شهریه‌های نجومی را تکذیب می‌کنم/ نقدهای غیر منصفانه به جای استفاده از تجربیاتم
کد خبر: 3653957
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
گفت‌وگوی ایکنا با علی رجبی:

شهریه‌های نجومی را تکذیب می‌کنم/ نقدهای غیر منصفانه به جای استفاده از تجربیاتم

گروه چهره‌ها: علی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون سابقه خود در امر فراگیری و تدریس حفظ قرآن و نیز از فعالیت‌های آموزشی مؤسسه‌اش از مبلغ شهریه‌های دریافتی و برخی از انتقادات پرده برداشت.

شهریه‌های نجومی را تکذیب می‌کنم/ نقدهای غیر منصفانه به جای استفاده از تجربیاتم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد رشد و بالندگی فعالیت‌های قرآنی در کشورمان بوده‌ایم که این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلفی اعم از قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن و ... بوده است که البته فضا برای فعالیت قاریان به جهت وجود جلسات متعدد آموزش قرآن بیشتر فراهم بوده است و در دهه‌های 60 و 70 به صورت فراگیر، جلسات قرآنی که حافظان قرآن از آن پرورش یابند کمتر بوده است.
از طرفی با وجود عدم امکانات کافی، افرادی بوده‌اند که به دلیل استعداد و علاقه‌شان به حفظ قرآن، این رشته را به صورت فردی و بـدون استاد دنبال کرده‌اند. علی رجبی، حافظ بین‌المللی کشورمان نیز یکی از همین افراد است که در دهه 70 و بدون استاد حافظ کل قرآن شد.
رجبی با همت و پشتکار، توانست به مقامات علمی بالا و نیز احراز رتبه‌های جهانی در زمینه حفظ کل قرآن دست یابد، وی از ابتدای حفظ قرآن همزمان تدریس را نیز در مساجد و مراکز فرهنگی قرآنی در پیش گرفت تا اینکه پس از مدتی در دفتر شخصی خود در کرج اقدام به برگزاری کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن نمود، البته به دلیل حق‌الزحمه‌ای که برای آموزش حفظ دریافت می‌کرد، طبیعی است که همواره کلاس‌های او با حواشی همراه بوده است.
اخیراً نیز شاهد هستیم که فعالیت‌های آموزشی وی با استقبالی گسترده و کم‌‌سابقه در موسسه‌ علیین دنبال می‌شود و کماکان ابهاماتی در مورد روند شهریه‌های آموزشی او در اذهان عمومی وجود دارد، اما رجبی که خود را یک پژوهشگر و متخصص حافظه معرفی می‌کند، معتقد است هزینه‌های دریافتی با توجه به فرآیند آموزش جهشی تقویت حافظه و نیز ارائه صدها نکته جهش‌دهنده در تثبیت حفظ و حافظه و محفوظات مورد پذیرش مشتاقان به حفظ آسان، کاربردی و ماندگار قرآن کریم قرار گرفته است.
به منظور آشنایی بیشتر با علی رجبی و فعالیت‌های قرآنی و آموزشی وی در زمینه حفظ قرآن و تقویت حافظه و برای تنویر افکار عمومی با وی گفت‌وگویی داشته‌ایم که ایشان در آن با حوصله به تک تک سوالات پاسخ داده و ابهامات را برطرف ساخته است.
در ادامه مشروح این گفت‌و‌گو تقدیم علاقه‌مندان می‌شود؛

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید.

علی رجبی هستم و 30 اردیبهشت 1360 در تهران به دنیا آمدم. از هفت‌سالگی با قرآن مأنوس بودم و در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کردم و در نوجوانی حافظ کل قرآن کریم شدم.

عامل اصلی گرایش شما به قرآن چه بود؟

پدر و مادرم علاقه‌مند و فعال قرآنی هستند، مادرم نیز مبلغه هست و مشغولیت‌های فرهنگی، قرآنی و هیأتی زیادی دارند. به یاد دارم که در سن پنج‌سالگی با نوای قرآن خواندن پدر و مادرم که هر روز بعد از نماز صبح مشغول به تلاوت قرآن بودند، جذب آوای ملکوتی قرآن شدم و همین فضای قرآنی باعث رشد بنده در تلاوت و سپس حفظ کل قرآن کریم شد.

از چه زمانی قرآن خواندن را فراگرفتید؟

به تبع انسی که با قرآن پیدا کرده بودم، زمانی که خواندن و نوشتن را یاد گرفتم در همان هفت‌سالگی، دوره روان‌خوانی قرآن را پشت سر گذاشتم و از سن هشت‌سالگی مرتباً ختم قرآن انجام می‌دادم، بعد از آن هم به عنوان مرتّل در مسجد برنامه‌های مختلف داشتم و این عوامل منجر به حضور در کلاس‌های قرائت و صوت و لحن شد.

حفظ قرآن را از چه زمانی آغاز کردید؟

بعد از اینکه سه یا چهار جزء از قرآن را در عالم کودکی خودم به صورت پراکنده حفظ کرده بودم، به صورت حرفه‌ای وارد عرصه حفظ قرآن شدم و اینکه از اول قرآن حفظ را آغاز نمایم، حدود 12 ساله‌ بودم.

مدت زمان حفظ شما چند سال طول کشید؟

مفید یک سال و پنج ماه به طول انجامید که کل قرآن را حفظ شدم.

از چه سالی به تدریس پرداختید؟

همزمان از سال 72، در حالی که خودم اجزائی از قرآن را حفظ بودم، تدریس حفظ قرآن را به صورت پیوسته آغاز نمودم. 12 سالم بود که اولین کلاس حفظ قرآن را در مسجد محل و در برخی کانون‌های فرهنگی ـ هنری و ... برای بچه‌های حدود 10 ساله برگزار می‌کردم و این شروع تدریس حفظ قرآن من بود که البته روان‌خوانی و تجوید و بعد مفاهیم را نیز تدریس کردم، این پیوستگی تدریس از سال 1372 تاکنون برقرار است و می‌توانم بگویم شاید به جهت کثرت ساعات تدریس پُرکارترین حافظ ایران هستم.
از 18 سالگی در حوزه‌های علمیه و سپس از 20 سالگی در دانشگاه‌های مختلف در تهران و کرج و شهرهای مختلف مشغول به تدریس تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم و نیز ادبیات عرب و مکالمه عربی و نهج‌البلاغه بودم.

آیا در حفظ قرآن استاد هم داشته‌اید؟

قرآن را خود به تنهایی حفظ کردم و در ابتدای کار 10 روش مختلف را برای حافظ قرآن شدن آزمودم، آن دوره اینطور نبود که بگوییم کلاس حفظ در تهران فراوان باشد، کلاس حفظ به تعداد انگشتان دست، در سطح تهران دایر بود، لذا به سختی و از طریق آزمون و خطا و البته با نشاط و ذوق و انگیزه بسیار بالا، مسیر حفظ کل قرآن را برای خود هموار کردم.
بنابر این ریشه سبک آموزشی بنده که هم اکنون به پختگی 24 ساله رسیده و مورد استقبال گسترده علاقه‌مندان به حفظ قرآن در سطح کشور قرار گرفته است به همان دوران نوجوانی و مرارت‌ها و لذت‌های عرصه حفظ کل قرآن خودم باز می‌گردد.

آیا در جلسات اساتید حفظ هم شرکت کرده‌اید؟

بله، بعد از آنکه حافظ کل قرآن شدم، خدمت اساتید می‌رفتم، مدتی برای کسب آمادگی جهت حضور در مسابقات بین‌المللی خدمت استاد فاطمیان مشرف شدم، البته بیشتر خدمت اساتید قرائت مانند استادان خدام‌حسینی و موسوی بلده حاضر می‌شدم و از فیوضات آنها بهره‌مند می‌گشتم و همواره دست‌بوس اساتید خود هستم.

در جلسات قرائت به اجرای برنامه حفظ می‌پرداختید؟

بله، چون حافظ قرآن بودم از محفوظاتم می‌پرسیدند و در جمع اجرا می‌کردم که موجب تقویت حسن حفظ و افزایش تجربیات بنده می‌شد.

