه هاست، خانواده از افراد مختلف با سلیقه های گوناگون تشکیل شده و تفاوت سلیقه ها موجب تفاوت تقاضا می شود و همین می تواند زمینه بروز اختلاف و نارضایتی را به وجود آورد. 

captcha