تقویت بنیه دفاعی کشور وظیفه همگانی است
کد خبر: 3489472
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
افشانی:

تقویت بنیه دفاعی کشور وظیفه همگانی است

گروه اجتماعی: استاندار فارس حمايت از ارتش و تقويت بنيه دفاعي كشور را وظيفه برشمرد و گفت: در استان هم همه مسئولان در انجام اين ماموريت مهم وظيفه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس امروز، 29 فروردين در مراسم رژه ارتش با بيان اينكه روز ارتش یادآور رشادت و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است، حمايت از ارتش و تقويت بنيه دفاعي كشور را وظيفه برشمرد و گفت: در استان هم همه مسئولان در انجام اين ماموريت مهم وظيفه دارند.
وی، با اشاره به توانمندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، تعهد، تخصص و خودباوري را از ويژگي‌هاي دلاورمردان ارتش جمهوري اسلامي ايران دانست.
افشانی ابراز کرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با توجه به تجهيزاتي كه در اختيار دارد در كنار ساير نيروهاي مسلح چنان اقتداري ايجاد كرده است كه كسي جرات ندارد به كشور نگاه بد كند.
استاندار فارس با بيان اينكه روز ارتش يادآور روزهايي است كه ارتش با وجود اين كه يار و همراه مردم بود ولي عده‌اي شعار انحلال ارتش را سر مي‌دادند، ادامه داد: امام راحل(ره) در برابر آن‌ها از ارتش حمايت كردند و روز 29 فروردين را به نام ارتش نامگذاري و تاكيد كردند ارتش پيوند ناگسستي خود را با ملت حفظ كند و براي استقلال كشور و حمايت از مردم قدم بردارد و مردم هم بايد از ارتش پشتيباني كنند.
وی با تصریح اینکه ارتش فداكار در طول هشت سال دفاع مقدس با تكيه بر تجربه خود و با توجه به اينكه سپاه پاسداران مانند امروز گسترده نبود نقش بارزي در حفظ و حراست از خاك و دفاع از سرزمين اسلامي ايفا كرد، گفت: تيپ 55 هوابرد شيراز يكي از يگان‌هاي رزمي سرآمد در تمام عمليات‌ها بود.
افشانی تصريح كرد: هر جا كه تيپ 55 هوابرد و ساير يگان‌هاي نيروهاي مسلح شيراز مانند تيپ 37 زرهي شيراز و مراكز آموزشي استان فارس، وارد عمليات مي‌شدند، قطعاً پيروزي به دست مي‌آمد.
استاندار فارس با تأكيد بر اينكه امنيت و آرامشي كه هم اكنون در سرزمين ما حاكم است حاصل از خودگذشتگي، ايثار و فداكاري شهيدان نيروهاي مسلح است كه جان خود را فردا كردند تا ما با سربلندي در دنيا زندگي كنيم و در منطقه آشوب خيز خاورميانه تنها كشوري باشيم كه در آرامش است.
یادآور می‌شود، مراسم بزرگداشت روز ارتش در شيراز، با رژه يگان‌هاي نمونه واحدهاي چهارگانه ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران و بسيج، ادامه پيدا كرد كه به‌گونه‌اي نمايشي از اقتدار دفاعي ايران اسلامي بود.
captcha