مکان اقامه نماز جمعه جهرم در هفته جاری تغییر یافت
کد خبر: 3391316
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

مکان اقامه نماز جمعه جهرم در هفته جاری تغییر یافت

گروه اجتماعی: فرماندار ویژه جهرم گفت: با توجه به مصادف شدن تاسوعای حسینی با روز جمعه، اقامه نماز جمعه این هفته در محل امامزاده حسین(ع) برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس،‌ علیرضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم امروز، 29 مهرماه در گردهمایی مدیران اجرایی و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان گفت: در راستای برنامه‌ریزی آئین‌ عزاداری ماه محرم به ویژه روز تاسوعا و عاشورا جلسات متعددی برگزار شد که نتیجه آن در جلسه‌ای با حضور امام جمعه جهرم مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بر این اساس و در جهت ایجاد همدلی میان محله‌های شهر جهرم مقرر شد برنامه روز تاسوعا و عاشورای امسال همچون سال‌های پیش انجام شود.
فرماندار ویژه جهرم اظهار کرد: برنامه روز تاسوعا با حرکت دسته‌های سینه‌زنی به طرف امامزاده حسین (ع) و روز عاشورا نیز به سمت مصلی نمازجمعه انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن تاسوعای حسینی با روز جمعه، اقامه نماز جمعه این هفته در محل امامزاده حسین(ع) برپا می‌شود.
صحرائیان از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست تا با حرکت زودهنگام دسته‌های سینه زنی در روز تاسوعا به برپایی هر چه باشکوه‌تر نمازجمعه تلاش کنند.
وی با اشاره به لزوم نظم و امنیت عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: امنیت مسیر حرکت عزاداری‌ها توسط نیروی مقاومت بسیج و در محل تجمع دسته‌های سینه‌زنی نیز توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور انجام می‌شود.
فرماندار ویژه جهرم از آماد‌ه‌سازی موکب شهرستان جهرم در مسیر کربلا خبر داد و افزود: این موکب که یک میلیارد و نیم هزینه دارد برای پذیرایی از مردم در راهپیمایی اربعین آماده‌سازی شده که از مسئولان ادارات و مردم تقاضا داریم هدایا و نذورات خود را به ستادی که به این منظور راه اندازی شده تقدیم کنند.

captcha