تصویر اولین زن قانونگذار مسلمان آمریکا روی جلد تایم
کد خبر: 3640101
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

تصویر اولین زن قانونگذار مسلمان آمریکا روی جلد تایم

گروه بین‌الملل: ایلهان عمر، اولین قانونگذار زن مسلمان آمریکایی است که سال گذشته با پیروزی تاریخی در انتخابات، موج جدیدی را در آمریکا به راه انداخت.

عکس اولین زن قانونگذار مسلمان آمریکا روی جلد نشریه تایم /ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Africa News؛ نشریه تایم آمریکا عکس ایلهان عمر را عکس جلد شماره ویژه خود قرار داده که به تقدیر از زنانی اختصاص دارد که اولین قدم‌ها را در عرصه‌های مختلف برداشته‌اند.

در این شماره با عنوان «اولین‌ها: زنانی که دنیا را به چالش کشیده‌اند»، از 46 زن تقدیر شده است.

این نشریه در مورد ایلهان عمر نوشته است: اولین مسلمان آمریکایی سومالیایی‌تبار است که یکی از قانونگذاران آمریکا شده است.

این بانوی مسلمان 35 ساله در ماه نوامبر سال 2016 در انتخابات پیروز شد و با ادای سوگند یکی از اعضای مجلس نمایندگان برای خدمت به مردم مینه‌سوتا شد.

وی در گفت‌وگو با نشریه تایم گفت: خانواده‌ام مرا از کودکی «چرا» می‌نامیدند. من همیشه می‌خواستم بدانم چرا هرچیزی اتفاق می‌افتد، چرا باید کارهایی را انجام می‌دادم و هزاران چرای دیگر. من هنوز هم همینطور هستم. مرتباً از خودم سوال می‌کنم، از اطرافیانم سوال می‌کنم، در مورد سیاست‌ها و منطق پشت آن‌ها سوال می‌کند.

ایلهان عمر یک تحلیلگر سیاسی، سازنده ائتلاف و فعال اجتماعی است. وی در سن 8 سالگی به خاطر جنگ داخلی به همراه خانواده مجبور به ترک سومالی و اقامت چهار ساله در اردوگاه پناهجویان کنیا و پس از آن مهاجرت به آمریکا شد.

وی که عضو حزب دمراکت است با تلاش فراوان در سال 2016 با پیروزی بر رقبای جمهوریخواه توانست به عنوان اولین زن مسلمان به مجلس نمایندگان راه یابد/.

captcha