وحدت قاریان افغانی و ایرانی در قالب محفل انس با قرآن کریم
کد خبر: 3498413
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

وحدت قاریان افغانی و ایرانی در قالب محفل انس با قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ محفل انس با قرآن کریم در حسینیه هراتی‌های مشهد با حضور اساتيد بين‌المللي و معاون سركنسولگری افغانستان در مشهد برگزار شد و قاریانی از ایران و افغانستان در این محفل به تلاوت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید بین‌المللی قرآن شامگاه، 26 اردیبهشت‌ماه در حسینیه هراتی‌ها مشهد برگزار شد.
بنابر این گزارش، این محفل پس از یك ساعت تأخیر آغاز شد؛ بالاخره جوانان و نوجوانان قرآنی وارد مجلس شدند که در میان جمعیت علاوه بر چهره‌های نورانی قاریان برجسته ایرانی، قاریان افغانستانی هم به چشم می‌خورد لذا بعد از آن هر لحظه به جمعیت افزوده و این مجلس نورانی شلوغ‌تر شد.
وحدت قاریان افغانستان و ایرانی در قالب محفل انس با قرآن کریم
حال و هوای معنوی خاصی بر این محفل حاکم بود، بعضی‌ها همراه با تلاوت قاریان قرآن را با تلاوت می‌خواندند و برخی نیز محو قرآن و کلام وحی شده بودند، زیر لب و آهسته قرآن می‌خواندند و با گفتن الله الله قاریان را تشویق می‌كردند.
در این محفل، احمدحسین مهرزاد، قاریان افغانستانی كه در مسابقات بین‌المللی شبكه الكوثر مقام سوم را كسب كرده به تلاوت آیاتی از سوره ابراهیم(ع) پرداخت و در ادامه هادی فصیحی که در مسابقات اوقاف مشهد در سال 93 رتبه سوم را به دست آورده است، نیز آیات انتهایی سوره فرقان را تلاوت كرد.
وحدت قاریان افغانستان و ایرانی در قالب محفل انس با قرآن کریم
علاوه بر این سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از سور محمد(ص)، قارعه و زلزال پرداخت؛ همچنین حمید شاكرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن آیاتی از سوره مجادله را تلاوت کرد و سپس مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران که در سال 84 مقام اول مسابقات بین‌المللی را كسب كرده است، محفوظات قرآنی خود را ارائه كرد.
در این محفل قرآنی عبدالهادی اكبرزاده، معاون سركنسولگری افغانستان به همراه هیئت همراه و نمایندگانی از مؤسسات خیریه مهاجران افغانستان از جمله سیدشریف رضایی، مسئول خیریه خیرالمرسلین و جامعه روحانیت امامیه هدایت، سعید بیژنی، قاری برجسته قرآن کشورمان و جمعی از اساتید برجسته و پیشکسوت قرآن مشهد و كشور همچون محمدرضا شفیعی‌مؤمن، استاد قرآنی حضور داشتند.
وحدت قاریان افغانستان و ایرانی در قالب محفل انس با قرآن کریم
یادآور می‌شود، این محفل باشكوه قرآنی به همت مؤسسه تخصصی، آموزشی قرآن كریم خیرالمرسلین به مدیریت مجتبی افتخاری به یادبود شهدای مهاجر الی‌الله، شهید محسن حاج‌حسنی‌كارگر و شهید حسن دانش و مرحوم حمید‌رضا عباسی برگزار شد و در پایان نیز از محمدرضا شفیعی‌مؤمن به پاس سال‌ها خدمت به قرآن و جامعه قرآنی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
captcha