بالاترین عینیت وحدت در جهان اسلام، قرآن است/ برگزاری مسابقات بین‌المللی به‌صورت دوسالانه و چرخشی
کد خبر: 3598088
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
مسیب‌زاده:‌

بالاترین عینیت وحدت در جهان اسلام، قرآن است/ برگزاری مسابقات بین‌المللی به‌صورت دوسالانه و چرخشی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه تمام خوبی‌ها در این سه حوزه است، گفت: بالاترین عینیت وحدت در جهان اسلام قرآن است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن كریم دانش‌آموزان در روزهای نخست اردیبهشت‌ماه جاری گفت: این مرحله از مسابقات بعد از وقفه 20 ساله همزمان با 4 رویداد قرآنی دیگر اعم از مسابقات بزرگسالان، بانوان، نابینایان و طلاب علوم دینی جهان اسلام برگزار شد.

وی با تأكید بر اینكه هرچه خوبی هست در حوزه قرآن، عترت و نماز است، افزود: اگر در این حوزه احساس فقر كنیم قطعاً این مسئله ناشی از فقر خودمان است چون این سه منشور آنقدر ارزشمند هستند كه هرچه برای آن‌ها تلاش كنیم كم است و غنای این سه حوزه كاملاً برای همه محرز است.

برگزاری 5 مسابقه بین‌المللی قرآن همزمان با هم

مسیب‌زاده ادامه داد:‌ بی شك هر كدام از این مسابقات می‌تواند یكی از رویدادهای قرآنی جهان اسلام باشد اما برگزاری 5 مسابقه بین‌المللی با هم م بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام را رقم زد و نزدیك به 80 كشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

رقابت قرآنی 68 دانش‌آموز جهان اسلام از 30 كشور

وی با بیان اینكه در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان 68 دانش‌آموز از 30 كشور در بخش‌های مختلف با یكدیگر به رقابت پرداختند، گفت:‌ بحمد الهی ما موفق به كسب رتبه اول قرائت برادران و رتبه قرائت و حفظ خواهران را در این مسابقات شدیم اما در هر صورت عدالت در كشور ما حرف نخست می‌زند به همین دلیل تعداد داورانی كه دعوت كردیم دو برابر تعداد داوران ایرانی بود و در این مسابقات از ظرفیت داوران بین‌المللی استفاده كردیم.

تبلور عدالت در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جمهوری اسلامی

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: در این مسابقات همچنین نماینده افغانستان رتبه اول و نماینده آمریكا رتبه دوم را كسب كرد كه این‌ها نشان می‌دهد ما در جمهوری اسلامی چقدر به عدالت توجه داریم و حافظ منافع همه مسلمانان هستیم.

وی با بیان اینكه در حاشیه برگزاری این مسابقات برنامه‌های جانبی مانند بازدید دانش‌آموزان از برج میلاد، پارك آب و آتش، موزه دفاع مقدس،‌ زیارت حرم امام(ره) برگزار شد، گفت: بالاترین عینیت وحدت در جهان اسلام قرآن است و تبلور عینی این وحدت در قرآن شكل گرفته است و ما نیز از همه كسانی كه در ستاد عالی هماهنگی مسابقات بین‌المللی كشور همكاری كردند، قدردانی می‌كنیم.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان

مسیب‌زاده همچنین با یادآوری اینكه نفر اول بزرگسالان مسابقات فرهنگیان نیز از كشور ما بود و ا ین نشان از سطح بالای قرآنی فرهنگیان ما دارد، گفت:‌ به دستور وزیر دبیرخانه دائمی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در اداره‌كل قرآن، عترت و نماز معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش تشكیل شده است كه این دبیرخانه را در روز اختتامیه مسابقات، افتتاح كردیم.

مسابقات بین‌المللی به‌صورت دوسالانه و چرخشی برگزار می‌شود

وی با تصریح اینكه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان دوسالانه برگزار خواهد شد، گفت: درست است كه دبیرخانه دائمی این مسابقات در ایران اسلامی است اما می‌توان به‌صورت چرخشی در كشورهای دیگر نیز برگزار شود و در این راستا اولین جلسه خود را با سرپرستان تیم‌های اعزامی به مسابقات برگزار كردیم.

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان این نكته را یادآور شد ما چهارمین دوره این مسابقات را 20 سال پیش برگزار كردیم و همزمان با آن یكسری مسابقات قرآن دانش آموزان در كشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شد اما بزرگ‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان كه به‌صورت تركیبی است در كشور ما برگزار می‌شود.

captcha