با توجه به اینکه استاد حفظ نداشتید، چطور در حفظ قرآن صاحب یک روش و متد خاص شدید؟

اولاً آن که لطف پروردگار بوده، اینکه کسی خودش به تنهایی بخواهد حافظ قرآن شود غیر از اینکه می‌تواند نشان از استعداد و انگیزه بالای وی داشته باشد لطف پروردگار نیز شامل حالش گشته است و خداوند او را به این مسیر هدایت نموده، البته سختی‌هایی هم برایم در پی داشت، اما با توفیقات الهی و پشتکار توانستم بعد از یک سال و پنج ماه بر تمام قرآن مسلط شوم.
من توصیه نمی‌کنم کسی بدون استاد قرآن را حفظ کند؛ چرا که در این روزگار با وجود موسسات تخصصی حفظ قرآن و بالندگی فراوانی که در این حوزه در سطح کشور مشاهده می‌کنیم، به تنهایی قرآن حفظ کردن کاری دشوار است که موجب هدر رفتن وقت و استعداد قرآن‌آموز می‌شود، من برای به دست آوردن نکات فراوان در خصوص تقویت حافظه و روش آسان و ماندگار حفظ قرآن کریم و نیز مراحل پیشرفته تثبیت حفظ کل قرآن کریم، با زحمت و تلاش بی‌وقفه و حتی با آزمون و خطا به تجربه‌های ناب و فراوانی در این عرصه رسیدم و خود را یک پژوهشگر حافظه می‌دانم.
من بسیار این کار را دوست دارم و حتی می‌توانم بگویم که از همان نوجوانی تا الان انرژی در درونم احساس می‌کنم که بسیار عاشقانه همواره به دنبال بهتر شدن و پیشرفت کردن و افزایش تجربیات خود در عالم حفظ و حافظه هستم.
اشرف مخلوقات انسان است و اشرف بودن او هم به هویت انسانی او است و پیچیده‌ترین قسمت در انسان همان حافظه اوست، شنیده‌اید که در لحظه مرگ در چند لحظه تمام زندگی شخص مانند فیلم از کودکی تا انتهای عمر از جلوی چشمانش می‌گذرد.
در روایات ما نیز این معنا وجود دارد که هر آنچه انجام می‌دهیم، ثبت و ضبط می‌شود و در حقیقت مانند یک فیلم در حافظه روح ما و حافظه خلقت شده در عالم چند لایه پیچیده وجودی ما به امانت گذاشته می‌شود و تمام محفوظات ما و عملکرد عمرمان به صورت شهودی و ثبت شده در قلبمان ذخیره می‌شود.
این نشان می‌دهد که حافظه انسان پیچیده‌ترین قسمت خلقت اوست و اگر کسی قصد دارد، حافظ قرآن شود لازم است جنس حافظه خود را به خوبی بشناسد و از یک متد و روش اصولی تقویت حافظه به حفظ قرآن اقدام نماید.
با این اعتقاد، تحقیق و پژوهش را بر روی اجناس گوناگون حافظه از همان 24 سال قبل، تاکنون جدی ادامه داده‌ام و همچنین به صورت میدانی و عملیاتی با انواع حافظه‌ها کار کردم و حافظان فراوانی را تربیت نموده‌ام، معتقدم همانطور که انسان‌ها هیچ چیزشان مانند مزاج، طبع، شخصیت، قوای ادراک، تنظیمات خواب، سن و ... عیناً مثل هم نیست و تفاوت‌های فراوان در خلقت آنها مشاهده می‌شود و همانطور که در آیات قرآن اشاره شده است، خلقت انسان‌ها گوناگون، مختلف و دارای ابعاد پیچیده است، لذا احوالات و اجناس حافظه نیز در انسان‌ها مختلف است و همه حافظه‌ها عیناً مثل هم نیست.
بنابر این به همه شاگردان نمی‌شود یک برنامه یا یک متد آموزشی ثابت ارائه نمود، البته 70 درصد از مراحل آموزش روش حفظ ما که مبتنی بر حک تصاویر و درک مفاهیم و ده‌ها مرحله جذاب دیگر است، از جمله مشترکات اجناس حافظه است و می‌شود آن را به صورت عمومی آموزش داد.
ولی احوالات فردی هر شخص هم برای خودش بوده و لازم است طبق آن و با شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت، آن نکات خاص تثبیت حفظ و تمرکز او را ارائه نمود، بنده روی این قسمت بسیار کار کرده‌ام و حُسن شهرتی هم به لطف قرآن در روش ما ایجاد شده است مربوط به همین قسمت از کار است.

آیا روشی که بدان رسیده‌اید، حاصل مطالعه و پژوهش شما است؟

بله، تحقیقات میدانی، تلاش و زحمت فراوان و انجام همه ریز نکات بر روی حافظه‌های مختلف و ارزیابی روند پیشرفت و جهش تمرکز در آنها و نیز کنترل‌های ذهنی و افزایش انتزاعات و تقویت ماندگاری محفوظات فراوان انجام شده است.
معتقدم که تجربه فوق علم است، آنچه هم اکنون در قالب روش حک تصاویر و پس از تحقیقات و مطالعات فراوان و تربیت حافظان موفق و 24 سال تدریس بنده مشهور گردیده است از پس وقت گذاشتن بسیار زیاد برای پرورش حافظه‌های مختلف و حافظان قرآن کریم مسلط بوده است.
بنده تمام روزهای هفته مشغول کار با حافظه‌های مختلف و گوناگون هستم. روش حک تصاویر مبتنی بر تقویت حافظه و تقویت تمرکز و تقویت حافظه مفهومی و درک آیات است و نه صرفاً انباشت محفوظات، چرا که در حالت انباشت محفوظات ذهن حافظ دچار آسیب‌ها و اختلالات متنوع و آزار دهنده‌ای می‌شود.
اما شاگردان ما در مسیر تقویت حافظه قرار می‌گیرند، لذا هر یک جزء که پیش می‌روند از لحاظ قوای حافظه و قدرت تمرکز و روانی محفوظات پیشرفت می‌کنند و در خود افزایش حس اعتماد به نفس و نیز التذاذ از مسیر حفظ قرآن را حس می‌کنند.

در مورد روش‌های حفظ قرآن موجود در کشور چه نظری دارید؟

بسیاری از اسلوب‌های آموزشی کشور اعتبار عنوان روش را ندارند، ولی حتی اگر بخواهیم با اغماض روی آنها عنوان روش بگذاریم باید بگویم عمده آنها به سمت انباشت محفوظات و پر کردن حافظه پیش می‌رود و در مسیر تقویت حافظه قرار نمی‌گیرد، به حدود 40 روش که در سطح کشور مرسوم است، تسلط دارم، اکثر آنها باعث انباشت محفوظات و تزلزل حافظه و به هم ریختگی آیات می‌شود.
تقویت حافظه، فرآیندی در مقابل انباشت محفوظات است، در انباشت محفوظات هر یک جزء که حفظ می‌کنید، فشار بر حافظه زیاد می‌شود و عوارض و آسیب‌هایی در پی دارد که متنوع هستند ولی در فرآیند روش تقویت حافظه و تمرکز از یک اسلوب اصولی که مبتنی بر ده‌ها مرحله جذاب و دقیق است، استفاده می‌شود و شما هر یک جزء که پیش می‌روید حافظه شما بیشتر صیقل می‌خورد و قوی‌تر می‌گردد و به تبع آن اعتماد به نفس شما بالا می‌رود و چون از حفظ قرآن لذت می‌برید حس اعتماد به نفس برای حافظ کل قرآن شدن در شما متبلور و تثبیت می‌گردد که موجب فضای انگیزشی بسیار جذاب بر ذهن حافظ قرآن کریم می‌شود.
همچنین ماندگاری محفوظات نیز افزایش یافته و وابستگی حافظ به تکرارها کمتر می‌شود. البته این مسائل عناوین و تیترها است. در اجرای روش بیش از 50 مرحله تقویت تمرکز، تقویت حافظه کوتاه مدت، تقویت حافظه بلند مدت، روش مطلوب تکرار محفوظات و ده‌ها مطلب دیگر را باید به دقت به شاگرد به صورت عملی و به صورت تئوری آموزش داد.

از چه زمانی به صورت مستقل به تدریس پرداختید؟ آیا علیین اولین موسسه شماست؟

بنده 24 سال است که مشغول به فعالیت‌های گوناگون قرآنی و در رأس آنها آموزش حفظ تخصصی قرآن به همراه تفسیر و مفاهیم هستم، قبلا در دفتر شخصی خود فعالیت‌های آموزشی‌ام را پیگیری می‌نمودم علاوه بر آن در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، فرهنگسراها و موسسات قرآنی مختلف نیز مشغول به برگزاری جلسات آموزشی حفظ و تفسیر بوده‌ام، چند سالی است که با عنوان موسسه علیین کار را گسترش داده و در تربیت نسل آینده حافظان ماهر، فعالیت می‌نمایم.

شغل اصلی شما اداره موسسه و آموزش قرآن است؟

به لحاظ علاقه‌مندی و میزان وقتی که می‌گذارم، می‌توان گفت شغل اصلی بنده مدیریت موسسه علیین است، اما مانند هر شخص دیگری که فعالیت‌های اقتصادی نیز دارد بنده هم مشغولیت‌هایی دارم اما بیشترِ وقتم مصروف به توسعه فعالیت‌های تخصصی قرآنی در موسسه علیین می‌شود.
معلمی عشق است و سرمایه‌گذاری بنده بر روی این کار به عنوان شغل نیست هر چند که از بیرون نوعی شغل فرض می‌شود و گردش مالی هم وجود دارد، اما من به آموزش حفظ قرآن به عنوان شغل نگاه نمی‌کنم، لذا طبیعتاً مشغول به فعالیت‌های اقتصادی نیز هستم.

بیشتر در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه حفظ قرآن توضیح بفرمایید.

در موسسات، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، فرهنگسراهای مختلف، مساجد جامع و در دفتر شخصی خودم کلاس‌های فراوانی را دایر نموده‌ام البته حدود 15 سال قبل جلساتی نیز به صورت گردشی در هفته در منزل یکی از شاگردان تشکیل می‌شد، در سال‌های اخیر در موسسه علیین مشغول به ترویج حفظ تخصصی قرآن و تربیت نخبگان هستم.

از موسسه علیین و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود، بفرمایید.

