طرح تحول سلامت نمایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت است
کد خبر: 3338440
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
فراهانی:

طرح تحول سلامت نمایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت است

گروه سلامت: آئین اختتامیه گردهمایی مدیران مسئول نشریات دانشجویی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد رضا داوود آبادی فراهانی، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور طی سخنانی به تبیین جایگاه قلم و حرمت آن در نزد خداوند و قرآن مجید پرداخت.

وی اظهار کرد: در بسیاری از جلسات که با حضور دانشجویان علوم پزشکی صورت گرفته است همواره بر نقش آزادی قلم در راستای گرفتن حق تاکید شده است اگر چه محدودیت‌هایی وجود دارد اما دانشجویان باید بدانند که باید از ساز و کارهای قانونی آگاهی داشته و بتوانند براساس ضوابط به استیفای حقوق خود اقدام کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: خداوند در قرآن مجید نخستین بار ضمن قسم به قلم با پیامبر عظیم الشان اسلام ارتباط برقرار کردند که این نشان از جایگاه ویژه قلم و اصحاب قلم به خصوص برای دانشجویانی که در آینده قرار است سفیران سلامت در جامعه باشند.

فراهانی با بیان اینکه همواره تندروی‌ها مانع از رعایت حرمت قلم بوده، اظهار کرد: متاسفانه هیچگاه قانون مداری در رابطه با آزادی قلم رعایت نشده و هیچ برخورد مناسبی با قلم و اصحاب آن وجود نداشته است که این امر ناشی از تندروی‌ها و سوء استفاده‌ها از عوامل خارجی و برخی تنگ نظران داخلی و تندروهای جناح‌های سیاسی در ایران به وجود آمده است که فضای آسیب پذیری برای مطبوعات به ویژه مطبوعات دانشجوئی فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: ما در معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تلاش کرده‌ایم که به گونه‌ای حرکت کرده تا در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید قرار بگیریم و همین اینکه بتوانیم بستری برای اجرای طرح تحول سلامت داشته باشیم. این طرح نمایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی نماینده قشر فرهیخته این کشور هستند، گفت: باید به گونه‌ای حرکت کنید که اولاً آستانه تحمل خود را در مورد شنیدن نظر مخالف بالا برده و دوم اینکه اجازه ندهید که ارگان‌ها و نهادهای بیرون از دانشگاه بر شما اثر گذاشته و شما را از رسالت خود که آگاهی بخشی است دور کند.

وی تاکید کرد: نشریات دانشجویی باید در گفت‌و‌گو با دیگر دانشجویان از هر جناح سیاسی و فکری مسائل را در بین خود حل کنند و اجازه ندهند که اختلاف نظرها به نهادهای بیرون از دانشگاه برسد.

وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ‌سازی سلامت یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت و سایر سازمان‌ها و نهادهای حوزه سلامت است عنوان کرد: نشریات دانشجویی یکی از بزرگترین رسالت‌هایشان حرکت به سوی این موضوع است که بتوانند با فرهنگسازی مهمترین ویژگی‌های سبک زندگی سالم را به مردم و سایر دانشجویان غیر پزشکی انتقال دهند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با آزادی سخن در دانشگاه‌ها و ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی بیان کرد: دانشجویان باید بتوانند آزادانه و بدون هیچ ترسی سخنان خود را با یکدیگر زده و به تبادل افکار بپردازند و مهمتر از هر چیزی عقلانیت را سرلوحه و مبنای فعالیت‌های خود قرار دهند. اینگونه است که حرمت قلم نگهداشته می‌شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی در رابطه با ایجاد خانه‌ نشریات علوم پزشکی در کشور عنوان کرد: خوشبختانه فضایی فراهم شد که بتوانیم امسال برای نخستین بار با ایجاد خانه‌ نشریات دانشجویی فضای مناسبی برای حضور دانشجویان خوش فکر و خوش قلم ایجاد کنیم.

وی یاد آور شد: امید می‌رود با تشکیل این خانه دانشجویان بتوانند علاوه بر حوزه‌های فرهنگی، قرآنی و سیاسی فضای را برای دیگر فعالیت‌ها مانند فعالیت‌های ادبی و هنری فراهم کنند.

یادآوری می‌شود: این نشست در طول سه روز با حضور مدیران مسئول نشریات دانشجوئی علوم پزشکی سراسر کشور به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این نشست سه روزه اعضای شورای مرکزی خانه نشریات دانشجوئی نیز انتخاب شدند.

captcha