3هزار هیئت مذهبی در البرز فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3643063
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
همزمان با آغاز ماه محرم:

3هزار هیئت مذهبی در البرز فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تعداد هیئت‌های مذهبی فعال در استان گفت: 3هزار هیئت در ایام عزاداری محرم در استان فعال می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: دهه اول محرم به عنوان یکی از مناسبت‌های دینی و مذهبی فراگیر مطرح است و به همین علت در امر ساماندهی هیئت‌ها، مداحان و ایستگاه‌های صلواتی استان با جدیت ورود کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اعزام روحانیون و مبلغین به هیئت‌های مذهبی نیز از طرف سازمان تبلیغات در دستور کار قرار دارد افزود: از دو ماه پیش بحث تمدید مجوز هیئت‌های مذهبی استان مورد نظر قرار گرفته است.
این مسئول از مصوبه شورای فنی استان برای ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی گفت و اعلام کرد: در تلاشیم امسال اطلاعات مربوط به این ایستگاه‌ها را جمع‌آوری کنیم تا در سال‌های بعد به خوبی ساماندهی شوند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه معمولا در مکان‌هایی که ایستگاه صلواتی دایر می‌شود پس از اتمام کار شکل و شمایل مناسبی باقی نمی‌ماند و زباله زیادی جمع می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با فرهنگ البرز در ساماندهی این ایستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند، زیرا هدف از این کار اخلال در فعالیت ایستگاه‌ها نیست.
مسعودی در ادامه از آمادگی سازمان تبلیغات برای اعزام روحانی به هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و گفت: بیش از 800 روحانی آماده هستند تا با حضور در هیئت‌های مذهبی، در کنار شور عزاداری، مردم را با معارف اهل بیت نیز آشنا کنند.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا صورت خواهد گرفت اظهار کرد: حدود 90 درصد مردم در این مراسم حضور خواهند داشت بنابراین با هیئت‌ها هماهنگ می‌شود تا حتما نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا برگزار شود.
این مسئول ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید از ساعت 11 شب به بعد بلندگوهای خارج از هیئت را خاموش کنند، با نیروی انتظامی نیز هماهنگ شده است تا با اعزام تیم‌های بازرسی ایام عزاداری با کمترین مشکل برگزار شود.
مسعودی در پایان در خصوص تعداد هیئت‌های مذهبی فعال در استان نیز خاطرنشان کرد: سه هزار هیئت در ایام عزاداری محرم در استان فعال می‌شود.
captcha