موسسه علیین، موسسه تقویت حافظه بوده و پایه انجام آن هم عمدتاً قرآن کریم است، این روشی که ما ابداع نموده‌ایم، بیش از 50 مرحله دارد و در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته آموزش داده می‌شود و در آن زوایای مختلف حافظه کوتاه مدت، حافظه بلند مدت و روش‌های مختلف تقویت تمرکز در مراحل مقدماتی، متوسطه و پیشرفته چگونگی حک تصاویر آیات در ذهن، مراحل ثبت و انتزاع و انیمیشن‌های ذهنی، مفاهیم متکی بر تفسیر، مراحل مختلف تقویت حافظه خودآگاه و ناخودآگاه، روش‌های کارآمد تکرار محفوظات، شبیه‌سازی مسابقات در منزل، روش‌های پیشرفته نقشه‌یابی آیات، چگونگی ارتباط صفحات در ذهن، روش‌های مدیریت افکار و واردات ذهنی، روش‌های تثبیت نهایی محفوظات در ذهن، رموز تسلط بر مشابهات، بررسی روش‌های کشف دلایل تفسیری در مشابهات و ده‌ها نکته دیگر آموزش داده می‌شود.
تأکید می‌کنم، موسسه علیین، موسسه تقویت حافظه است و انواع کلاس‌های تقویت حافظه در آن برگزار می‌شود، البته ما عمدتاً به عنوان موسسه حفظ قرآن شناخته می‌شویم، اما این روش خاص حفظ قرآن نیست و می‌تواند برای هر موضوع علمی مشابه مانند کنکور، حفظ اشعار، حفظ لغات زبان انگلیسی، حفظ کتاب قانون و موارد فراوان مشابه نیز استفاده شود.
ما در موسسه کلاس‌هایی داریم که از همین روش استفاده می‌کنیم، اما کتاب آموزشی ما قرآن کریم نیست، به طور مثال کتاب قانون جزایی یکی از موارد است، وکلای محترم برای حفظ کتاب قانون جزا و کتاب قانون مدنی و سایر کتاب‌های مرتبط به قوانین کشور در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و از این روش جهت تثبیت حافظه خود برای تسلط بر قوانین جزایی و مدنی استفاده می‌نمایند.
کلاس‌هایی نیز داریم که شرکت کنندگان در آن مداحان اهل بیت(ع) هستند. مداحان با استفاده از این نکات تقویت حافظه به راحتی می‌توانند اشعار فراوانی را در ذهن خود تثبیت نمایند و در مجالس و محافل به راحتی از محفوظات خود استفاده نمایند. کلاس‌های متنوع تقویت حافظه با استفاده از روش حک تصاویر در موسسه علیین همواره برقرار است.
مطلب دیگر آن است که شاگردان ما پس از یادگیری روش حک تصاویر در درس‌های خود جهش ذهنی می‌کنند و خانواده‌ها فراوان ابراز می‌دارند که پس از آموزش روش حفظ قرآن فرزندانمان در درس‌های خود پیشرفت محسوس داشته‌اند. لذا روش حک تصاویر صرفا محدود به حفظ قرآن کریم نیست هر چند که پایه اجرای آن قرآن کریم است.

در موسسه علیین کلاسهای روخوانی و ... دارید؟

بله، 20 رشته قرآنی دیگر هم در موسسه علیین تدریس می‌شود، علاوه بر کلاس‌های تقویت حافظه کلاس‌های متنوعی از جمله تجوید، تفسیر، ترتیل، ادبیات عرب، مکالمه عربی، نهج البلاغه، علوم قرآنی، علوم حدیث، مفردات، تفسیر، اخلاق، روخوانی، روانخوانی و تندخوانی قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و ... نیز برگزار می‌شود، اما موسسه علیین به عنوان موسسه تخصصی حفظ قرآن کریم شناخته می‌شود.
ما از اساتید مجرب، ماهر و بنامی در موسسه خود بهره‌مند می‌شویم که بسیاری از آنها صاحب تألیفات و از اساتید دانشگاه و حوزه هستند.

آقای رجبی، بحث مهم دیگر در این گفت‌وگو مربوط به هزینه‌های بالایی است که شما از قرآن‌آموزان دریافت می‌کنید که در اذهان عمومی نیز جلب توجه کرده است، نظرتان در این مورد چیست؟

به عبارت هزینه بالا نقد دارم، اولاً هزینه نیست، سرمایه‌گذاری روی حافظه است، هزینه برای زمانی است که به طور مثال یک شیء یا یک کالای مصرفی را بخرید و بعد از مصرف هم دور بیندازید.
افرادی که به موسسه قرآنی علیین مراجعه و مبالغی را پرداخت می‌کنند به دنبال فراگیری فرآیند تکنولوژی برتر تقویت حافظه هستند که آن را در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و پیشرفته آموزش می‌بینند. شهریه‌ها بابت ابعاد معنوی آخرتی و آسمانی قرآن کریم دریافت نمی‌گردد.
مراجعین ما وقتی پیشرفت را می‌بینند و به سرعت احساس جهش در حافظه را به صورت ملموس دریافت می‌کنند و می‌توانند به راحتی و همراه با لذت قرآن را و یا هر کتاب دیگری را حفظ نمایند مسلماً به راحتی می‌پذیرند که این یک پروژه سرمایه‌گذاری روی تقویت سیستم حافظه آنها است و نه صرفاً یک جلسه قرآن عادی.
البته مع الاسف شاهد آن هستیم که برخی در خصوص این مسئله مبالغه و گزافه‌گویی می‌کنند و شاید بهتر است بگوییم که از عدم اطلاع و از روی جهل سخنانی بر زبان خود جاری می‌سازند که در شأن قرآن کریم نیست.

به طور مشخص چه مقدار شهریه دریافت می‌کنید؟

شهریه کلاس‌های موسسه با توجه به حضور اساتید بین‌المللی و صاحب نظر و نیز قراردادهایی که به صورت آموزش ده‌ها ساعت کار تخصصی ارائه می‌شود بین ساعتی 15 تا 20 هزار تومان است، اما چون قراردادهایی که ما با شاگردان خود منعقد می‌سازیم به صورت 20 تا 30 ساعت کلاس در ماه و چند صد ساعت در طی 2 تا 3 سال است، با توجه به اینکه موسسه پرتقاضا است و ثبت نام‌ها به صورت ترمیک انجام نمی‌شود، بلکه به صورت دوره‌های 2 و یا 3 ساله صورت می‌پذیرد، در نهایت هزینه کل دوره، خاص به نظر می‌آید. اما باید گفت که عرف شهریه‌های ما برای قرآن‌‌آموزان ماهانه 400 هزار تومان است.
البته هستند مشتاقانی که تشریف می‌آورند و تقاضای کلاس خصوصی و یا جهشی می‌نمایند و در حقیقت کلاس را برای خود به صورت دربست و اختصاصی می‌خواهند، مثلا شخصی می‌گوید با من و فرزندان من به صورت اختصاصی کار کنید، در اینگونه موارد طبق توافقی که بین شاگرد و موسسه صورت می‌پذیرد و قرارداد تنظیم شده، کلاس به صورت اختصاصی برگزار می‌شود و طبعاً شهریه آن نسبت به کلاس‌های عمومی 2 تا 3 برابر است.
در مورد شهریه‌های موسسه، بنده مایلم که بسیار شفاف و صریح عرض نمایم، اولاً روش منصفانه اخلاقی و شرعی و درست این است که بگوییم نسبت به آن موضوع یا روشی که در آن تخصص ندارند اظهارنظر نکنند، روش کار ما آنقدر پیچیده و پیشرفته است که دوستان قرآنی بر مزیت‌های علمی و تثبیتی آن و قدرت جهشی که در حافظه ایجاد می‌نماید، اطلاعی ندارند، لذا اکثر اظهارنظرها در این خصوص وجاهت علمی و شرعی ندارد.
با توجه به اینکه نسبت به تخصص، تجربه و مهارت‌های موسسه در جهش دادن به حافظه اطلاع خاصی ندارند و صرفاً یک سری شنیده‌های کاملا غیر دقیق از کار را دارند اینگونه درباره موسسه فکر می‌کنند.
بنده پژوهشگر حافظه هستم و شاگردانم مرید روش من هستند و حتی من را به عنوان طبیب حافظه خطاب می‌کنند، روی حافظه اشخاص بهتر از خودشان تسلط دارم و با توجه به تجربه سالیان طولانی تدریس حفظ قرآن و پژوهش‌های مختلف بر روی حافظه‌های گوناگون می‌توانم برای هر شخص یک نسخه کاملا جهشی، علمی و کارآمد را تجویز کنم.
روش بسیار خاص است، روشی است که حافظه تصویری شما را به شدت توانمند می‌کند و بعد از مدتی اسکنر می‌شوید و به صورت چشمی و به صورت حک تصاویر در ذهن عکس آیات را به صورت ثبت همیشگی و ماندگار خواهید داشت، یک فرآیند چندمرحله‌ای و تخصصی است که مردم بدان اقبال دارند.
هرچند که برخی از قرآنیان که اشرافی بر مسئله ندارند از روی عدم اطلاع می‌گویند که چرا اشخاصی در موسسه علیین سالانه 4 میلیون تومان هزینه می‌کنند؟ در مورد کلاس‌های خصوصی هم عرض کردم که ما در هنگام ثبت نام اشخاص را الزام نمی‌کنیم که به کلاس خصوصی وارد شوند، بلکه اگر خودشان مایل باشند فرم ثبت نام کلاس خصوصی را پر می‌کنند و بعد از تعیین سطح و جلسه مشاوره چنانچه از مراحل گزینش نمره قابل قبول را کسب نمودند با آنها توافق نامه کلاس خصوصی تنظیم می‌شود.
لازم است در اینجا به حدیث معروفی که هم شیعه و هم اهل سنت طبق آن به جواز اخذ شهریه برای آموزش‌های قرآنی فتوا داده‌اند و حتی این کار را شامل کراهت هم نمی‌دانند، اشاره نمایم، پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «إِنَّ أَحَقَ‏ مَا أَخَذْتُمْ‏ عَلَیهِ أَجْراً کِتَابُ اللّه»، همانا گواراترین و شایسته‌ترین اجری که اخذ می‌کنید، پولی است که برای آموزش کتاب خدا دریافت می‌کنید.
لذا نگاه شارع مقدس به این قضیه با تفکرات برخی افراد بسیار متفاوت است، برخی با تندروی سعی در کریه جلوه دادن این موضوع دارند و دائماً سیاه‌نمایی می‌کنند و گاه دچار بی‌اخلاقی می‌شوند.
در صورتی که اخذ شهریه برای آموزش‌های قرآنی و آن هم با توافق بین شاگرد و استاد بر سر مبلغ شهریه ماهانه نه تنها حرمت شرعی ندارد، بلکه حتی کراهت نیز ندارد، لیکن بعضی افراد کاسه داغ‌تر از آش هستند و افکار شخصی خود را بر دین تحمیل می‌نمایند.
یکی از اساتید از قول آیت الله بهجت نقل می‌کردند که شما تدریس را برای خدا انجام دهید و دست‌مزدتان را برای زندگی بگیرید، متاسفانه برخی به معانی واژگان دستبرد زده‌اند که به محض آنکه گفته می‌شود فی سبیل الله، کلمه مجـانی(رایگان) در ذهن مردم می‌آید، به گونه‌ای که اگر مبلغی گرفته شود، فی سبیل الله نیست و این اشتباه ترجمه‌ای بین مردم همه‌گیر شده است.
استاد ما می‌فرمود طلاب علوم دینی خدمت ایشان می‌آمدند که ما علوم دینی و قرآن تدریس می‌کنیم، اما دل مشغولیت داریم که دستمزدی که دریافت می‌کنیم از لحاظ شرعی و اخلاقی چه وجهی دارد، حضرت آیت الله بهجت خیلی واضح و از جایگاه یک مرجع تقلید می‌فرمودند: که این دو، دو تا است، تدریس برای خدا و آبادانی آخرت خود و شاگردت باشد، اما دستمزد برای معونه زندگی دریافت شود.
در ذهن عموم مردم این دو با هم ممزوج گشته و ایجاد شبهه می‌نماید، وقتی ما پذیرفتیم که اصل ماجرا به چه نحوی است، چند دلیل دیگر هم مطرح می‌شود از جمله آنکه ما در موسسه برای قرآن شهریه دریافت نمی‌کنیم، موسسه، موسسه تقویت حافظه است و در آن برای آموزش مهارت‌های کارآمد تقویت حافظه شهریه دریافت می‌شود، در خصوص کلاس تفسیر، معارف، اخلاق، مفردات، احکام و ... ریالی دریافت نمی‌شود.

