ارسال 1100 اثر به سوگواره عکس عاشورایی طبس
کد خبر: 3653727
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

ارسال 1100 اثر به سوگواره عکس عاشورایی طبس

گروه فرهنگی: دبیر هنری سوگواره عکس عاشورایی گفت: یک هزار و ۱۰۰ اثر به سوگواره عکس عاشورایی ارسال شد و در مراسم اختتامیه نفرات برتر در بخش عکس موبایلی و دوربینی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی سید حمید حقی دبیر هنری سوگواره عکس عاشورایی در طبس روز گذشته 24 مهرماه در حاشیه اختتامیه جشنواره سوگواره عکس عاشورایی گفت: در سال‌های ابتدایی برگزاری این سوگواره با همت هنرمندان طبس و بویژه بسیج هنرمندان برگزار می‌شد.
وی اظهار کرد: همان تیم با ادامه مسیر و با حمایت‌هایی از سمت مؤسسات و ادارات، اشخاص حقیقی و حقوقی و هیئات مذهبی توانست این سوگواره را به هفتمین دوره برساند که حامی اصلی این دوره نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
دبیر هنری هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس با اشاره به انتشار عکسی خاص از لحظه اسارت شهید حججی در فضای مجازی و در سایر رسانه بیان کرد: این اتفاق که قبل از محرم در ایران صورت گرفت، موج عجیبی را از منظر فرهنگی در جامعه ایجاد کرد که این تأثیر عکس را نشان می‌دهد.
حقی ادامه داد: دیده شدن آن عکس توسط مردم شوری در جامعه ایجاد کرد و انگار این شهید بزرگوار نماد تاریخ تشیع و همه تاریخ مظلومیت برحق اسلام بود و فردی که وی را به اسارت گرفته بود چهره تمام آن دسیسه ها و ناحقی‌هایی بود که در طول تاریخ بشریت اتفاق افتاده بود.
وی با اشاره به رابطه هنر عکس و عاشورا افزود: عکاسی می‌تواند با مکاشفه، لایه‌های عمیق‌تری از تفکرات مردم از این موج علاقه مندی و حس و حالی که این نهضت در طول تاریخ ایجاد کرده است را ثبت کند و باعث ماندگاری این مناسک و گسترش و بسط آن شود.
دبیر هنری هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس گفت: در این جشنواره در بخش تلفن همراه بیش از ۶۰۰ اثر از ۱۹۰ عکاس و دربخش دوربین بالغ بر ۵۰۰ اثر از ۶۵ عکاس به دبیرخانه هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس ارسال شد.
دبیر هنری سوگواره عکس عاشورایی طبس یادآور شد: با برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس و اعلام اسامی افراد برگزیده، این سوگواره به کار خود پایان داد.
گفتنی است در بخش دوربین عکاسی به ترتیب فاطمه قنبری، عباس زمانیان و علی طوافی مقام اول، دوم و سوم هفتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس را کسب نمودند و آثار هادی یوسف‌زاده، نیلوفر محمودیان و حسین حسنی مقدم در بخش تلفن همراه به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.
‌همچنین جایزه ویژه شهرداری را، جمال کریمیان از طبس و هادی کارگر مقدم از قاین از آن خود کردند.
captcha