اعلام فراخوان جشنواره‌های دومین هفته قرآن و عترت فارس در فروردین‌ماه سال آینده
کد خبر: 3468416
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
میردهقان پیشنهاد داد:

اعلام فراخوان جشنواره‌های دومین هفته قرآن و عترت فارس در فروردین‌ماه سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در جلسه تقدیر از دست‌اندرکاران هفته قرآن در سال جاری تاریخ برگزاری هفته قرآن و عترت سال آینده را مشخص کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم فراخوان جشنواره‌های این هفته از فروردین‌ماه اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمجتبی میردهقان، معاون قرآن و عترت ارشاد فارس امروز، 28 د‌ی‌ماه ‌در چهل و چهارمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان با اشاره به برگزاری جلسه تقدیر از دست‌اندرکاران هفته قرآن و عترت فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی در اسفندماه سال جاری گفت: تلاش می‌کنیم تا در این جلسه تاریخ برگزاری هفته قرآن و عترت سال آینده را مشخص کنیم تا بتوانیم فراخوان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت سال آینده را در فروردین‌ماه اعلام کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسه تقدیر از دست‌اندرکاران هفته قرآن و عترت فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی در اسفندماه سال جاری گفت: تلاش می‌کنیم تا در این جلسه تاریخ برگزاری هفته قرآن و عترت سال آینده را مشخص کنیم تا بتوانیم فراخوان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت سال آینده را در فروردین‌ماه اعلام کنیم.
میردهقان افزود: ما در هفته قرآن و عترت 8 جشنواره رقابتی برگزار کردیم و اصولاً در جشنواره‌های رقابتی افراد متخصص ورود پیدا می‌کنند نه اقشار مختلف مردم و اینکه چقدر پیام آثار این جشنواره‌ها به جامعه تزریق می‌شود، بستگی به هنرنمایی هنرمندان دارد.
وی در ادامه بر لزوم توجه به ظرفیت خانواده‌ها در توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و مساجد نقاطی هستند که در آن‌ها می‌توانیم از ظرفیت خانواده‌ها استفاده کنیم.
معاون قرآن و عترت ارشاد فارس تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که آموزش و پرورش که هم دارای افراد متخصص و هم امکانات در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی است طرحی را در زمینه جذب خانواده‌ها به این مسئله تدوین کرده و به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه دهد تا ما این طرح را بعد از بررسی به تصویب برسانیم و از اینجا نیز به شورای فرهنگ عمومی ارائه کنیم.
وی به برگزاری هفته قرآن و عترت در فارس اشاره کرد و گفت: حسن اجرای هفته قرآن و عترت این است که پتانسیل تمام دستگاه‌ها را می‌توان استخراج کرد که در این زمینه می‌توانیم نحوه ورود آن‌ها را به بحث خانواده استخراج کنیم.
captcha