هشتمین دوره طرح «اسوه» در عتبات عالیات برگزار می‌شود
کد خبر: 3655404
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

هشتمین دوره طرح «اسوه» در عتبات عالیات برگزار می‌شود

مدیر طرح «اسوه‌» از برگزاری هشتمین دوره طرح «اسوه» در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که برخی از موانع کار را مرتفع کنیم تا هشتمین دوره در کشور عراق و در عتبات عالیات برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح «اسوه‌» با اشاره به برگزاری هشتمین دوره طرح «اسوه» گفت: فعالیت‌های طرح اسوه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یک بخش به صورت حضوری دنبال می‌شود که تحت عنوان دوره‌های حضوری از آن یاد می‌کنیم و تاکنون 7 دوره آن اجرا شده و انشاءالله دوره هشتم در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخش دیگر فعالیت‌های طرح اسوه به صورت غیرحضوری است یعنی در فاصله بین 2 دوره که حدود 5-6 ماه طول می‌کشد، اساتید مربوطه در یک تقویم زمانبندی با مخاطبان طرح اسوه به صورت تلفنی در تماس هستند تا در مباحث مربوط به تقویتی و پرورشی طرح، دروسی که برای آنها در نظر گرفته شده است را فرا بگیرند.

مدیر طرح «اسوه‌» بیان داشت: طرح اسوه، جذب قاریان نخبه زیر 12 سال است و ما لزوماً به دنبال استعداد نیستیم بلکه دنبال استعدادی هستیم که شکوفا شده باشد و در سطوحی اعم از ملی و استانی درخشیده باشد و ما این استعداد و نخبه را در ادامه همکاری می‌کنیم تا به قله برسد.

میرزاجانی با بیان اینکه جذب ما در طرح «اسوه» به صورت دو سال یک بار است، ابراز داشت: موعد آتی این جذب تابستان سال 97 است که در سال آینده به جذب اعضای جدید برای طرح «اسوه» اقدام می‌کنیم که ابتدا تلاوت‌های قاریان استماع می‌شود و اگر ذیصلاح تشخیص داده شده‌اند به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند که علاوه بر قاری، پدر یا مادر او باید تشریف بیاورند و در ادامه مصاحبه فنی، وضعیت اعتقادی و وضعیت اجتماعی قاری عزیز و خانواده محترم آن احراز می‌شود که در نتیجه می‌تواند به عضویت در طرح «اسوه» در آیند.

مدیر طرح «اسوه‌» با بیان اینکه غیر از مشاوره‌های تربیتی و درسی، ارتباط ما دائماً از طریق فضای مجازی با اعضای طرح اسوه برقرار است، عنوان کرد: علاوه بر اینها یک برنامه‌ای را در طرح اسوه طراحی کرده‌ایم با نام طرح «تحیت» که در این طرح با زمانبندی و برنامه‌ریزی که انجام می‌شود مسئولان و مشاوران طرح اسوه در حد فاصل بین دو دوره در منازل قراء عزیز حضور پیدا کرده و از نزدیک با موقعیت قاریان آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در سه روز پایانی هفته گذشته، تعدادی از مسئولان و مشاوران طرح اسوه به دو استان گیلان و اردبیل اعزام شده‌اند؛ در منازل قاریان عضو در طرح اسوه در این دو استان جلساتی تشکیل شد که علاوه بر قاری، خانواده قاری، امام جماعت مسجد محله، مدیر مدرسه‌ای که قاری در آن مدرسه تحصیل می‌کند همچنین استاد قرائتی که قاری ما در جلسات ‌آن شرکت می‌کند نیز در آن حضور داشتند و بنا بر این طرح مسئولان و مشاوران ما از نزدیک با محل زندگی قاری عضو طرح اسوه آشنا شده و به مسائل و مشکلات آنها در زمینه قرائت قرآن رسیدگی می‌کنند.

میرزاجانی تصریح کرد: در هشتمین دوره طرح اسوه مانند سال‌‌های گذشته بر اساس نظام‌نامه آموزشی و نظام‌نامه تربیتی که در اختیار داریم برنامه‌ها و دروس فعالیت‌هایی را تعریف می‌کنیم و در دستور آن، دوره حضوری قرار می‌دهیم؛ به طور مثال در بخش آموزش، دروسی مانند صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا، درک معنای آیات، نهج‌البلاغه و دروس دیگر به عنوان مباحث آموزشی در دستور کار است که در دوره هشتم نیز مطابق تقویم و جدول آموزشی که داریم نسبت به آن عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های طرح «اسوه»، گفت: مباحث تربیتی از دیگر بخش‌های این طرح است که آن هم ذیل نظام‌نامه تربیتی سازوکار خودش را دارد. هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در هفته‌های پیش‌رو درباره مکان، اشکالات و نقاط ضعف دوره هشتم جلساتی برگزار کنیم تا یک دوره بهتر و مطلوب‌تری را نسبت به گذشته برگزار کنیم.

مدیر طرح «اسوه‌» ادامه داد: آنچه که فعلاً در نظر داریم درباره مکان برگزاری هشتمین دوره طرح «اسوه» انجام دهیم و تلاش ما بر این است که برخی از موانع کار را مرتفع کنیم تا این دوره در کشور عراق و در عتبات عالیات برگزار شود.
captcha