دانش‌آموزان را در برخورداری از عدالت یکسان ببینیم/ تهران و مشهد؛ میزبانان دوره بعدی جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر
کد خبر: 3594597
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مسیب‌زاده:

دانش‌آموزان را در برخورداری از عدالت یکسان ببینیم/ تهران و مشهد؛ میزبانان دوره بعدی جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر

گروه اجتماعی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد كه اگر قرار است اتفاقی در جامعه اسلامی رخ دهد باید عدالت در آن رعایت شود و عدالت این است كه همه دانش‌آموزان را به یك نحو ببینیم.

محمدرضا مسیب‌زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری اختتامیه جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر پسر كشور كه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جشن تكلیف را جشن بندگی و شكوفایی برای دانش‌آموزان توصیف كرد و گفت: اعتقاد داریم كه اگر قرار است اتفاقی در جامعه اسلامی رخ دهد باید عدالت در آن رعایت شود و عدالت این است كه همه دانش‌آموزان را به یك نحو ببینیم و به همه آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

عدالت با تساوی متفاوت است

وی با یادآوری این نكته كه عدالت با تساوی قطعاً تفاوت دارد، افزود: عدالت این است كه بیش از پیش به دانش‌آموزان عشایری خوب برسیم زیرا اگر برنامه و آیند‌ه‌ای هست قطعاً به دست همین دانش‌آموزان رقم می‌خورد همان‌طور كه امام راحل نیز فرمودند عشایر ذخیره انقلاب اسلامی هستند.

مسیب‌زاده ادامه داد: در این راستا با همكاری اداره‌كل آموزش و پرورش عشایر كشور و همچنین ستاد مركزی اقامه نماز، كار بسیار خوب و منسجمی برای دانش‌آموزان عشایر كشور قم خورد و در آن نخستین دوره جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر عشایر كشور در شیراز برگزار شد.

اشاره به برگزاری نخستین دوره جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر كشور در شیراز

وی با بیان اینكه در این جشن بیش از 400 دانش‌آموز عشایر از 8 استان كشور حضور داشتند، گفت: فارس میزبان خوبی برای این دانش‌آموزان بود به طوری كه همه آن‌ها از برگزاری این جشن كه طی سه روز به طول انجامید، راضی بودند.

16 تا 19 اردیبهشت‌ماه؛ زمان برگزاری دومین دوره جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأكید بر اینكه برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر پسر كشور ادامه خواهد داشت، گفت: دوره بعدی این جشن‌ها از هفته آینده و طی روزهای 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور دانش‌آموزان عشایر پسر 8 استان دیگر و به میزبانی استان تهران برگزار خواهد شد.

سومین دوره جشن تكلیف دانش‌آموزان عشایر به سه استان خراسان اختصاص دارد

وی، زمان برگزاری سومین دوره جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر عشایر كشور را تابستان سال جاری اعلام كرد و گفت: این جشن نیز ویژه دانش‌آموزان سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

اشاره به برگزاری جشن تكلیف 2 هزار نفر از دانش‌آموزان در محضر رهبر معظم انقلاب

مسیب‌زاده در ادامه سخنان خود به برگزاری جشن‌های تكلیف دانش‌آموزان در سال گذشته اشاره كرد و گفت:‌ در 23 آذرماه سال گذشته، 2 هزار نفر از دانش‌آموزان نومكلف پسر به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند و توانستند نماز مغرب و عشاء خود را به امامت معظم‌له اقتدا كنند.

وی اضافه كرد: قرار بود كه دانش‌آموزان برای نماز ظهر و عصر خدمت مقام معظم رهبری برسند اما ایشان درخواست كردند كه این دیدار برای نماز مغرب و عشاء باشد كه بتوانند برای دانش‌آموزان با صدای بلند نماز بخوانند و این دیدار بدون حضور مربیان و سرپرستان و محافظان و با شكوه هرچه تمام‌تر و برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معظم‌له در این ددیار بیانات بسیار زیبا و مفصلی را برای دانش‌آموزان ارائه كردند و آینده تمام فعالیت‌های جشن تكلیف و عبادت را برای دانش‌آموزان و مسئولان آنان روشن كردند.

وی در ادامه برگزاری جشن تكلیف 5 هزار نفره در آستان قدس رضوی را از دیگر فعالیت‌های این اداره در سال گذشته برشمرد و گفت:‌ امروز بحمد الهی تمام ائمه جمعه و جماعات كشور در تمام استان‌ها بسیج شده‌اند و نسبت به برگزاری جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر اهتمام می‌ورزند چرا كه پیش از این در سال‌های گذشته این جشن برای دختران برگزار می‌شد اما در حوزه پسری ورود كمتری وجود داشت.

captcha