همه چیز به نرخ دفاع مقدس
کد خبر: 3604791
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی گردهمایی پیشكسوتان عرصه فرهنگی و تبلیغات جهاد و شهادت در فارس برگزار شد. جمعی كه همه چیز آن درست مثل دیروز بی‌ریا و گمنام به نرخ دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی و هفته‌ای كه به یاد مجاهدان و دلاوران دفاع مقدس بودیم و در حالی كه نواي ممد نبودی تقریباً همه جا را پر كرده بود و در حالی كه شهدا وارد كشور می‌شدند، تا دوباره از این غوغای كشمكش‌های پوچ كه روح و جسم انسان را مكدر می‌كند، توانی دوباره بخشند و ما را تلنگری باشند برای اینكه برای چه به دنیا آمده‌ایم و برای چه مانده‌ایم و به كجا می‌رویم.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

خوش فكری حاج احمد سركوبی و سید مرتضی معزی دوباره گل داد و جلسات متعدد با پیشكسوتان جبهه فرهنگی و تبلیغات ثمر داد و در اقدامی برای اولین بار گمنامانی دور هم جمع شدند كه به نرخ دفاع مقدس زندگی می‌كنند.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

هر چند گرد سفیدی عمر صورت‌ها را دگرگون كرده اما به حمد الهی سیرت‌ها پاك و بی آلایشند. عزیزانی كه همه را شناساندند. فیلم و عكس و مصاحبه از همه گرفتند. تلاش كردند رزمندگان دور از خانواده و حتی دور از وطن جشن و شادی داشته و در ایام عاشورا و تاسوعا سوگواری كنند، كسی آن‌ها را ندید ولی از اذان صبح تا شامگاه در همه جا بودند، گفتند و شنیدند ولی كسی نمی‌داند همین ذره آثار ثبت‌ شده از جنگ و آن روزهای پرخاطره مرهون از خودگذشتگی چه كسانی بود.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

به نرخ دفاع مقدس آمدند. همه كار می‌كردند. فجر و المهدی نداشت؛ همه جا بودند و سرباز خسته حاج نادر به شعف دل پذیرایی می‌كرد تا لحظاتی كم دل بدهند و قلوه بستانند. آه بكشند از آن روزهایی كه رفت و این دستاورد عظیمی كه خیلی‌ها، در پی محو آنند چنانچه همین چند شب پیش مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید آثار این گنج معنوی كمرنگ یا از بین برود.

یادم به جمله معروف آن حكیم فرزانه افتاد كه بارها فرمودند نگذارید پیشكسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره مدفون شوند و چه زیباست امروز كه با گذشت سی و چند سال همه با دیدن یكدیگر آه می‌كشند و حسرت یك روز آن سبك زندگی را دارند.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

همه در جنب و جوشند. حاج ناظمی و بذرگشاها، نظیری و اعوان انصار پایه‌اش و از همه مهم‌تر برادران هوشیار كه فقط می‌برند و پشت ماشین می‌گذارند.

سردار عبدالله‌زاده و سردار رنجبر به حق گل مجلسند و هر گوشه‌ای بچه‌ها ذكر خاطره می‌كنند و جعفر امیری و نجف‌زاده شكار لحظه‌ها و اقامه نمازی به نرخ دفاع مقدس و سخنرانی حاج آقا مرادی كه از محدود روحانیانی است كه حضور جدی در دفاع مقدس داشته است.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

بچه‌های تبلیغات و فرهنگی و جبهه و جنگ بسیار گمنامند. چون كمتر خودشان را در قابی با عكس یا فیلمی می‌بینند مثل خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعاً از خود گذشته‌اند.

همه چیز به نرخ دفاع مقدس

نوای حاج صلواتی و لاندیورش و پرچم به دوشی مش عباس بیكس و خيلی‌ها كه ذكرشان بر این قلم عاجز نمی‌آید و البته این هم به نرخ دفاع مقدس...


سردار مجتبی مینایی‌فرد

captcha