در مورد مسأله فوق و شهریه‌ها کمی بیشتر توضیح دهید؟

ما برای قرآن، شهریه نمی‌گیریم، قرآن اگر جهات معنوی دارد که دارد، مانند تفسیر، معارف، اخلاق، مفردات، احکام، معنویات، پاسخگویی به شبهات شرعی روز از طریق آیات و ...، موسسه کلاس‌هایی داریم که برای عموم مردم رایگان است، حتی خارج از موسسه نیز کلاس‌هایی را برگزار می‌نماییم که رایگان است.
تابستان امسال در 5 سالن، همایش معروف استان البرز کارگاه‌های تخصصی حفظ و مهارت‌های حافظه توسط بنده برگزار شد که به صورت عام‌المنفعه و رایگان برگزار شد، بنابر این آنچه به معنویات قرآن بازمی‌گردد در مورد آنها ریالی دریافت نمی‌شود، اما در خصوص ارائه پژوهش‌ها و تجربه‌های مربوط به مهارت‌های متنوع تقویت حافظه که برای آن 24 سال زحمت و تلاش شبانه‌روز را صرف نموده‌ام، شهریه دریافت می‌شود.
آنچه که در مورد شهریه‌ها مبالغه می‌شود، تکذیب می‌کنم، شهریه کلاس‌های موسسه علیین ماهانه 400 هزار تومان است. البته همانطور که عرض شد در مورد پروژه کلاس‌های خصوصی مسأله فرق می‌کند و شهریه آن بالاتر است و تا 2 یا 3 برابر می‌شود، اما اینطور نیست که هرکس مشتاق حفظ قرآن کریم باشد، الزاماً باید مبالغ سنگین پرداخت کند.
از مخاطبان محترم تقاضا دارم این دو موضوع را تفکیک کنند و با هم تجمیع نفرمایند، بنده 10 سال در حوزه علمیه مشغول به تدریس بوده‌ام، رتبه‌های بین‌المللی فراوانی در رشته حفظ قرآن و تفسیر برای کشور کسب نموده‌ام، همچنین نخستین حافظ قرآنی هستم که از طریق گذراندن آزمون‌های سخت‌گیرانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موفق به اخذ مدرک حافظ درجه 1 قرآن کریم(استاد حفظ قرآن کریم) و معادل دکترای علوم قرآنی شده‌ام و این مدرک در مراسم تکریم از چهره‌های برتر قرآنی به بنده اعطاء شد.
27 جلد تفسیر نمونه را هم به صورت تشریحی و هم به صورت تستی آزمون داده‌ام، بر مفردات قرآن تسلط کامل دارم بر مکالمه عربی تسلط کامل دارم، کل نهج البلاغه را نیز حفظ هستم، شاید یکی از جوان‌ترین اساتید دانشگاه باشم که از 20 سالگی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تدریس در رشته‌های گوناگون قرآنی بودم، به عنوان مبلغ قرآن در کشورهای مختلف در سراسر جهان برنامه‌های فراوان اجرا کرده‌ام و همواره خود را شاگرد قرآن کریم می‌دانم.
ضمن احترام به تمامی قاریان محترم که در محافل و مجالس دعوت می‌شوند و حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنند بنده در هیچ محفلی بابت اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی اعم از سخنرانی یا ترتیل‌خوانی و یا اجرای برنامه‌های تخصصی حفظ و ... ریالی دریافت نمی‌کنم و این جزء اخلاقیات قدیمی بنده است.
در یک سال اخیر نیز در چند محفل توفیق حضور داشتم، اما چون کراهت دارم که برای سخنرانی یا تلاوت قرآن مبلغی دریافت کنم، حتی ریالی دریافت نکرده‌ام، اما پر واضح است که مسأله تدریس تخصصی حفظ قرآن و پرورش نخبگان حفظ، موضوعی است بسیار متفاوت؛ چرا که قرار است 2 یا 3 سال با شاگردان کار کنیم و صدها ساعت در قالب کارگاه‌های تئوری و عملی تجربیاتمان را انتقال دهیم، لذا با تنظیم قرارداد و تعهدنامه و پس از توافق و مشاوره اقدام به اخذ شهریه می‌نمایم.
تابستان امسال 40 کارگاه تخصصی مهارت‌های حافظه با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برنامه‌ریزی و اجرا شد و از ماه مبارک رمضان جلساتی گذاشته شد، مدیران موسسات قرآنی البرز در یک جلسه توجیهی تشریف آورده و طرح برای آنها شرح گردید و مجموعاً در پنج سالن آموزش‌های مهارت‌های حافظه و تمرکز را به صورت کاملا رایگان ارائه نمودم این 40 جلسه برگزار شد، هر روز صبح در یکی از این سالن‌های همایش که در استان پراکنده هستند به تدریس حفظ پرداختم، اینطور کارها را داشته و خواهم داشت و آن را زکات علم خود می‌دانم.
ما حافظان قرآن کریم سربازان و پیش‌قراولان امر مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم هستیم، موضوع دقیقا به همانند کارزار جنگ نظامی است وقتی فرمانده دستوری می‌دهد سربازان می‌بایست، اطاعت کنند، این هم یک کارزار فرهنگی است، رهبر فرزانه انقلاب، افق تمدن نوین اسلامی را در سال‌های آینده که یکی از مهمترین پایه‌های آن حفظ قرآن است، طراحی فرموده‌اند، لذا لازم است حافظان قرآن در این عرصه پرتلاش وارد شوند و خستگی‌ناپذیر عمل نمایند.

در مورد نتایج این کارگاه‌های 40 جلسه‌ای بفرمایید.

یکی از نتایج این 40 جلسه آن است که قرار شد 25 نفر از نخبگان شناسایی و گزینش شوند و 3 سال رایگان با آنها تا مرحله استادی کار کنم، اعلام شد که موسسه هر سال اقدام به فراخوان جهت تربیت نخبگان و اساتید آینده کشور خواهد نمود و افراد شایسته و خوش استعداد و با انگیزه را نه تنها حافظ کل بلکه استاد و مربی ماهر حفظ قرآن کریم تربیت خواهد کرد، لذا یکی از برکات این همایش‌ها تربیت اساتید مجرب و ماهر آینده کشور است.

با این اوصاف اگر کسی به شما برای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن مراجعه کند آیا از او شهریه دریافت می‌کنید؟

عرض کردم بابت معنویات، معارف و تفسیر و آنچه به آخرت شما برمی‌گردد، ریالی دریافت نمی‌شود، اما در خصوص آموزش مهارت‌های تقویت حافظه تندخوانی قرآن کریم، روش‌های خاص جهشی روخوانی قرآن کریم که صدها ساعت با شاگرد کار می‌کنیم برای آن شهریه دریافت می‌شود.
اجازه دهید صریح باشیم، برخی‌ها می‌گویند این یک تجارت یا کاسبی قرآنی و یک جور قرآن‌فروشی است، ما می‌گوییم خیر موسسه علیین موسسه تقویت حافظه است و این روش‌ها در کلاس‌های متنوع تقویت حافظه حتی بر روی کتاب‌هایی غیر از قرآن کریم نیز انجام می‌شود، موضوع صرفاً مختص به حفظ قرآن نیست.
لذا لازم است، برخی افکار خود را تصحیح نموده، متوجه فرق بین این دو موضوع باشند، ما بابت وقت و تجربه و جهش در حافظه افراد از آنها شهریه دریافت می‌کنیم، اما اگر کسی صرفا مایل به آموزش معارف و مفاهیم قرآن باشد و در کلاس‌های تقویت حافظه وارد نشود، از او شهریه‌ای دریافت نخواهد شد.
ما انواع کلاس‌های رایگان در این زمینه داریم، مردم با حضور در این کلاس‌ها سوالات عقیدتی، اخلاقی، اجتماعی و حتی سیاسی که در ذهن خود دارند، می‌پرسند و از قرآن پاسخ می‌گیرند و اتفاقا بسیار مورد استقبال است و شاید بهتر است بگوییم نیاز روز جامعه ما است که مفاهیم قرآن به شکل امروزی و کاربردی در اختیار نسل جوان قرار گیرد، لذا ما  اینگونه کلاس‌ها را به صورت کاملا رایگان برگزار می‌کنیم.

