برگزاری همایش طلایه‌داران هدایت با تأکید بر مسجدمحوری و اعزام مبلغ بومی
کد خبر: 3643476
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

برگزاری همایش طلایه‌داران هدایت با تأکید بر مسجدمحوری و اعزام مبلغ بومی

گروه شهرستان‌ها: همایش طلایه‌داران هدایت در سبزوار در حالی برگزار شد که در آن بر اجرای مراسم در مسجد و محوریت خانه خدا با اعزام مبلغان و روحانیان بومی منطقه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش طلایه‌داران هدایت، 27 شهریورماه در حالی برگزار شد که در ابتدای ورودی به سالن اجتماعات عکس جمعی از روحانیون و علمای بزرگ سبزوار که از دنیا رفته‌اند، نصب شده بود.
در این مراسم که بر اجرای مراسم‌ها در مسجد و بر محوریت خانه خدا تأکید شد، مسئولان بر اعزام مبلغان بومی به دلیل آشنایی با مردم منطقه و فرهنگ آن‌ها تأکید کردند.
در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد سجادی‌نژاد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن با تأکید بر برگزاری مراسم دینی در مسجد به ویژه در ایام محرم، تصریح کرد: در حال حاضر عزاداری‌ها از سخنران‌محوری به مداحی تبدیل شده است که این امر یک نوع آسیب است.
برگزاری همایش طلایه داران هدایت در سبزوار با تاکید بر مسجد محوری و اعزام مبلغ بومی
وی با گلایه از عدم توجه به مساجد و رها کردن خانه خدا به ویژه در برخی از روستاهای شهرستان و توجه به ساخت و ساز حسینیه و تکیه، گفت: برخی از روستاییان به ما مراجعه می‌کنند و از خرابی مسجد و تبدیل آن به ویرانه سخن می‌گویند، در حالی که در همان محل حسینیه با هزینه میلیونی ساخته شده است.
اعزام روحانی مبلغ بومی
وی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم در اعزام مبلغان از روحانیون بومی استفاده کنیم، تصریح کرد: تقریبا تمام روحانیون و مبلغات اعزامی به‌جز افراد اندکی در شهرستان بومی هستند.
برگزاری همایش طلایه داران هدایت در سبزوار با تاکید بر مسجد محوری و اعزام مبلغ بومی
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی شمالی و جنوبی با تأکید بر اینکه لازمه رساندن پیام الهی هجرت است، تصریح کرد: تا زمانی که پیامبر(ص) در مکه بودند، تعداد مسلمانان محدود بود و با هجرت رسول خدا(ص) به مدینه، دین اسلام گسترش فراوانی یافت.
وی با بیان اینکه وظیفه روحانیت رساندن پیام الهی به مردم و تبلیغ و گسترش دین اسلام است، ادامه داد: این وظیفه ما است که به دنبال رساندن پیام و تبلیغ دین اسلام باشیم، بر خلاف نظر برخی که اعتقاد دارند، روحانیت بنشیند و مردم به سراغ آنها بروند.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بالای روحانیون بومی در سبزوار، افزود: در تبلیغ، آشنایی با زبان و گویش منطقه و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های مردم نقش مهمی در موفقیت تبلیغ دارد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه تبلیغ انبیاء برای ارتقا، رشد و تکامل انسان‌ها بوده است، اظهار کرد: تیلیغ چهره به چهره یکی از مؤثرترین تبلیغ‌ها است که در آن مردم با مراجعه به روحانی می‌توانند به راحتی جواب شبهات خودشان را بگیرند و روحانی اعزامی به راحتی با تماس با مردم می‌تواند از نزدیک تماس تبلیغ موثر داشته باشد.
برگزاری همایش طلایه داران هدایت در سبزوار با تاکید بر مسجد محوری و اعزام مبلغ بومی
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه مبلغ موفق، فردی است که به آداب و فرهنگ یک منطقه آشنا باشد، ادامه داد: در مراسم دینی ایام محرم و عزاداری‌ها به گونه‌ای رفتار شود که سخنرانی‌ها در پایان وقت مراسم و در اوج خستگی مردم بعد از عزاداری‌ها و خوردن شام نباشد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با تأکید بر منظم بودن عزاداری‌ها و اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به جماعت، تصریح کرد: سخنرانان از فرصت اجتماع عظیم مردم در این روز بهره بگیرند و در فرصت مناسب به تبلیغ دین اسلام بپردازند و مقتل خوانی داشته باشند.
captcha