افتتاح طرح تبلیغی اربعین در حرم علوی + عکس
کد خبر: 3655381
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

افتتاح طرح تبلیغی اربعین در حرم علوی + عکس

گروه بین‌الملل: طرح تبلیغی ویژه اربعین طی مراسمی با حضور علما و اندیشمندان حوزه علمیه نجف در حرم مطهر امام علی(ع) افتتاح شد.

دومین نشست سالانه حوزه نجف پیرامون اربعین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «نون» عراق؛ دومین نشست سالانه معتمدین مرجعیت دینی نجف با حضور علما و اندیشمندان حوزه‌ علمیه این شهر و با هدف اعلام طرح تبلیغی بزرگ اربعین در حرم مطهر امام علی(ع) برگزار شد.

در این نشست، طرح تبلیغی اربعین که قرار است با مشارکت بیش از 1500 مبلغ برگزار شود، مورد بحث و تباد‌ل‌نظر قرار گرفت.

حضور بیش از 1500 مبلغ زن و مرد در طرح

هاشم موسوی از اعضای این طرح تبلیغی گفت: بیش از 1500 مبلغ زن و مرد با استقرار در حسینیه‌ها و موکب‌های بین راه در استان‌های مختلف  عراق، به ارائه ارشادات دینی به زائران خواهند پرداخت.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تبلیغی، علاوه بر تبیین مسائل فقهی، توضیح مسائل فکری و اعتقادی برای زائران با هدف مقابله با شبهات و چالش‌های معاصر است.

آیت‌الله شیخ باقر ایروانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه نجف نیز در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: مبلغان حوزه علمیه نجف و منابر حسینی، دو عامل مؤثر در روند خدمت‌رسانی به زائران در مراسم اربعین هستند. 

وی اظهار کرد: برنامه اعتقادی حوزه علمیه نجف برای زائران حسینی شامل بیان احکام شرعی، وعظ و ارشاد و اقامه نماز جماعت است.

زیارت اربعین؛ فرصت ترویج ارزش‌ها

سیداحمد اشکوری، از دیگر اساتید حوزه علمیه نجف نیز در این نشست تأکید کرد: برنامه تبلیغی اربعین بر ایجاد اعتماد به نفس در امت، یادآوری پیروزی و مقابله با ظلم و رصد مشکلات اجتماعی و حل آن متمرکز است.

وی افزود: باید از زیارت اربعین به‌ عنوان فرصتی برای ترویج ارزش‌های فرهنگی و انسانی و تأکید بر هویت و تبیین مفاهیم مورد نیاز امت اسلامی در  عصر حاضر بهره برد/.


captcha