شور حسینی، کربلای ایران و هفته دفاع مقدس در قاب رسانه استانی خوزستان
کد خبر: 3649762
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

شور حسینی، کربلای ایران و هفته دفاع مقدس در قاب رسانه استانی خوزستان

کانون خبرنگاران نبأ: مديركل صدا و سیمای خوزستان گفت: کارکنان رسانه استانی عشق و ارادت خود به حضرت سید‌الشهدا(ع) و گراميداشت هفته دفاع مقدس را با تهيه و پخش 18 هزار و 620 دقیقه برنامه زنده در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی به نحو شایسته‌ای به نمایش گذاشتند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مسلم رحیمی، مدير كل صدا و سیمای استان خوزستان گفت: شور حسینی و هفته دفاع مقدس با تمام امکانات در صدا و سیمای مرکز خوزستان با بيش از ١٨هزار دقيقه انتشار يافت.
وی عنوان کرد: کارکنان رسانه استانی با همه توان خود عشق و ارادت مردم به حضرت سید‌الشهدا(ع) و گراميداشت هفته دفاع مقدس را با تهيه و پخش 18 هزار و 620 دقیقه برنامه زنده، توليدي، تأمينی و ارتباط زنده تلويزيونی و راديويی و خبری در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی به نحو شایسته‌ای به نمایش گذاشتند.
رحیمی در خصوص برنامه‌های پخش شده دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس در قسمت‌های مختلف رسانه استانی، افزود: پخش زنده مراسم‌ها در سراسر استان اولویت رسانه استانی در این دهه بود، به‌طوری که در این مدت از 45 نقطه استان پهناور خوزستان به‌مدت سه هزار و 862 دقيقه این برنامه‌ها به‌صورت زنده به روی آنتن شبکه استانی و شبکه‌های سراسری رفت و مهم‌ترین رسالت رسانه یعنی حضور باشکوه مردم در قاب تصویر رسانه ملی به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: معاونت سیمای مرکز با ويژه‌برنامه مردان بی‌ادعا در هشت برنامه ٧٥ دقيقه‌ای با مشاركت هفت استان درگير با دفاع مقدس و با محوريت خوزستان به‌صورت زنده روی آنتن شبكه استانی و شبكه شما رفت و ویژه‌برنامه «مدرسه الطف» به زبان عربی به تعداد ۱۳برنامه ۴۵ دقیقه‌ای با موضوع محرم و قیام اباعبدالله پخش شد.
رحيمی اظهار کرد: در شب‌های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان یک هزار و 430 دقیقه با شبكه‌های سراسری، یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، قرآن و آموزش، شبكه بين‌المللی خبر رسانه ملی در جهت معرفی آداب ماه محرم مردم خوزستان ارتباط زنده داشت.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان در ادامه گفت: سیمای مرکز خوزستان نیز با 10 هزار و 370 دقیقه پخش ویژه‌برنامه‌هایی همچون دفاع مقدس، عاشوراییان،حماسه حسینی و شور حسینی عزاداری مردم مختلف، معرفی پیرغلامان، آداب و رسوم مردم خوزستان در محرم، معرفی هیئت‌های مذهبی و سخنرانی ائمه جمعه با موضوع درس‌های عاشورایی به‌صورت زنده، توليدی، تأمينی و ارتباط زنده مخاطبان شبکه استانی را با حال و هوای محرم در خوزستان همراه کردند.
رحیمی در خصوص عملکرد معاونت خبر مرکز خوزستان اظهار کرد: هفت گفت‌وگوی ویژه خبری با فرماندهان دفاع مقدس و پخش عزاداری شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، تولید و پخش گزارش‌های تولیدی، ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری با ٣٤٣ عنوان گزارش به مدت٤٢٠ دقيقه و بارگذاری اخبار، فیلم، عکس و آلبوم در کانال خبرگزاری درشبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام که به‌صورت خودجوش مراسم‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از اینستاگرام کانال خبر خوزستان در نقاط مختلف استان زنده پخش شد.
وی همچنین، با اشاره به اینکه معاونت صدای رسانه استانی هم در دهه اول محرم با پخش ویژه‌برنامه‌های مختلف به مدت هفت هزار و 830 دقیقه با مخاطبان خود همراه بود، افزود: این برنامه شامل مداحی، شعر مذهبی، گزارش، حضور کارشناسان مذهبی، نمایش ویژه محرم، پخش مراسم عزاداری در شهرستان‌های مختلف استان و همچنین ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری رادیویی و مراکز استان‌ها بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به پخش زنده نماز ظهر عاشورا در دو نقطه شهر اهواز گفت: نماز ظهر عاشورا با تلاش برنامه‌سازان مرکز به‌صورت زنده با حضور عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از منطقه كيانپارس اهواز به امامت حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب و از حسينيه ثارالله به امامت حجت‌الاسلام حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهوز از شبکه استانی خوزستان پخش شد.
رحیمی در پایان در خصوص مراسم شام غریبان نیز اظهار کرد: این مراسم در نقاط مختلف استان مانند حسینیه ثارالله اهواز، تپه شهدای گمنام مسجد سلیمان، شهرهای دزفول، بهبهان و اندیمشک از شبکه‌های سراسری و استانی به‌صورت زنده پخش شد.
حسین عبدالعزیزی
captcha