تصاویری از اولین روز حضور نمایندگان ایران در مسابقات قرآن ترکیه/ عبور از مرحله گزینش + فیلم
کد خبر: 3600764
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

تصاویری از اولین روز حضور نمایندگان ایران در مسابقات قرآن ترکیه/ عبور از مرحله گزینش + فیلم

گروه مسابقات: دو نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن کشور ترکیه صبح امروز به استانبول رسیدند و مرحله گزینشی این مسابقات را پشت سرگذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، «سیدمصطفی حسینی» و «مصطفی اصفهانیان» نمایندگان کشورمان در رشته های قرائت و حفظ کل قرآن پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور ترکیه صبح امروز، 28 اردیبهشت وارد شهر استانبول شدند.
بر اساس این گزارش این دو شرکت کننده ایرانی صبح امروز در مرحله ابتدایی این مسابقات که گزینش ابتدایی شرکت کنندگان است و در هتل محل برگزاری مسابقات برگزار می شود، شرکت کردند و با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشتند.
در این مرحله سه سوال از مصطفی اصفهانیان، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل پرسیده شد. همچنین سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در رشته قرائت در این مسابقات نیز آیاتی از کلام الله مجید را در این مرحله تلاوت کرد.
پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور ترکیه از ساعت 10:30 روز جمعه 29 اردیبهشت ماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه دوم خردادماه ادامه خواهد یافت.
همچنین، بر اساس اطلاعات مندرج در سایت این مسابقات، مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات و اهدای جوایز روز چهارشنبه، سوم خردادماه برگزار خواهد شد.
در این مسابقات که در دو رشته قرائت قرآن و حفظ کل برگزار می‌شود، 120 متسابق از 62 کشور جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
محل برگزاری این مسابقات مسجد «فاتح» استانبول و ساعات برگزاری آن از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر به وقت ترکیه خواهد بود.

قاری حافظ قرآن کریم ترکیه

مسابقات قرآن ترکیه سید مصطفی حسینی







captcha