حجاج حتی‌الامکان از دست دادن و روبوسی اجتناب کنند
کد خبر: 3374328
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
ناظر:

حجاج حتی‌الامکان از دست دادن و روبوسی اجتناب کنند

گروه اجتماعی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: احتمال این‌که حاجیانی که در بیمارستان‎های عربستانی بستری بودند به بیماری کرونا مبتلا باشند وجود دارد لذا می‌طلبد حاجیان از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمدرضا ناظر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز، هفتم مهر در جمع خبرنگاران گفت: ممکن است حاجیانی که در بیمارستان‎های عربستان بستری بودند عامل بیماری کرونا باشند اما اگر موازین بهداشتی را رعایت کنند امکان ابتلا به این بیماری وجود ندارد.
وی با بیان اینکه روش انتقال میکروب از دو طریق تنفسی و تماسی است، بیان کرد: انتقال از طریق تماس به دو صورت مستقیم(دست دادن و روبوسی کردن) و غیرمستقیم انجام می‎شود.
ناظر شستن دست‎ها را مهم‎ترین اقدام در پیشگیری از بیماری‎های عفونی دانست و بیان کرد: ممکن است اشخاصی برای دید و بازدید حجاج بروند و تماس مستقیم را رعایت کنند اما تماس غیرمستقیم منجر به ایجاد بیماری‎های عفونی و ویروسی می‎شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این‌که مهم‎ترین چالش در بروز بیماری‎های ویروسی، تماس غیرمستقیم و پنهانی است، تصریح کرد: فرد بیمار نباید به اسباب خانه و جاهای عمومی دست بزند و براین اساس مهم‎ترین راه پیشگیری از بیماری‎هایی که توسط حجاج انتقال می‎یابد، باید خود آن‌ها از دست دادن و روبوسی اجتناب کنند و چنان‌چه سرفه می‎کند از ماسک استفاده کنند.
وی تأکید کرد: برای پیشگیری از بیماری‎های عفونی، خود حجاج و زائرین باید موازین بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا، اینوویروس‎ها را انتقال ندهند.

captcha