تعداد جلسات تخصصی قرآن در فارس كم است/ نخبگان قرآنی نیاز به حمایت‌های مالی و شغلی دارند
کد خبر: 3556798
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
روحانی:

تعداد جلسات تخصصی قرآن در فارس كم است/ نخبگان قرآنی نیاز به حمایت‌های مالی و شغلی دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برتر مسابقات قرآن ورزشكاران استان فارس با بیان اینكه متأسفانه تعداد جلسات آموزشی تخصصی تلاوت قرآن در استان فارس بسیار كم است، خواستار فراهم كردن امكانات و تجهیزات برای برپایی این جلسات از سوی مسئولان شد.

محمد مهدی روحانی، قاری برتر مسابقات قرآن ورزشكاران استان فارس در حاشیه برپایی جلسات هفتگی تلاوت استاد فتح‌پور در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با تأكید بر اهمیت توجه به جلسات آموزشی ویژه قرا و نخبگان قرآنی گفت:‌ قطعاً یكی از عواملی كه موجب پیشرفت در زمینه تلاوت قرآن می‌شود، برگزاری جلسات آموزشی است.
وی با بیان اینكه متأسفانه تعداد جلسات آموزشی تخصصی تلاوت قرآن در استان فارس بسیار كم است، افزود: بسیاری از این جلسات تعطیل شده است اما به جرأت می‌توان گفت كه یكی از جلساتی كه بر روی سطح نخبگان قرآنی استان فارس تأثیر بسیاری داشته است، همین جلسات هفتگی استاد فتح‌پور است.
توجه به تلاوت‌های معناگرا در جلسات هفتگی استاد فتح‌پور
روحانی با تصریح اینكه در این جلسات توجه به تلاوت‌های معناگرا صورت می‌گیرد، گفت: در این جلسات بر این نكته تأكید می‌شود كه قاری باید به مفهوم و معنای آیات و مضامین قرآنی در حین تلاوت توجه داشته باشد و این مسئله بسیار مهمی است به حدی كه مقام معظم رهبری نیز بر روی این مسئله تأكید داشتند و فرمودند كه قاریان ما باید از صوت‌پروری به سمت معناگرایی حركت كنند.
این قاری برجسته استان فارس با یادآوری اینكه قریب 6 سال است كه از شهرستان سروستان برای حضور در جلسات هفتگی تلاوت قرآن استاد فتح‌پور به شیراز می‌آید، گفت: بحمد الهی این موقعیت برای من فراهم شده است تا بتوانم در این جلسات حضور یابم و تلاوت كنم و ایرادات و مشكلات تلاوتم برطرف شود.
برپایی جلسات هفتگی تخصصی تلاوت؛ از راه‌های ارتقای سطح قاریان
وی خواستار توجه بیشتر به جلسات هفتگی قرآن شد و گفت: یكی از راه‌های رشد سطح تلاوت نخبگان و قاریان استان فارس برپایی همین جلسات تخصصی است ضمن اینكه زمانی كه نخبگان قرآنی استان گرد هم می‌آیند، مسلماً از تجربیات یكدیگر استفاده كرده و موجب ارتقای سطح تلاوت‌های آنان خواهد شد.
امكانات برپایی جلسات هفتگی قرآن بسیار كم است
روحانی از مسئولان استان فارس درخواست كرد تا امكانات و تجهیزات مناسب را در اختیار نخبگان قرآنی برای برپایی جلسات آموزشی تخصصی قرآن قرار دهند و ادامه داد: ما در استان‌های دیگر مشاهده می‌كنیم كه امكانات خوبی در اختیار نخبگان قرآنی قرار می‌دهند تا چنین جلساتی را برپا كنند اما متأسفانه در فارس چنین نیست و امكانات را صرفاً برای برپایی یك یا دو جلسه محدود می‌كنیم.
باید به نخبگان قرآنی خود فرصت دهیم
این قاری برتر ورزشكاران فارس با تصریح اینكه تعداد جلسات هفتگی آموزش تخصصی قرآن در فارس نسبت به جاهای دیگر كمتر است، گفت:‌ باید به جوانان و نخبگان قرآنی خود فرصت دهیم و این مسئله هم با در اختیار قرار دادن امكانات میسر می‌شود.
وی با یادآوری اینكه من هر دوشنبه در شهرستان سروستان جلسات هفتگی آموزشی برپا می‌كنم، گفت: نخبگان قرآنی استان فارس باید حمایت بیشتری شوند در حالی كه اكنون آنچنان كه باید و شاید حمایت نمی‌شوند.
نخبگان قرآنی نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند
روحانی حمایت از نخبگان قرآنی را در ابعاد مختلف مادی و معنوی دانست و گفت: نخبگان قرآنی ما هم نیاز به حمایت‌های مالی دارند و هم حمایت‌های شغلی و اینكه در زمینه اجرایی از ظرفیت آنان استفاده شود، به عنوان مثال اكنون بسیاری از نخبگان قرآنی ما این دغدغه را دارند كه بعد از این همه تحصیلات و كسب رتبه‌های قرآنی فراوان در آینده چه شغلی خواهند داشت و این مسئله‌ای است كه باید بدان توجه شود.
captcha