آیت‌الله مشگینی در همه مسائل انقلاب اسلامی صاحب‌نظر بود
کد خبر: 3625500
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

آیت‌الله مشگینی در همه مسائل انقلاب اسلامی صاحب‌نظر بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آیت‌الله مشگینی شخصیت جامعی داشت و در همه مسائل انقلاب اسلامی صاحب‌نظر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته نهم مردادماه در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد آیت الله مشگینی که  در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و مدیران اجرایی و شخصیت های حقیقی و حقوقی و اساتید و دانشجویان مراکز علمی و حوزوی استان برگزار شد، ازحضرت آیت الله مشگینی به عنوان یک صاحب نظر در همه مسائل انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: آیت الله مشگینی شخصیت برجسته و جز اولین افرادی بود که با بصیرت و بینش عمیق به حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفت و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران بود.
وی با اشاره به نقش روحانیت در استقلال و عزت کشور اظهار کرد: شخصیت آیت‌الله مشگینی باید واکاوی شود و به جوانان و نسل امروزی انتقال یابد.
وی بیان کرد: زندگی و اندیشه و اخلاق شخصیت هایی مثل آیت الله مشگینی باید در جامعه الگو قرار گیرد چرا که سعادت جامعه و افراد در این دنیا و آخرت الگو قرار دادن راه و روش انسانهای بزرگ است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: آیت الله مشگینی نیاز به معرفی ندارد و تجلیل از چنین شخصیت علمی و معنوی و علما به منزله تجلیل ازهمه نیکی‌ها است که این سنت نیک باید ادامه داشته باشد.
آیت الله عاملی افزود: دشمنان و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف درصدد تضعیف فرهنگ جامعه اسلامی هستند که در این زمینه روحانیون نقش اساسی دارند و باید با توجه و گسترش برنامه‌های فرهنگی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند. 
علی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز در این آیین گفت: آیت الله مشگینی یکی از شخصیت های بی نظیر بود که ظاهر و باطنش یکی بود و با تمام وجود معتقد به ولایت فقیه بود و اردات خاصی به حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری داشت.
اجاق نژاد افزود: گفتار و رفتار این مرد بزرگ به حدی حساب شده و خدایی بود که دوست و دشمن را مبهوت کرده و جذب این عالم عامل می شدند.
وی با بیان اینکه نقد و انتقاد پذیری امروز نیاز جامعه است، اظهار کرد: مرحوم آیت الله مشگینی به نقد کردن و انتقاد اهمیت زیادی می داد و از نقد و انتقاد و نظر مخالف ناراحت نمی شد.
وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه هر کس انتقاد کند به نوعی سرکوب می شود، بیان کرد: آیت الله مشگینی به درجه ای از اخلاق و تربیت رسیده بودند که بر هوای نفس و جوارح و اعضای بدن خود تسلط داشتند به طوری که اختیار همه آنها در دستان خودشان بود.
captcha