كم‌لطفی‌ها نسبت به نخبگان قرآنی فارس بسیار زیاد است/ انتقاد از عدم عنایت مسئولان
کد خبر: 3565667
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
قانعی:

كم‌لطفی‌ها نسبت به نخبگان قرآنی فارس بسیار زیاد است/ انتقاد از عدم عنایت مسئولان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دارالقرآن صنعت فارس گفت: متأسفانه بها دادن در تمام مسائل و حرمت و احترام نسبت به جامعه قرآنی در فارس بسیار كم است و كم لطفی‌ها بسیار زیاد است و مسئولان قرآنی ما انگار دغدغه ندارند.

حسام قانعی، مدیر دارالقرآن صنعت نفت فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه حلقه مفقوده فعالیت‌های قرآنی استان فارس چیست كه موجب می‌شود تا نخبگان قرآنی آن در مسابقات قرآن اوقاف جابمانند و حائز رتبه‌های برتر نشوند، گفت: این مسئله یكی از دغدغه‌های بزرگ نخبگان قرآنی فارس است كه هر ساله در مسابقات اوقاف شركت می‌كنند.
نخبگان قرآنی فارس در مسابقات اوقاف چیزی كم نگذاشتند
وی با تأكید بر اینكه حقیقتاً نخبگان قرآنی ما در سال جاری چیزی در مسابقات اوقاف كم نگذاشتند، گفت: اگر بخواهیم این مسئله را به‌صورت تخصصی بررسی كنیم، نمی‌توان گفت خدای ناكرده ناداوری شده اما می‌توان هم گفت ناداوری شده است و به نظر من دیدی كه برخی از اساتید كشوری نسبت به نخبگان قرآنی استان فارس دارند، قشنگ نیست در حالی كه اكنون نخبگان قرآنی در عرصه مسابقات دیگر در سطح كشور حرفی برای گفتن دارند.
قانعی همچنین با یادآوری درخشش بانوان فارس در مسابقات اوقاف قرآن در سطح كشور گفت: مسابقات آقایان بسیار حساس‌تر از مسابقات بانوان است و اصلاً سطح آن‌ها با یكدیگر قابل قیاس نیست اما اگر مقایسه‌ای با سایر مسابقات كه سطحشان هم كمتر از سطح مسابقات اوقاف نیست، داشته باشیم مشاهده می‌كنیم كه نخبگان قرآنی فارس خوب می‌درخشند.
اهمیت برنامه‌ریزی برای استفاده از اساتید بنام فارس
این مؤذن و مرتل برتر استان فارس با بیان اینكه اكنون اساتید بسیار بنام و قوی در استان فارس همچون فتح‌پور، ماهانی، ظفرآبادی و غیره در استان فارس وجود دارند كه می‌توان بر روی آن‌ها بسیار برنامه‌ریزی كرد، گفت: البته همه چیز نیز به بحث اساتید و آموزش آن‌ها باز نمی‌گردد و كسی كه می‌خواهد در عرصه قرآن رشد كند، باید خودش هم گام بردارد.
اساتید بین‌المللی منتظر یك اتفاق بسیار بزرگ از فارس هستند
وی ادامه داد: تلاش نخبگان قرآنی فارس برای ارتقا و رشد خودشان یك مسئله است و مسئله دیگ هم دید و نگاهی است كه اساتید كشوری و بین‌المللی نسبت به فارس است و این‌ها منتظرند تا یك اتفاق بسیار بزرگی از استان فارس رخ دهد تا نامش مطرح شود در حالی كه حقیقتاً نخبگان قرآنی چیزی كم نگذاشتند.
قانعی نقش مسئولان قرآنی فارس در این زمینه یادآور شد و گفت: متأسفانه بها دادن در تمام مسائل و حرمت و احترام نسبت به جامعه قرآنی در فارس بسیار كم است و كم لطفی‌ها بسیار زیاد است و مسئولان قرآنی ما اكنون انگار دغدغه ندارند.
مسئول دارالقرآن صنعت فارس اظهار كرد: این واقعاً درد است كه مشاهده می‌كنیم به فعالیت‌های قرآنی همانند سایر فعالیت‌ها مثلاً ورزشی در سازمان‌ها و نهادها آن‌گونه كه باید بها داده نمی‌شود و این‌ها اصلاً با هم قابل قیاس نیستند.
captcha