«رزم‌واره مدافعان حرم» تجلیل از مدافعان ناموس شیعه است
کد خبر: 3655420
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
شاه آبادی:

«رزم‌واره مدافعان حرم» تجلیل از مدافعان ناموس شیعه است

گروه هنر: معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری نخستین رزم واره مدافعان حرم که صبح امروز 30 مهرماه برگزار شد گفت: این رویداد سعی دارد یاد و آرمان‌های بزرگانی را تجلیل کند که با ایثارشان از ناموس شیعه و ملت ایران برخاسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری نخستین رزم واره مدافعان حرم در سالن جلسات معاونت صدا امروز 30 مهرماه برگزار شد.در این برنامه حمید شاه آبادی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و رئیس ستاد برگزاری رزم واره همچنین بهنام احمد پور مبارکه مدیر شبکه رادیو ایران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه شاه آبادی در معرفی این رزم واره گفت: اکنون که دور اندیشی‌ها و آینده نگری‌های رهبر فرزانه انقلاب رنگ واقعیت پذیرفته و جهانیان روز به روز با ماهیت پلیدی تروریست‌های دست نشانده بیشتر آشنا می‌شوند و نقش بی بدیل مدافعان حرم و شهدای راه حقیقت و آزادگی بر همگان آشکار شده است، ستاد برگزاری نخستین رزم واره مدافعان حرم متشکل از شبکه رادیوی ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و سازمان امور هنری و سیمای دفاع مقدس، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طرح برگزاری «نخستین رزم واره مدافعان حرم» را ارائه می‌کند.

وی اهداف برگزاری این رزم واره را اینگونه توصیف کرد: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی گری و مقاومت مردم، معرفی فعالیت‌های هنری هنرمندان این مرز و بوم در مقوله دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت، تقویت حرکت‌های هنری- رسانه‌ای در حوزه مدافعان حرم، معرفی مدافعان حرم و خانواده‌هایشان به عنوان محصول و رویش انقلاب اسلامی و تقویت روحیه انقلابی – جهادی از جمله اهداف این رزم واره است.

شاه آبادی ادامه داد: به متولیان فرهنگی این رزم واره درود می‌فرستم که با همت و تلاش خود پایه گذاری چنین رزم واره‌ای بودند به ویژه رادیو ایران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این حوزه نقش مهمی از خود ایفا کردند. این جشنواره در صدد است یاد شهدا و مدافعانی را زنده نگاه دارد که با ایثار خود از ناموس ایران و شیعه به دفاع پرداختند به ویژه اینکه آنها در مقابل شرورترین اشرار به پاخاسته‌اند.

وی با بیان اینکه تبیین استراتژی نظام در مقابل استکبار جهانی از طریق چنین جشنواره‌های صورت می‌گیرد گفت: رزم واره مدافعان حرم بهترین فرصت است تا به ابعاد مختلف نقش مدافعان حرم به ویژه برقراری امنیت در کشورمان سخن بگوییم. نکته دیگر که اهمیت برگزاری این رویداد را دو چندان می‌کند این مهم است عده‌ای تلاش دارند که ایثار مدافعان حرم را کم رنگ جلوه دهند. پس باید جلوی چنین کینه توزی‌های گرفته شود. البته ملت غیور ایران با حماسه‌های که از خود آفریده‌اند نشان داده‌اند که فریب مغرضان را نخواهند خورد برای مثال حضور مردم در تشیع پیکر شهید حججی بهترین گواه برای این ادعا است ولیکن ما نمی‌توانیم از مسئولیتی که بر دوشمان قرار داده شده است که همانا تجلیل و تقدیر از مدافعان حرم کوتاه بیاییم.

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین رئیس ستاد برگزاری رزم واره دیگر سخنران این نشست خبری بود وی در آغاز ضمن تقدیر از برگزار کننده‌ها و فعالان این رزم واره اظهار کرد: مدافعان حرم بخشی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را شکل می‌دهند چون تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده هر گاه نیازی احساس شود مردم پشت انقلاب و رهبر فرزانه‌اشان ایستاده‌اند برای همین وظیفه رسانه است تا این ظرفیت‌ها را در قالب بخش‌های مختلف هنری و رسانه‌ای تصویر کند. با این هدف این رزم واره شکل گرفت و به امید خدا نخستین دوره آن را به بهترین نحو برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: داعش با حمله به سرزمین‌های همچون عراق و سوریه بزرگترین را اشتباه کرد چون به جاهای دست درازی کرد که برای شیعه بسیار عزیز است مردم ایران تمام هستی خود را می‌د‌هند تا خدشه به حرم مطهر ابا عبدالله و خاندانش وارد نشود به همین دلیل شیعیان ایران با رشادت باعث شدند که داعش روزهای آخر حیات خود را در عراق و سوریه سپری کند.

جعفری بخش مختلف این رزم واره را این‌گونه تشریح کرد: قسمت‌های مختلف این رزم واره به این شکل دسته بندی می‌شو؛

1- دیداری(مستند، فیلم سینمای، داستانی و کوتاه، پویانمایی، فیلمنامه، تیزر و کلیپ و برنامه‌های ترکیبی)

2- شنیداری(مستند رادیوی، برنامه ترکیبی، انونس، نمایش رادیوی و متن رادیوی)

3- موسیقی، سرود و نغمه‌های آئینی(قطعه موسیقی با کلام، قطعه موسیقی بی‌کلام، نغمات، نماهنگ، مدیحه سرایی، سرود و ترانه سرایی)

4- مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری(عکس، مصاحبه، مقاله، گزارش، تیتر، و چندرسانه‌ای)

5- فضای مجازی(شبکه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ، نرم‌افزارهای کاربردی، طرح و تصویر گرافیکی و پادکست)

6- مردمی(دل‌نوشته، شعر، داستان کوتاه، عکس، کلیپ، فیلم کوتاه مردمی و طرح و ایده)

بعد از معرفی بخش‌های مختلف رزم واره جعفری اعلام کرد: متقاضیان تا 30 آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. آئین پایانی رزم واره و تقدیر از برگزیدگان نخست رزم واره مدافعان حرم نیز 18 دیماه برگزار خواهد شد.

بهنام احمد پور مدیر شبکه رادیو ایران عنوان سخنران دیگر این مراسم تاکید کرد: شهدای مدافع حرم را باید جزء مظلومترین شهدا دانست زیرا فداکاری که آنها کرده بودند متاسفانه تا دو سال پیش آنچنان که باید دیده نمی‌شد اما خوشبختانه با حمایت‌های صدا و سیما امروزه بسیاری از مردم به درک لازم در این زمینه دست یافته‌اند گواه بارز این گفته را در تشیع پیکر حججی می‌توان به خوبی مشاهده کرد اما رسانه موظف است تا حمایت‌های خود را به شکل جدی‌تری ادامه دهد برای همین نخستین رزم واره شهدای مدافع حرم پایه ریزی شد و امروز شاهد برگزاری نشست خبری آن هستیم.

وی در انتها از همه رسانه‌ها خواست با حمایت و شرکت خود در این رزم واره کمک کنند تا آرمان‌های شهدای مدافع حرم بیشتر در جامعه اشاعه داده شود.

در این جلسه نماهنگ ارغوان به کارگردانی مهدی‌یار عقابی که اثری درباره شهدای مدافع حرم به نمایش در آمد و از پوستر جشنواره رونمایی  شد.

captcha