اعطای 10 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری توسط سپاه ثارالله(ع) شیراز
کد خبر: 3483616
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

اعطای 10 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری توسط سپاه ثارالله(ع) شیراز

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز از واگذاری 10 میلیارد ریال تسهیلات جهت راه‌اندازی عرصه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در محدوده غرب شیراز در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، قاسم مؤمنی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز از واگذاری 10 میلیارد ریال تسهیلات جهت راه‌اندازی عرصه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در محدوده غرب شیراز در سال جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در راستای کمک به تولید و اشتغالزایی طی چند سال گذشته گام‎های خوبی برداشته است، گفت: در زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی مانند سالن پرورش قارچ 2هزار تنی، واحد یک‌هزار قطعه‌ای پرورش شترمرغ ، واحد یک‌هزار و 500 قطعه‌ای بوقلمون، یک‌هزار قطعه‌ای بلدرچین و پرورش ماهی با ظرفیت 4هزار ماهی قزل‌آلا در محدوده غرب شیراز به‌همت این ناحیه از سپاه کمک‌های خوبی انجام شده است.
وی افزود:‌ همچنین در زمینه صنایع تبدیلی شامل پودرکن و خشک‎کن، اسانس‌گیری و گوهرتراشی از 5 تا 10 میلیون تسهیلات پرداخت شده است که به عنوان مشاغل خانگی محسوب می‌شوند.
مؤمنی با اشاره به اینکه از سال آینده دهکده‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به تمرکز تولید و موقعیت اقتصادی هر منطقه و همچنین قطب‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ایجاد خواهیم کرد، گفت: در منطقه خان‌زنیان با توجه به موقعیت اقتصادی آن راه‌اندازی صنایع خشک‎کن و فرآوری میوه‌جات در دستور کار داریم تا صرفاً واحدهای تولیدی به سمت اشباع شدن نروند تا در بازار فروش متقاضیان با مشکل مواجهه نشود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) شیراز ابراز کرد: علاوه بر این‌ها به متقاضیان کلاس‌های آموزشی و مشاوره تولید و تأمین مواد اولیه و بازار فروش را ارائه خواهیم کرد ضمن اینکه بر هر یک از عرصه‌های تولیدی نیز نظارت صورت می‌گیرد تا صرفاً تسهیلات در عرصه‌های تولیدی خاص خود مصرف شوند.
وی با بیان اینکه به متقاضیان راه‌اندازی عرصه‌های تولید اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال آینده تسهیلات اعطا می‌کنیم، گفت: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه به بسیج سازندگی ناحیه ثارالله(ع) مراجعه کنند.
مؤمنی با اشاره به اینکه امسال 10 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی به آحاد مردم در محدوده غرب شیراز تا بخش ارژن پرداخت کردیم، گفت: اشتغالزایی، تأمین امنیت غذایی، افزایش تولید و ایجاد صنایع تولیدی اقتصادی خرد و کوچک در سال آینده از اهداف کلی سپاه و بسیج در اقتصاد مقاومتی است.
captcha