آیا در آموزش روخوانی و روان‌خوانی هم بحث تقویت حافظه را مطرح می‌کنید؟

بله دقیقاً از همان مسیری که باعث جهش در حافظه است یک روش استخراج شده که قرآن‌آموزی که حتی بلد نیست، قرآن را صحیح بخواند در 40 روز مسلط به روان‌خوانی کل قرآن و در 2 ماه موفق به تندخوانی قرآن کریم می‌شود و می‌تواند هر جزء از قرآن کریم را در 10 دقیقه بخواند.
در کلاس‌های روان‌خوانی و حفظ زیر 15 سال، یکی از والدین در طول دوره همراه فرزند خود در کلاس حضور دارد و این بالاترین گارانتی و بیشترین اعتمادی است که موسسه به مراجعانش می‌دهد و در حقیقت در یک ویترین شیشه‌ای و در حضور پدر یا مادر با فرزند کار می‌شود.
والدین نیز در کنار فرزندانشان آموزش‌ها و مهارت‌ها را به عنوان ناظر فنی دنبال کرده و عملا خود نیز با قرآن انس پیدا می‌کنند و حتی بسیاری از آنها حافظ قرآن می‌شوند، یعنی با یک شهریه 2 نفر حافظ قرآن می‌شوند.

آیا از همه متقاضیان از همان ابتدا شهریه دریافت می‌شود؟

خیر، اولا قاعده کار در موسسه بدین شکل است که آموزش جزء یکم از قرآن کریم رایگان است، اگر کسی می‌خواهد با روش ما آشنا شود و توانمندی موسسه را از نزدیک مشاهده نماید و عیناً با آموزه‌های تقویت حافظه ارتباط برقرار نماید، موسسه یک جزء را با او به صورت رایگان کار می‌کند و اگر تمایل داشت از جزء دوم ثبت نام می‌نماید و شهریه پرداخت می‌کند.
ما به همه مراجعین خود در ابتدای کار یک مشاوره مفصل و فنی ارائه و کلیات روش را به او آموزش می‌دهیم و زمانی که کاملاً توجیه شد، برای او جلسه خصوصی تعیین سطح گذاشته می‌شود که در آن دستیارانم با مصاحبه خصوصی آن شخص را تعیین سطح می‌کنند.
سپس او را به کلاس مناسب سطح خود معرفی می‌نمایند، ضمناً پس از آنکه یک جزء از قرآن را به صورت رایگان حفظ کرد، می‌تواند در کلاس‌های دوساله و یا سه‌ساله موسسه ثبت نام نموده و با پشت کار و رعایت نکات بر تمام قرآن مسلط شود.
همچنین در تمامی کلاس‌ها، مفاهیم و تفسیر در اولویت هستند، ما معتقد هستیم هر شخصی حتی یک جزء از قرآن را هم که حفظ می‌کند به همان اندازه سواد قرآنی پیدا کند و از محفوظات خویش بهره‌مند گردد.
 
در موسسه اگر شهریه اکثر کلاس‌ها ماهیانه 400 هزار تومان است، بقیه کلاس‌ها به چه نحوی است؟

ضابطه ثبت نام بیش از 80 درصد کلاس‌هایی که برگزار می‌شود، همین مقدار است، سایر کلاس‌ها هم که کمتر از 20 درصد مجموعه کلاس‌ها را شامل می‌شود، افرادی هستند که تمایل دارند با آنها به صورت جهشی یا به صورت اختصاصی کار شود و در حقیقت کلاس را دربست می‌گیرند و شهریه کلاس‌های خصوصی موسسه ما ماهانه 800 هزار تا 1 میلیون تومان است.

مربیان مجموعه شما چه کسانی هستند؟

همه آنها از بهترین شاگردان من هستند و دوره‌های حفظ و دوره‌های سخت‌گیرانه تربیت مربی را پشت سر گذاشته‌اند، با توجه به این که روش ما خاص است و در خارج از موسسه موجود نیست، لذا نمی‌توانیم از مربیان و استادان دانشگا‌ه‌ها و موسسات دیگر دعوت به همکاری کنیم، به دلیل آنکه روش ما خاص خودمان است و باید اساتید بر آن تسلط کامل داشته باشند.

با اساتید و مسئولان قرآنی چه صحبتی دارید؟

جامعه قرآنی، بزرگان قرآنی، مسئولان و پیشکسوتان و حافظان قرآن کریم را دعوت می‌کنم که به جای نقد از روی عدم اطلاع کامل به روش موسسه علیین، فرصت و موقعیت را فراهم سازند تا بتوانیم کارمان را به آنها بشناسانیم و این بیش از پنجاه مرحله جذاب تقویت حافظه را ارائه نماییم, البته سال‌ها است که در لایه‌های اجتماعی علاقه‌مندان و مشتاقان به حفظ تخصصی و تصویری قرآن کریم، روش موسسه را به رسمیت شناخته‌اند و فراوان تشریف می‌آورند، ما در موسسه در دو سال اخیر بیش از 5 هزار نفر مراجعه کننده و متقاضی داشته‌ایم.
همگان را دعوت می‌کنم که یکبار برای همیشه تصمیم‌سازان قرآنی و مسئولان قرآنی کشور فرصت و مجال را جهت ارائه و انتقال این تخصص را به بنده که خودشان مدرک درجه یک استادی به من داده‌اند و بیشترین افتخاراتی که یک حافظ قرآن می‌تواند برای کشور کسب نماید، کسب کرده‌ام بدهند و دعوت می‌کنم که در کارگاه‌های عام‌المنفعه و رایگان، تخصص جهش در حافظه تصویری را ارائه نماییم.
آنگاه و پس از اطلاع از روش حفظ تصویری و مزایا و جذابیت‌های آن می‌توانند، اظهارنظر کنند، عجیب است که با وجود افتخارات فراوانی که برای کشور کسب نموده‌ام انتقادات از این سو و آن سو شنیده می‌شود که البته قاطبه آنها از روی عدم اطلاع از مسأله است.
عزیزان و بزرگان قرآنی به جای نقد از راه دور و به صورت غیر حضوری و حتی در بسیاری از موارد غیر منصفانه و گه گاه حتی غیر اخلاقی که شنیده می‌شود، فرصت و مجال را فراهم سازند تا بنده بتوانم تجربیات و روش حک تصاویر و مزایای آن را به مشتاقان قرآن کریم انتقال دهم، بعد هرچه خواستند قضاوت کنند.
در طی سال‌های تدریسم هزاران علاقه‌مند و مشتاق به حفظ آسان، کاربردی و ماندگار قرآن کریم با اشتیاق فراوان در جلسات ما حضور یافته‌اند و در حقیقت کاری به انتقادات غیر دوستانه و گاه خصمانه برخی افراد ندارند، البته آن دوستان نیز با دیدن جهش در حافظه‌ها خواهند پذیرفت که هیچ چیز گرانی بی‌حکمت نیست و شأن کار ما با سایر روش‌ها بسیار متفاوت است.
زمانی که فرصت فراهم نمی‌شود فضای جامعه هم ملتهب می‌گردد، از عجایب روزگار است که در برخی از موسسات افرادی مشغول به تدریس حفظ قرآن هستند که خود حافظ نیستند، برخی حتی مدعی ابداع روش حفظ هستند، اما خود حافظ قرآن نیستند و از این نمونه انحرافات فراوان در کشور مشاهده می‌شود.

پس درخواست شما از مسئولان دادن فرصت برای ارائه تجربیات است؟

پیشنهاد ما این است که این فرصت فراهم شود، ما در تابستان امسال 40 جلسه عام المنفعه دو ساعته انجام دادیم و پیشنهاد می‌دهیم که این جلسات برای حفاظ استان‌های مختلف نیز برگزار شود، در این کارگاه‌ها  آسیب شناسی روند حفظ توسط بنده انجام خواهد پذیرفت، اگر عالمانه بود و مورد پسند قرار گرفت، بپذیرند و اگر نه که هیچ به قول قرآن «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» در شرایطی که استماع آراء حقیر صورت نمی‌گیرد آیا می‌توان شاهد نقد منصفانه بود؟

اگر استماع آراء شما صورت گرفت آیا شما حاضر هستید تمامی تجربیات 24 ساله خود در زمینه حفظ قرآن را در اختیار عموم علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم قرار دهید؟

