شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد
کد خبر: 3482548
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

شیراز به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد

گروه اجتماعی: مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: با رایزنی‌های متعدد در سال جاری، شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان فارس عصر پنج‌شنبه، 20 اسفند  در نشست هم‌اندیشی با ورزشی‌نویسان استان گفت: پس از آن‌که دو سال قبل عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برای استانبول در نظر گرفته شد با پایان این مدت شهرهای مختلف ایران کاندیدای دریافت این عنوان بودند.
وی افزود: با تلاش‌های مستمر شیراز موفق به کسب این عنوان شده است که به دنبال آن رویدادهای بسیار مهمی در این شهر اتفاق خواهد افتاد و می‌تواند زمینه‌ای برای معرفی هرچه بهتر شیراز و توانمندی‌های آن به جهان اسلام باشد.
کامیاب در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه‌های جهانی کشتی فرنگی در پایان اردیبهشت در شهر شیراز گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در حال آماده شدن است و امیدواریم تا اردیبهشت ماه ورزشگاه شهید دستغیب برای برگزاری این مسابقه‌ها کاملا آماده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد:‌ با توجه به ظرفیت رسانه‌ای موجود در فارس باید از اکنون نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب پیرامون این رویداد مهم ورزشی اقدامات لازم انجام شده و فضا و شرایط برای میزبانی مطلوب سومین حرم اهل بیت (ع) از کشتی‌گیران جهانی آماده شود.
captcha