اپلیکیشن اندروید «انتخاب سبز» ویژه مسائل انتخابات منتشر شد
کد خبر: 3476617
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
روحانی‌مقدم:

اپلیکیشن اندروید «انتخاب سبز» ویژه مسائل انتخابات منتشر شد

گروه اجتماعی: مدیر اجرایی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی از تولید نرم‌افزار «انتخاب سبز» ویژه‌ دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط این مرکز در خراسان رضوی خبر داد و افزود: هم‌اکنون این نرم افزار به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر روحانی‌مقدم، مدیر اجرایی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از تولید نرم‌افزار «انتخاب سبز» ویژه‌ دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی خبر داد و افزود: هم‌اکنون این نرم افزار به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی
در مورد اهمیت پرداختن به موضوع انتخابات و تبیین جنبه‌های مختلف آن برای عامه‌ مردم، ابراز کرد: اهميت انتخابات در عرصه سياسی و حقوق عمومی بر هيچ‌‌کس پوشيده نيست و اين نقش در نظام مردم‌‌سالاری دينی که مردم از جايگاه بالايی در آن برخوردار هستند، اهميت مضاعف پيدا کرده است، به همين علت تبيين ابعاد حقوقی، شرعی و دینی اين پديده مهم در عرصه نظری و عملی بسيار ضروری است.
مدیر اجرایی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی افزود: بررسی ابعاد مختلف موضوع انتخابات از آن جهت در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اهميت می‌‌يابد که اين مرکز، همواره با سؤالات مختلف مردم متدین در این زمینه روبرو بوده است، لذا حرکت در بستر تکنولوژی‌های روز و استفاده از این ابزارها در جهت نشر ارزش‌های دینی و مذهبی، یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی این مرکز به شمار ‌می‌رود.
روحانی‌مقدم افزود: نرم‌افزار انتخاب سبز با همکاری 8هشت نفر از کارشناسان پاسخگو، برنامه‌نویس و طراح مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی طراحی شده و از طریق سایت رسالات، سایت ایپرسش و کانال تلگرام مرکز ملی به آدرس telegram.me/eporsesh به دو صورت الکترونیک و pdf قابل دسترسی است.
وی با اشاره به مهمترین عناوین این نرم افزار گفت: انتخابات چه اهمیتی دارد؟، ملاک ها و معیارهای فرد شایسته چیست؟، برای انتخاب با چه کسانی مشورت کنیم؟، رفتار و اخلاق انتخاباتي کدام است؟، بایدها و نبایدهای یک انتخابات سالم و مردمی چیست؟، چه مسائلی در انتخابات مصداق حق‌الناس  است؟، احکام فقهی انتخابات  چیست؟ پروژه نفوذ در انتخابات و شبهاتی پیرامون انتخابات از جمله این موارد است.
یادآور می‌شود، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی خراسان رضوی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، آماده پاسخگویی به سؤالات مردم در حوزه‌های مشاوره خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان، اخلاق، احکام شرعی، علوم قرآن و حدیث، کلام و اعتقادات، تاریخ اسلام، شبهات دینی، مشاوره دینی و احکام شرعی و... به چهار شیوه ارتباط تلفنی با شماره 09640، به شکل عضویت در سایت eporsesh.com  و ارسال سؤال از طریق پیامک به شماره 30007461 و دریافت جواب سؤالات به صورت زنده در بخش «گفت‌و‌گوی زنده» سایت است.
captcha