نه تنها مایل بلکه مشتاقم، 24 سال عمرم را برای حفظ قرآن گذاشته‌ام و مایلم تجربیاتم را در قالب تربیت نخبگان و در راستای تربیت 10 میلیون حافظ سرمایه‌گذاری نمایم، بنده مشتاقم که به عنوان باقیات الصالحات این تجربیات را انتشار دهم و این مسأله مساعدت و حسن نیت و همدلی مسئولان بالا دست نظام را می‌طلبد.
البته تمام بزرگواران و مسئولان قرآنی کشور دو شخصیت دارند، شخصیت حقیقی و شخصیت حقوقی، تمام آنها از اساتید ما هستند، شخصیت حقیقی آنها مشرف و مطلع بر سوابق و افتخارات و تلاش‌های این حقیر است، اما تا به حال از جایگاه حقوقی خود پا پیش نگذاشته‌اند و حمایتی از ما صورت نگرفته است.
اجازه دهید در این خصوص خاطره‌ای را به اختصار بیان نمایم، در یکی از جلسات که مسئولین قرآنی کشور حضور داشتند بنده در قالب درد و دل عرض نمودم که آقایان احساس بنده در مراسم رسمی دریافت جایزه نفر اول مسابقات جهانی حفظ کل قرآن کریم این بود که گویا مراسم تودیع ما در حال برگزاری است.
در مراسم‌های تودیع لوح و جوایزی داده می‌شود و شخص تودیع شونده با سلام و صلوات خداحافظی صورت می‌پذیرد، در صورتی که باید دقیقا برعکس باشد وقتی نظام برای برگزاری مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی هزینه‌های سنگینی را انجام می‌دهد تا یک نفر نخبه قرآنی سال به مردم معرفی شود خود او باید اولین استفاده کننده از آن شخص، آراء و تجربیاتش باشد نه اینکه حس بنده در زمان دریافت جایزه نفر اول مسابقات بین‌المللی حس کسی باشد که در حال تودیع است. واقعا استفاده‌ای از تجربیات ما نشد و به جای آن نقد‌های غیر منصفانه رواج یافت.

در اختیار گذاشتن تجربیات شما و همدلی مسئولان به این معنا است که تجربیات را از شما خریداری کنند؟

خیر، نگاه بنده به این موضوع این چنین نیست، درخواست ما این است که مسئولان قرآنی فضا را برای انتقال تجربیات آماده سازند و حمایت معنوی خود را مبذول فرمایند ما به دنبال هیچ‌گونه حمایت مادی نیستیم و صرفاً منظورمان مساعدت‌های اجرایی ستادی و حمایت‌های معنوی است.

منظور شما از آماده کردن فضا چیست؟

یعنی همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های علمی و اجرایی، ما کاری به بودجه‌ها نداریم، دوستان خواستند و صلاح دانستند، خرج می‌کنند اگر نه ما مطلقاً منظورمان حمایت مادی نیست، اصولا موسسه علیین به دنبال حمایت‌های مادی نبوده و نیست، منظور ما مساعدت و همکاری و همدلی است که اگر اتفاق بیفتد در سطح کشور می‌توانیم اساتید ماهری را در رشته حفظ قرآن تربیت نماییم و تجربیات خود را به نسل آینده حفاظ ارزشمند کشور ارائه نماییم.
بنده مایلم در قالب نخبه‌پروری و تربیت اساتید برای استان‌های مختلف در قالب برگزاری همایش‌های آسیب شناسی حفظ و برگزاری کرسی‌های آموزش حفظ و تقویت حافظه، داشته‌ها و تجربه‌های خویش را به علاقه‌مندان ارائه نمایم.
در حال حاضر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز پا پیش گذاشته از خویش اقدام و عمل نشان داده‌اند، ما از مساعدت‌های آنها سپاسگزاریم، شخص مدیرکل جناب آقای خیلدار و معاونت قرآن و عترت ایشان جناب حجت الاسلام دهقاندار همکاری مطلوب و ارزشمندی را ارائه کرده‌اند، در خصوص مسئولیت‌های ستادی اعم از رفت و آمدهای مختلف و حمایت‌های معنوی و پیگیری‌های لازم انرژی و وقت فراوانی را مبذول فرموده‌اند.
البته اگر حمایتی هم صورت نگیرد بنده به عنوان وظیفه شخصی کار خود را انجام خواهم داد و هم اکنون نیز با سفر به شهرهای مختلف سلسله همایش‌های آموزش روش حک تصاویر(حفظ آسان، کاربردی و ماندگار) را برگزار می‌نمایم، از طریق این مصاحبه از مسئولان دعوت می‌نمایم تا در جریان این امر خیر قرار گیرند.
ما خودمان را سرباز خط مقدم حفظ قرآن می‌دانیم، با امریه رهبری از نظر حسی انرژی فراوان گرفته‌ایم، روزانه 16 ساعت فعالیت قرآنی دارم. حتی جمعه‌ها هم در خدمت قرآن کریم هستم، در حال حاضر تعامل بین مسئولان قرآنی و نخبگان قرآنی به صلاح رشد سطح کمی و کیفی حفظ قرآن در کشور است.
خوب است به جای نقدهای غیر منصفانه شرایط را مهیا نماییم تا فعالان قرآنی و مدرسان حفظ قرآن کریم بتوانند کار خود را خوب انجام دهند ما در قالب زکات علم آستین بالا زده و در تابستان امسال 40 جلسه دو ساعته در پنج نقطه استان البرز با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برپا نمودیم و همچنین با همکاری ایشان طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم نیز از ابتدا مهر امسال شروع شده است.
بنده طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات نفیس قرآنی در راستای استواری هرچه بیشتر نقشه راه حفظ قرآن در سطح کشور فراوان در ذهن خود آماده دارم اما لازم است که به اهل فن انتقال داده شود، مطمئن باشید همگان از تعامل نیک بهره‌مند خواهند شد و یدالله مع الجماعه.
چنانچه مسئولان قرآنی پا پیش گذاشته و مساعدت‌های معنوی لازم را اعمال نمایند کارهای فاخری می‌توان انجام داد، حتی می‌توانیم یک آکادمی تخصصی تربیت نخبگان و اساتید حفظ در کشور راه‌اندازی نماییم، ما در موسسه علیین این کار را انجام داده‌ایم و می‌توانیم در سطح کشور نیز انجام دهیم.
تاکیداً عرض می‌نمایم که روشی که بنده از پس سالیان متمادی تلاش، تدریس ابداع نموده‌ام می‌تواند جهش واقعی را در حافظه‌ها ایجاد نماید و حفاظ قرآن کریم را به معنای واقعی به درجه تثبیت حفظ قرآن کریم برساند تا از محفوظات خود لذت برده و استرس نگهداری آنها را نداشته باشند و در حقیقت آیات به صورت تصویری و ماندگار در ذهن حک شود.

آیا مرحله پیشرفته جهش در حافظه را هم در حال حاضر تدریس می‌کنید؟

بله، ما هر ساله در موسسه علیین دوره‌های پیشرفته تقویت حافظه و تثبیت محفوظات را  که در حقیقت همان دوره استادی است برگزار می‌نماییم.

ما دریافت شهریه تا مرز 100 میلیون تومان هم شنیده‌ایم، درست است؟

شما اصلا بگویید یک میلیارد تومان، اما لطفا به عرض بنده دقت بفرمایید، هر علاقه‌مند و هر مشتاق به حفظ قرآن که پا به موسسه می‌گذارد پس از طی مراحل مشاوره و تعیین سطح و پس از انجام جلسات تست حافظه و ... می‌تواند با پرداخت ماهانه 400 هزار تومان با بهترین کیفیت حافظ کل قرآن کریم شود.
اما در مورد توافقات خاصی که به درخواست مراجعه کننده در خصوص برگزاری کلاس‌ها به صورت اختصاصی صورت می‌پذیرد، شهریه پروژه کاملا توافقی است، لذا پس از توافق و عقد قرارداد اصولا دیگر مقدار شهریه پروژه خصوصی به اشخاص ثالث و افراد دیگر نه شرعا و نه قانونا و نه اخلاقا ارتباطی ندارد، بلکه این موضوع یک توافق طرفینی همراه با اختیار و رضایت است.

با منتقدان چه حرفی دارید؟

منتقدان را به نقد منصفانه و مباحثه حضوری و حضور در جلسات تخصصی آموزش روش حفظ علیین دعوت می‌نمایم، قرآن کریم می‌فرماید «وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ»، زمانی که فردی نسبت به یک موضوعی اشراف و اطلاع کامل ندارد نقد او در حقیقت ناقص و یا شاید غیر منصفانه و غیر واقعی خواهد شد.
در جلسه‌ای یکی از مسئولان قرآنی در دفاع از موسسه علیین و روش حک تصاویر در پاسخ به یکی از منتقدان فرمود: به نظر بنده اشتباه است که سوال را این طور مطرح بکنیم که چرا فلان موسسه فلان مبلغ را برای آموزش اخذ می‌نماید؟ بهتر است سوال را اینگونه بپرسید که مردم و مشتاقان به حفظ قرآن چه دیده‌اند و چه جهش و پیشرفتی را حس می‌کنند که حاضر هستند چنین مبالغی را برای آموزش به موسسه علیین پرداخت نمایند.
طرز صحیح مطرح کردن سوال این است چون مردم مال و وقتشان برایشان عزیز است و بیهوده آن را خرج نمی‌کنند و بهتر است سوال را اینگونه بپرسید و نه آنگونه که چرا فلان مبلغ اخذ می‌شود، باید پرسید چه پیشرفت‌ها و جهش‌هایی را حس می‌کنند که با رضایت و تمایل اقدام به پرداخت می‌نمایند.
بنده بالاترین افتخارات را در زمینه حفظ قرآن کریم برای ایران کسب نموده‌ام و به نظرم یکی از پرکارترین حافظان قرآن در سطح کشور هستم، لذا چنانچه نقدها منصفانه و با اخلاق قرآنی و حضوراً انجام گیرد، قطعاً ما جواب‌های عالمانه فراوانی را داریم که ارائه خواهیم نمود و ذهن‌ها روشن خواهد گردید.
ضمناً ما برای پرداخت شهریه اجبار و الزامی نداریم نه دعوت‌نامه‌ای برای شخصی می‌فرستیم نه او را اجبار به پرداخت شهریه می‌کنیم، در سطح استان و کشور ده‌ها موسسه مشغول به آموزش حفظ قرآن کریم هستند پس باید پرسید که چگونه است که مشتاقان به حفظ تخصصی قرآن در موسسه علیین حضور فراوانی دارند؟ و ضمناً با اشتیاق و تمایل اقدام به پرداخت شهریه می‌نمایند؟

نظر شما در مورد تمول‌گرایی چیست؟ بالاخره شاید برخی از اساتید پیشکسوت یا حتی مردم این تمول گرایی را نپذیرند.

