سیره عملی شهدا الگویی صادق برای جوانان است
کد خبر: 3574959
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
تاج‌آبادی:

سیره عملی شهدا الگویی صادق برای جوانان است

گروه اجتماعی: نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی گفت: سیره عملی و نظری شهدا الگویی کامل، صادق و قابل درک برای جوانان است که باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع این الگوی ارزشمند معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی، امروز 27 بهمن‌ماه در یادواره شهدای دانشجو که در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین با حضور دانشجویان دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد گفت: سیره عملی و نظری شهدا الگویی کامل، صادق و قابل درک برای جوانان است که باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع این الگوی ارزشمند معرفی شود.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فنی استان مرکزی افزود: مسلمانان در تعامل با یکدیگر فروتن اما در مقابل استکبار و کفار طبق فرمایش قرآن اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ هستند جنگ هنوز تمام نشده و با توجه به میزان بالای طلاق و آسیب‌های اجتماعی، امروز جبهه جنگ تبدیل به جبهه فرهنگی شده است.
حجت‌الاسلام تاج‌آبادی تأکید کرد: ویژگی‌های شهدا در زندگی و در جبهه حق علیه باطل باید با تبلیغات و اطلاع رسانی درست در جامعه تبیین شود. در قرآن گفته شده که شهدا را مرده نخوانید زیرا آنها همیشه زنده هستند و زنده نگهداشتن یاد آنها در همه دوران از وظایف مهم جامعه است.
به گزارش ایکنا؛ جواد جواهری، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: ویژگی‌های فراوان اخلاقی و رفتاری در شهدا وجود دارد و باید این ویژگی‌ها برای نسل جوان بیان و الگوسازی شود. تواضع، نماز اول وقت، دوری از گناه از ویژگی‌های شهدا بود که باید با توجه به شرایط امروز دنیا به آنها توجه ویژه شود.
جواهری با بیان منزلت و جایگاه ویژه‌ شهدا تاکید کرد: بسیاری از خصوصیات شخصیتی شهدا برای جامعه ناشناخته مانده و باید این خصوصیات به جامعه ارائه و معرفی شود شهدا با فداکاری خون خود را برای بقای نظام اسلامی نثار کردند. 
یادآور می‌شود: خاطره گویی جانباز علی اکبر ابراهیمی و مداحی از دیگر بخش‌های این یادواره بود.
captcha