خادمان امام رضا(ع) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)/ آغاز جشن‌های دهه کرامت
کد خبر: 3518789
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

خادمان امام رضا(ع) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)/ آغاز جشن‌های دهه کرامت

گروه جامعه: جشن‌های دهه کرامت به صورت رسمی از روز پنج‌شنبه با برگزاری ویژه‌ برنامه‌ای در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ویژه برنامه‌های دهه کرامت از شب ولادت حضرت معصومه(س) مصادف با 13 مرداد ماه در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام اویسی و مدیحه‌سرایی محمود تاری بعد از نماز مغرب و عشاء در این آستان آغاز می‌شود و در ادامه روز پنج‌شنبه 14 مرداد ماه مصادف با روز ولادت حضرت معصومه(س) بعد از نماز ظهر و عصر مدیحه‌سرایی توسط احمد مالکیان صورت می‌گیرد.

ویژه برنامه آغاز جشن‌های دهه کرامت در استان تهران نیز با ویژه برنامه برگزار شده در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت رسمی از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود.

در ادامه، روز دوشنبه 18 مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ شامل قرائت قرآن، قرائت زیارت‌نامه حضرت شاهچراغ، قرائت اشعار، سخنرانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.

روز پنج‌شنبه 21 مرداد ماه ساعت 18:30 نیز مراسم بزرگداشت حضرت حمزه‌بن موسی الکاظم به همراه آیین تعویض پرچم گنبد امامزاده حمزه در صحن آن برگزار می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم بزرگداشت و قرائت زیارت‌نامه آن حضرت با سخنرانی حجت‌الاسلام بحرالعلوم و قرائت دعای کمیل انجام می‌شود.

روز جمعه 22 مرداد ماه نیز آیین استقبال از کاروان خادمان امام رضا(ع) برگزار و خادمان آستان امام رضا(ع) پرچم گنبد امام رضا(ع) را به صحن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) می‌آورند و مراسم مدیحه سرایی برگزار می‌شود.

شنبه، 23 مرداد ماه، مصادف با شب ولادت امام رضا(ع) و یک‌شنبه روز ولادت امام رضا(ع) نیز مراسم مداحی و سخنرانی در آستان برگزار خواهد شد.

captcha