مسابقات حفظ قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین + عکس
کد خبر: 3655297
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
ایران برگزار کرد؛

مسابقات حفظ قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین + عکس

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دارالقرآن حضرت محمد(ص) شهر مانیل، پایتخت این کشور برگزار شد.

مسابقات حفظ قرآن در مسجد «آبی» فیلیپین + عکسرایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مسابقات دیروز(29 مهرماه) با همکاری انجمن دوستی ایران و فیلیپین در دارالقرآن حضرت محمد(ص) واقع در مسجد «آبی» محله «مهارلیکا»ی مانیل برگزار شد.
 
بیش از 50 نفر از قرآن‌آموزان دارالقرآن حضرت محمد(ص) مانیل در مسابقات حضور یافتند و در رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند.
 
حافظانی با گروه سنی 12 تا 18 سال با شرکت در این رقابت در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء و سه جزء توانمندی‌های قرآنی خود را آزمودند.
 
محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل طی سخنانی در ابتدای مسابقات با موضوع تلاوت و فواید قرائت قرآن گفت: یکی از فواید قرائت قرآن بنا به فرموده رسول خدا(ص) دوری از فتنه است.
 
وی افزود: زمانی که فتنه در جامعه رسوخ پیدا کرده است و نمی‌توان اسلام اصلی را از اسلام دروغین شناخت باید به قرآن متمسک شد و قرآن خواند؛ البته قرائت اگر با تدبر در آیات باشد، بسیار سودمند خواهد بود.
 
در ادامه مسابقات با تلاوت قاریان نوجوان آغاز شد و در پایان به همه شرکت‌کنندگان هدایایی به رسم یادبود و به نفرات برگزیده جوایز ارزنده نقدی اهدا شد./

captcha