لزوم توجه بانک‌ها به مفاهیم اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3485156
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
رضوی اردکانی عنوان کرد:

لزوم توجه بانک‌ها به مفاهیم اقتصاد مقاومتی

گروه سیاسی: امام جمعه موقت شیراز با تأکید بر لزوم توجه عملی به نامگذاری سال گفت: برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی ارکان مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها همکاری و همیاری بانک‌ها در این راه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز روز گذشته، 13 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد، آن را موریانه‌ای دانست که اصل و اساس نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده است و گفت: مبارزه با فساد باید مهم‌ترین هدف در سال جاری باشد و با جدیت این موضوع نیز دنبال شود ضمن اینکه مفسدان نیز باید به سرعت مجازات شوند تا مردم اثرات آن را مشاهده کنند.
خطیب جمعه شیراز، کوتاهی در مجازات مفسدان را نوعی خیانت برشمرد و گفت: اعتماد مردم نباید با به تعویق افتادن مجازت‌ها لطمه ببیند.
رضوی اردکانی به نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره و بر لزوم توجه عملی به این نامگذاری تأکید کرد و گفت: برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی ارکان مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها همکاری و همیاری بانک‌ها در این راه است.
وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید به مفاهیم اقتصاد مقاومتی توجه کنند، خواستار اجرا شدن این مفاهیم از سوی بانک‌ها شد و گفت:‌ بانک‌های ما باید به مقوله‌ سودهای بانکی که مطالبه می‌کنند نیز اهتمام ویژه داشته باشند چرا که برخی از فعالیت‌هایی که بانک‌ها اعمال می‌کنند در قالب هیچکدام از قرار دادهای مضاربه و مزارعه قابل توجیه نیست و همین امر می‌تواند به اقتصاد ما لطمه زند.
رضوی اردکانی با تصریح اینکه 160 واحد صنعتی و تولیدی در فارس با مشکل نقدینگی مواجه هستند، خواستار حل مشکلات مالی این واحدها از طریق بانک‌ها شد.
خطیب جمعه شیراز در ادامه به برخی از هجمه‌ها در فضاهای مجازی بر علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: تضعیف این نیروها در حقیقت تضعیف اصل انقلاب است و زدن انگ افراطی گری به بسیج و سپاه و نیروهای انقلاب درست نیست و تمام این موارد، کارهای دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ماست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، آمریکا را سمبل بی‌اعتمادی دانست و بر لزوم هوشیاری در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا تأکید کرد و گفت: استکبار جهانی، ایران را مقتدر و مستقل نمی‌خواهد به همین دلیل امروز مشاهده می‌کنیم که حرف از کنترل سیستم موشکی ایران می‌زند و فردا هم مباحث دیگری نظیر حقوق بشر را مطرح می‌کند در حالی که تمام این‌ها بیانگر آن است که آمریکا به دنبال تضعیف ایران است.
captcha