این دیدگاه قابل احترام است، به نظرم ما باید یاد بگیریم به افکار آراء و سبک زندگی و شیوه تدریس یکدیگر احترام گذاشته و مطلقاً حمله نکنیم، بنده هم مثل تمامی مردم زندگی و معاشرت می‌کنم ادعای خاصی هم ندارم.
هر آنچه دارم همه از فضل قرآن است در افکار عمومی متاسفانه عبارت فی سبیل الله به معنای مجانی تدریس کردن جا افتاده است و هرکس برای آموزش کار قرآنی شهریه دریافت کند او را غیر مخلص فرض می‌کنند، این ذهنیت‌ها عوامانه است و به اشتباه در ذهن‌ها جا گرفته.
هرچند بنده همواره و هم اکنون نیز تدریس‌های رایگان دارم، عرض کردم که در تابستان امسال 40 جلسه عام المنفعه و رایگان از باب زکات علم برگزار نمودم و هر آنچه در توان دارم با روش‌های مختلف به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهم، باید یاد بگیریم به یکدیگر احترام گذاشته و آراء و اندیشه‌های یکدیگر را احترام نماییم.
عرف ثبت نام موسسه علیین مشخص است، اما همانطور که قبلا عرض نمودم اگر شخصی بخواهد کلاس را دربست بگیرد و برای خود و خانواده خود اختصاصی نماید این موضوع نه قانوناً و نه شرعاً و نه عرفاً و نه اخلاقاً به کسی ارتباطی ندارد و در حقیقت در این موارد خاص شهریه به صورت توافقی تنظیم و در قرارداد ذکر می‌شود، لذا توافق بین شاگرد و استاد در کلاس‌های خصوصی به اشخاص ثالث ارتباطی ندارد.
واقعیت این است که برخی افراد مغرضانه و شاید از روی حسادت در مورد شهریه‌های موسسه موضع‌گیری می‌نمایند و موجب سوء‌تفاهم‌هایی در اذهان عمومی شده‌اند. ضمن اینکه این کار غیر قرآنی و غیر اخلاقی و غیر شرعی است باید در آخرت نسبت به کارهای خود پاسخگو باشند.

در پایان اگر نکته‌ای باقی مانده به  عنوان سخن پایانی بفرمایید.

در دو سال اخیر پنج هزار نفر مراجعه کننده داشته‌ام، این خود یک رکورد محسوب می‌شود متاسفانه روند حفظ قرآن کریم در کشور دچار آسیب‌ها، اختلالات و خطاها و اشتباهات راهبردی فراوانی شده است، بنده عمرم را در این کار گذاشته‌ام و مسیر حفظ قرآن در کشور را رصد می‌نمایم.
حفظ قرآن اگر از طریق صحیح انجام نگیرد، موجب تخریب حافظه، تشویش در محفوظات، به هم ریختگی مشابهات، احساس اشباع کاذب در حافظه، خستگی های مفرط، سردرد و انواع آسیب‌های متنوع خواهد شد لذا همگان را دعوت می‌کنم تا ضمن پالایش مسیر در نقاط قوت تاکید نموده و از تکرار اشتباهات اجتناب نماییم.

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۷
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۴
0
11
سلام.
درباره مصاحبه استاد رجبی چند موضوع قابل تأمل هست:
۱- گرفتن پول در برابر آموزش موارد غیر واجب علوم قرآنی، حلال هست و این محل بحث نیست، اما آیا انصاف به فراموشی سپرده شده است.
درست هست که گرفتن پول حلال هست اما آیا گرفتن پول غیر منصفانه و در حد اجحاف هم حلال هست؟
استفتایی از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی شد به این شرح
گرفتن چه مقدار سود در فروش کالا مجاز است؟
ج: سود گرفتن حدّ معيّنی ندارد، بنا بر اين تا وقتی که به حدّ اجحاف نرسيده و بر خلاف مقرّرات دولت هم نباشد، اشکال ندارد، ولی افضل بلکه مستحب آن است که فروشنده به آن مقدار سودی که هزينه‏هايش را تأمين می‏کند، اکتفا نمايد.

خوب حالا اگر این کار هم یک فعالیت اقتصادی باشد، آیا نباید این مسئله در آن رعایت شود؟
واقعا این رقم ها، اجحاف نیست؟

۲- توان اقتصادی بسیاری از مردم در حد این پرداخت ها نیست، تکلیف ایشان چه هست؟
چندین نفر به من مراجعه کرده اند که محل زندگی شان کرج است و غیر از مؤسسه استاد رجبی، مؤسسه دیگری نیست، یا بسیار ضعیف هست. خوب آیا این ها نباید قرآن را بیاموزند؟
پس قرآن مختص طبقه اغنیاء شده و شخصی که زندگی اش با یارانه و به سختی می گذرد از آموزش قرآن حداقل در آن شهر محروم می شود.

۳- ایشان به روایات پیامبر اسلام و اهل بیت ، استناد کردند اما آیا همین ذوات نورانی که خود الگوی ما هستند، چنین رقم هایی برای آموزش قرآن می گرفتند؟
یا شاگردان شان این گونه رفتار می کردند؟
نمی گوییم کار قرآنی، رایگان باشد که البته اگر دولت اسلامی حمایت می کرد، باید رایگان می بود.
اما حالا این گونه نیست، ولی چرا فقط به برخی از جملات اهل بیت، استناد می شود و از جملات و سیره ای که به ضرر ایشان هست، دوری می کنند.

۴- بحت تند خوانی و تقویت حافظه یک بحث مجزاست و ما هم این را قبول داریم و من هم بارها در دوره های تربیت مربی گفته ام که مؤسسات قرآنی باید روی این شیوه ها کار کنند و واقعا برای یک حافظ اطلاع از این روش ها لازم است. اما آموزش این روش ها به اسم قرآن است و شخص در برابر این روش ها پول نمی دهد بلکه در ازای آموش قرآن پول می دهد.
یعنی اگر شما تبلیغ می کردید که آموزش تند خوانی یا تقویت حافظه یا متاردینگ، کسی نمی آمد یا کم استقبال می شد، اما الان به اسم قرآن این قدر از این کار استقبال می شود، پس این فرافکنی است که ما برای قرآن پول نمی گیریم و برای تندخوانی و تقویت حافظه پول می گیریم.

۵- در جمع اساتید و مسؤولان بارها پیشنهاد داده ایم که یک اشل و مبنای مشخصی برای آموزش های قرآنی مصوب شود که هم حق استاد و مؤسسه حفظ شود هم اجحاف در حق شاگردان نباشد و هر کس رقمی تعیین نکند بعد هم بر اجرای آن نظارت باشد.
که متاسفانه تا کنون اجرایی نشده.

۶- البته نقدی هم به مردم باید داشت که وقتی جایی میلیونی یا میلیاردی شهریه برای آموزش قرآن می گیرد، چرا استقبال می کنند و حتی شخص خانه اش را می فروشد تا شهریه حفظ قرآن بچه اش را بدهد!
و فکر می کند، اینجا لابد از بقیه مؤسسات بهتر هست که ساختمان آنچنانی دارد و شهریه بیشتر می گیرد.
چرا زرق و برق این مؤسسات و تبلیغاتش باید جان و دل این افراد را به خود متمایل کند؟
اگر استقبال نشود، طبیعی است آنها هم مجبورند در شیوه تفکر خود، تغییر ایجاد کنند.

۷- وظیفه اهل قرآن هست که در کنار این مؤسسه، یک یا چند مؤسسه توانمند تأسیس کنند تا معلوم شود، با شهریه زیاد کسی حافظ نمی شود و ملاک کار خالصانه و متقن و علمی است.
به هر روی
باشد که روزی شاهد نباشیم کسی اشک بریزد که بخاطر نداشتن پول نمی تواند قرآن یاد بگیرد
یا از او چک هایی گرفته اند و تهدید به زندانی کردن او در صورت پاس نشدن چک ها کرده اند حتی در صورت انصراف.
و امثال اینها که در کرج و شهرهای مشابه اش زیاد دیده و شنیده شده است.
و الله المستعان
dalil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۷
2
7
ما دریافت شهریه تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم شنیده‌ایم، درست است؟

