احداث 300 خانه برای نيازمندان از محل زكات در فارس
کد خبر: 3551711
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
جعفری خبر داد:

احداث 300 خانه برای نيازمندان از محل زكات در فارس

گروه اجتماعی: رئیس اجرایی اداره زكات كمیته امداد فارس از احداث 300 منزل مسكونی برای نیازمندان از محل زكات و با كمك قرارگاه خاتم‌الانبیا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی اكبر جعفری، رئیس اجرایی اداره زکات کمیته امداد استان فارس امروز، 16 آذر در دیدار با مدیركل تبلیغات اسلامی فارس نقش روحانیت را در نهادینه کردن فرهنگ زکات مهم و تاثیرگذار ارزیابی كرد و گفت: مردم استان فارس از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 10 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند و امیدواریم تا پایان امسال این میزان حداقل به 22 میلیارد تومان برسد.
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان فارس در قم گفت: طبق پیش‌بینی‌ها 300 منزل مسکونی برای نیازمندان از محل زکات پرداختی و با كمك قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و دیگر سازمان‌ها ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای احیای فریضه واجب زكات در كشور و فارس، پرداخت زکات را گره‌گشای مشکلات نیازمندان و كمك كننده در مسیر محرومیت‌زدایی دانست و افزود: درآمدهای حاصل از زكات در بخش‌های مختلف مانند کمک هزینه جهیزیه، ازدواج و حوزه درمانی و پزشکی هزینه می‌شود.
رئیس اجرایی اداره زکات کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه پرداخت زکات آثار و برکات بی‌شماری در سطح جامعه دارد، گفت: کمک به فقرا و نیازمندان و رفع مشکلات آنان بخش کوچکی از این آثار است.
وی گفت: نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ زکات مهم و تاثیر گذار است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود تا پرداخت زکات نیز همچون پرداخت صدقه به سبد فرهنگی خانواده ها اضافه شود.
captcha