8 میلیون دلار صادرات از کهگیلویه و بویراحمد طی 2 سال
کد خبر: 3655449
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

8 میلیون دلار صادرات از کهگیلویه و بویراحمد طی 2 سال

گروه اجتماعی: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین صادرات این استان طی دو سال اخیر بصورت تقریبی ۸ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، سالار حسین‌پور، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد امروز، 30 مهرماه اظهار کرد: میانگین صادرات استان طی دو سال اخیر بصورت تقریبی ۸ میلیون دلار بوده که از این مبلغ چهار میلیون آن توسط گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد و مابقی توسط دیگر گمرکات کشور صادر می‌شود.
وی بیان کرد: مهم‌ترین محصول صادراتی استان، پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی بهداشتی، انواع موکت و سیمان است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بازارهای هدف صادراتی استان را، کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان است.
حسین‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلات صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش هزینه حمل و نقل کالا به مقاصد صادراتی، بالا بودن قیمت تمام شده محصول، تولید صادراتی در مقیاس کوچک است.
وی اضافه کرد: به منظور توسعه صادرات استان، سند راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی استان تدوین شده که بر اساس الزامات آن، با رفع موانع و مشکلات و همکاری دستگاه‌های مختلف مرتبط با تولید و صادرات، آینده صادرات کهگیلویه و بویراحمد رو به توسعه و پیشرفت خواهد بود.
یادآور می‌شود، روز ۲۹ مهرماه هر سال به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده است.
captcha