برنامه «رسم سقایی» توسط صدا و سیمای همدان پخش می‌شود
کد خبر: 3534427
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

برنامه «رسم سقایی» توسط صدا و سیمای همدان پخش می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر تولید برنامه‌های صدا و سیمای مرکز همدان گفت: در ایام محرم برنامه «رسم سقایی» به مدت 13 شب از ساعت 21 الی 23 به‌طور زنده از شبکه استانی همدان بخش می‌شود.

رضا محمودی شجاع، مدیر تولید برنامه‌های صدا و سیمای مرکز همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز همدان، برای ایام محرم برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.
وی افزود: در ایام محرم برنامه «رسم سقایی» از اول محرم به مدت 13 شب از ساعت 21 الی 23 به طور زنده از شبکه استانی همدان بخش می‌شود، اشاره کرد، این برنامه در حال ضبط است و در آن با مصاحبه با پیر غلامان و هیئت‌های مذهبی سطح استان صورت می‌گیرد.
محمودی شجاع اضافه کرد: از دیگر برنامه‌هایی که به صورت زنده ساعت 8 الی 9 صبح به روی آنتن خواهد رفت نمایش عزاداری‌ها و مشارکت مردم در این مراسم است همچنین برنامه خانه و زندگی که هر روز ساعت 11 الی 12 به نگاه ویژه به بانوان خانه دار پخش می‌شود که در این برنامه نیز با بهره گیری از با کارشناسان امر به مباحث عاشورا و نهضت آن پرداخته خواهد شد.
وی ادامه داد: بررسی ابعاد مختلف محرم و واقعه عاشورا توسط کارشناسان برجسته، برنامه «چمن گل» ویژه کودکان در ایام محرم با سمت و سویی عاشورایی و تبیین حادثه عظیم عاشورا و شخصیت ابا‌عبدالله نیز از دیگر برنامه‌های صدا سیمای مرکز استان است، همچنین پخش زنده و سراسری از مراسم «احلی من العسل» ویژه شهادت حضرت قاسم(ع)در ششم محرم با تجمع حدود دو هزار دانش آموزان در حسینیه سپاه همدان از دیگر برنامه‌ها است.
مدیر تولید برنامه‌های صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: پخش زنده مراسم عزاداری روز تاسوعا از شهرستان ملایر، به تصویر کشیدن مراسم تجمع عزاداران شهر همدان در میدان امام در روز عاشورا، پخش زنده مراسم عزاداری در روز 12 محرم همزمان با سوم امام حسین(ع) و اهل بیت او و پخش زنده از مراسم عزاداری شهرستان رزن در 12 محرم از وظایف این نهاد در ایام محرم است.
captcha