شما اصلا بگویید یک میلیارد تومان، اما لطفا به عرض بنده دقت بفرمایید، هر علاقه‌مند و هر مشتاق به حفظ قرآن که پا به موسسه می‌گذارد پس از طی مراحل مشاوره و تعیین سطح و پس از انجام جلسات تست حافظه و ... می‌تواند با پرداخت ماهانه ۴۰۰ هزار تومان با بهترین کیفیت حافظ کل قرآن کریم شود. 
اما در مورد توافقات خاصی که به درخواست مراجعه کننده در خصوص برگزاری کلاس‌ها به صورت اختصاصی صورت می‌پذیرد، شهریه پروژه کاملا توافقی است، لذا پس از توافق و عقد قرارداد اصولا دیگر مقدار شهریه پروژه خصوصی به اشخاص ثالث و افراد دیگر نه شرعا و نه قانونا و نه اخلاقا ارتباطی ندارد، بلکه این موضوع یک توافق طرفینی همراه با اختیار و رضایت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۲۰:۱۹
6
0
عالیه بهترین استاد کشورن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۵:۲۳
5
1
کارشون حرف نداره
خادم القرآن علی رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۵:۴۸
6
0
سلام بر قرآنیان عزیز
اولا انصاف زمانی مطرح میشود که فروشنده کالا یا خدمات خود را الزاما و انحصارا به ارقام بالا بفروشد.ما در علیین با شهریه های ساعتی ۱۵ هزار تومان هم کلاس حفظ داریم که این برای اکثریت جامعه قابل پرداخت است ثانیا بنده هنری دارم و خود بر هنر خود قیمت میگذارم شما نپسندیدید خرید نکنید اما ناروا و نامربوط هم نفرمایید.کسی نمیتواند بر هنر دیگران رقم گذاری کند ثالثا آن حد اقلیتی که واقعا نمیتوانند شهریه سلعتی ۱۵ هزار تومان را پرداخت نمایند وظیفه حاکمیت است که ساپورتشان کند ما شرعا و قانونا الزام یا تکلیف واجبی در خصوص این عزیزان نداریم ضمنا ما تنها کلاس حفظ کرج نیستیم و کلاس فراوان است رابعا پیامبر کلاس حفظ نداشتند که الگوی شهریه ما باشند و اصولا ایشان در قیمت گذاری هنرهای مختلف از جمله هنر جهش و تقویت حافظه ورودی نفرموده اند لذا خواهشا از اینگونه مهملات اجتناب نمایید خامسا مردم نه عقل خود را و نه مال خود را از بیابان پیدا نکرده اند که آنها را از کلاس حفظ واقعا تخصصی نهی فرمودید بلکه حتما پیشرفتها و جهش های ملموسی دیده اند که اقدام به پرداخت شهریه مینمایند سادسا دروغ محض است به زندان انداختن و خدا نگذرد از مبلغین این بهتان.ما در موسسه علیین در هنگام ثبت نام تعهد میگیریم که شخص دوره را کامل بیاید و اگر بی دلیل ناقص آمد مدیون است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۶:۱۰
1
1
با سلام خدمت جناب آقای دکتر علی رجبی
بنده طبق تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که حافظه ی تصویری با اینکه بسیار جزئی و موشکافانه است ولی متاسفانه ثبات ندارد. در ابتدای امر این قسمت حافظه برداشت بسیار خارق العاده ای از جزئیات دارد ولی با گذشت زمان اکثر اطلاعات در آن محو خواهد شد.
لطفا در این خصوص نیز توضیح دهید که روش شما با پشتوانه تصویر چگونه ثبات خواهد داشت؟!!
خادم القرآن علی رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۳:۱۰
4
0
سلام بر برادر حسین عزیز
۲۴ سال تجربه در امر آموزش مهارت های جهش در حافظه را نمیتوان در یک کامنت بیان کرد.لذا به نحو ایجاز عرض میکنم که برای حافظ ماندگار قرآن کریم شدن لازم است هر یک از سه حافظه دیداری،شنیداری و مفهومی به تناسب نیاز و شانشان بادر نظر گرفتن جنس حافظه آن شخص و قدرت ترکیز ذهن او چابک گردیده و پیوند میان این سه حافظه تحت رهبری حافظه تصویری یا همان دیداری به شایستگی اتفاق بیفتد لذا قلق ها و ریز نکات کار با حافظه تصویری چنان زیاد و ظریف است که تسلط بر آن کار هر کسی نیست چه اینکه اصولا حافظه یکی از شاهکارهای خلقت است و نگاه ساده اندیش به حفظ و حافظه شخص را در مسیر امر مقدس حفظ آیات قرآن کریم متوقف یا سرخورده میکند.دعوت میکنم از شما دوست گرامی تا با حضور در جلسات مشاوره تخصصی حافظه شناسی در موسسه علیین ضمن طرح سوالات خود با روند روش حک تصاویر از نزدیک آشنا گردید.وفقکم الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۸:۴۵
2
7
البته زمان همه چیز را نشان خواهد داد ....
هر چند که تا به حال نیز از این موسسه علیین خروجی ندیده ایم شما که پژوهشگر حافظه هستید و ۲۴ سال سابقه تدریس دارید یک مورد از حافظان را نام ببرید که در این ۲۴ سال در یک مسابقه بین المللی درخشیده باشد...
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۱۸:۵۳
1
4
تا جاییکه ما میدانیم گفته اند برای آموزش قرآن آن هم برای آموزش مسائلی مثل تجوید که لازم است بلد باشیم پول گرفتن اشکال ندارد نه برای یک هنر مثل حفظ قرآن میلیونها تومان پول دریافت کنید.
یکی از مربیان علیین
|
France
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۵ - ۱۷:۳۵
9
1
موسسه علیین عامدانه و بطور عمدی از ورود به مقوله شاگرد پروری جهت حضور در مسابقات خودداری میکند تا رمز و اسرار آموزشی اش و نیز اسلوب خاصش توسط حافظی که رتبه آورده و خود بخود مورد توجه عامه قرار میگیرد منتشر نشود همین الانشم برخی افراد سودجو در سراسر کشور مدعی تسلط بر روش دکتر رجبی هستند جه برسه که طرف رتبه دار هم بشه.با کمترین هوش و دقت خودتون پی به این نکته ظریف میبردید که چرا جناب استاد رجبی از تربیت شاگردان مسابقاتی اجتناب میفرمایند.علیین حاضر است که در جلسه ای تحدی گونه حسن حفظ نفرات اول مسابقات بین المللی با حسن حفظ شاگرد اول هایش مقایسه شده و مسابقه برگزار شود بدانید که تعجب خواهید کرد ازنتیجه!! اما به دلایلی از جمله دلیل فوق الذکر با این حافطان نخبه ،ترتیل کار نمیشود تا در آینده مدعی نشوند همه این ها بخاطر آن است کا مع الاسف الشدید در کشوری زندگی میکنیم که قانون مالکیت فکری و کپی رایت رعایت نمیشود و علیین مجبور است آینده نگر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۹:۵۶
لطفا صادق و صریح باشید
ما هم حافظ کل هستیم و صدها نفر حافظ کل بین المللی تربیت کردیم.
درسته که رسیدن به حفظ کل قرآن چندسالی زمان و تلاش میبره ولی دیگه اینقدرها هم پیچیده نیس که نیاز به کلاس تقویت حافظه و این مهملات داشته باشه
لطفا بااین الفاظ دهن پر کن سر مردم عادی و عوام الناس رو کلاه نذارید!
اگه سر مردم معمولی رو بتونید شیره بمالید نمیتونید سر حافظان بین المللی و اساتید رو شیره بمالید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۶:۵۷
1
2
سلام
روش شما غیر حضوری هم هست؟
رهيده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۳:۳۵
3
4
ان شالله بحق قرآن در همين دنيا جزايش را خواهد ديد . آدم زيرك هست كه بتواند چطور گوش مردم را بگيرد . تنها كسي كه حفظ قرآن را در شيعه به بحث اقتصادي تبديل كرده. هوش تجاري حفظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۶:۱۴
2
8
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر نکن چون دگران قرآن را....
پاسخ ها
حافط قرآن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۳:۰۴
تزویر به معنای ریا است، به شرح غزلیات جناب حافظ اگر مراجعه نمایید متوجه میشید که اصلا این شعر سنخیتی با این مصاحبه ندارد و کج سلیقگی و کج خلقی فرمودید در الصاق ریا و تزویر به مصاحبه شونده،استغفار بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۵:۲۵
2
8
با سلام
تمام حرفهای اقای رجبی در مورد شهریه دروغ محض هست...
من خواستم دوره شش ماهه شرکت کنم شهریه ۸۰ میلیون تومانی درخواست کردن
این کجا و شهریه ماهی ۴۰۰ هزار تومان کجا
حافظ قرآنی ما هم خدا بهمون استعداد داده خدا رو شکر حفظ کردیم قرآن. منگل ک نیستیم...ولی این همه دورغ از حافظ قران بعیده...
باشناختی ک از ایشون دارم اصلا حافظ مادی گراهستن. چون خانوادش دکتر و فاز بالا هستن و با حفظشون مخالف بودن به خصوص پدرشون اینم میخاد زهر چشم بگیره اومده هزینه های میلیونی میگیره ک نشون بده فقط برادرای دکارش درامد ملیونی ندارن..جمع کنبن بساط دروغتون استاد رجبی مادی پرست
پاسخ ها
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۸
سلام علیکم
من شاگرد دکتر رجبی هستم و خیلی راضیم چون واقعا زحمت میکشن
هرچقدر گرفته حلالش باشه
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۱:۵۳
نه اصلا اینطور نیست به من گفتن دوره ۲ ساله نیمه خصوصی میشه ۳۰ میلیون و میتونید اقساطی هم پرداخت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۹:۵۱
3
4
سلام
همین چندروز پیش یکی از دوستان زنگ زد به منشی آقای رجبی و درخواست کلاس داشت که فرمودن برای کلاس خصوصی باید 300 ملیون بپردازند!!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۲۱:۵۴
1
3
نه اصلا اینطور نیست ،من تازه میخوام ثبت نام کنم .به من گفتم ۲ ساله و نیمه خصوصی میشه ۳۰ میلیون که میتونید اقساطی هم پرداخت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۲۳:۵۹
2
7
بنده 2بار با ایشون صحبت کردم،حتی به دفترشون هم رفتم ولی تنها چیزی که از ایشون ندیدم اخلاق قرآنیه
captcha