اساس علمی و کاربردی مکتب اسلام، کسب روزی حلال است
کد خبر: 3485190
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
آیت‌الله دستغیب:

اساس علمی و کاربردی مکتب اسلام، کسب روزی حلال است

گروه اجتماعی:‌ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بر لزوم توجه به اهمیت کسب رزق و روزی حلال تأکید کرد و گفت:‌ یکی از مهم‌ترین امور توجه داشتن به حلال و حرام الهی است که اساس مکتب ما از لحاظ علمی و کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب،‌ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار با جمعی از مدیران استان فارس بر لزوم توجه به اهمیت کسب رزق و روزی حلال تأکید کرد و گفت:‌ یکی از مهم‌ترین امور توجه داشتن به حلال و حرام الهی است که اساس مکتب ما از لحاظ علمی و کاربردی است.
وی بر اهمیت و جایگاه اعمال نیک در جامعه تاکید کرد و گفت: هریک از ما باید در مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌ایم نهایت دقت و مواظبت را داشته باشیم تا در پیشگاه خداوند متعال دچار  شرمساری نشویم.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به آیات 7 و 8 سوره زلزله « فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿۷﴾ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ؛ پس هر كه هموزن ذره‏اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد(7) و هر كه هموزن ذره‏اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد»، افزود: اگر این آیه شریفه مد نظر باشد در قبال مسئولیت‌ها و مسائل پیش رو با احتیاط بیشتر برخورد می‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدار خود با رئیس سازمان حج و زیارت کشور اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که فاجعه منا در سال گذشته چه مصیبت بسیار بزرگی بود و البته برای افرادی که به‌طور مستقیم در این مسئله پیگیر بودند و مسئولیت داشتند در پیشگاه خداوند اجر عظیمی هست و امیدواریم آتیه‌ای پیش رو داشته باشیم که به سمت نابودی رژیم منحوس آل سعود پیش برود و پیروزی برای پیروان راستین پیامبر اکرم(ع) و مکتب اهل بیت(ع) باشد.
وی خطاب به مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره)  بر اهمیت انفاق در راه خدا تاکید کرد و گفت: اگر این کمک‌ها و انفاق‌ها در کمیته امداد و مجامع خیرین که با ساز و کار مشروع  و متشکل بنا شده‌اند صورت نمی‌گرفت، وضعیت مردم ناگوار بود و امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات نیز برطرف شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در بخش پایانی سخنان خود گفت: بر همه ماست که از هیچ تلاش و کوششی در جهت پیشرفت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و خدمت‌رسانی به زائران این امامزاده جلیل القدر فرو گذار نکنیم.
captcha