افتتاح مراکز «مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن» و «رشد فناوری‌های قرآنی» در ماه رمضان
کد خبر: 3308616
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
صابرفرزام خبر داد:

افتتاح مراکز «مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن» و «رشد فناوری‌های قرآنی» در ماه رمضان

گروه جامعه: رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در جمع معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان گفت: دو مرکز قرآنی طی ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا عصر امروز، ششم خردادماه در هفتادوپنجمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور با ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های این خبرگزاری و سازمان گفت: به زوی نمایشگاه قرآن در تهران و در اکثر شهرها به صورت همزمان برپا خواهد شد، لذا انتظار داریم گزارش‌های خوبی از فعالیت‌های قرآنی استان‌ها ارسال شود.

وی با بیان اینکه متولی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور است گفت: امکانات و ظرفیت‌های خوبی در نمایشگاه قرآن است که باید از آن استفاده کرد و می‌تواند فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی را به خوبی نمایش دهد.

پتانسیل جهاد دانشگاهی در نمایشگا‌ه‌های استانی قرآن عرضه شود

صابرفرزام ادامه داد: انتظار داریم در استا‌ن‌هایی که در آنها نمایشگاه‌های قرآن برگزار می‌شود حضور فعال داشته باشید ما ‌از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و باید بتوانیم در نمایشگا‌ه‌های استانی پتانسیل جهاد دانشگاهی را عرضه کنیم.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: امیدواریم با فعالیت‌های قرآنی مطلوب در استان‌ها، بتوانیم نگاه مسئولان شهری را به عنوان یک پشتیبانی بسیار بزرگ‌ در سطح کشور مطرح کنیم.

وی با اشاره به طرح جدید ملی در حوزه قرآن گفت: ‌‌صحبت‌های مقدماتی این طرح‌ انجام شده ‌که در کنار دیگر طرح‌های هفت شهر شایستگی به عنوان طرح اصلی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ارائه خواهد شد. این طرح عبارت‌ از بحث دانشجویی معلم قرآن یا نهضت قرآن‌آموزی است که مقدمات آن انجام شده است.

خبرگزاری باید زنده باشده و زنده بودن آن به اخبار آن است

مدیرعامل ایکنا در بخش دیگری از سخنانش به ساخت نرم‌افزار جدید خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و گفت: ظرف دوماه آینده این نرم‌افزار جایگزین نرم‌افزار فعلی خواهد شد؛ ازجمله قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که استان‌ها می‌توانند با نشانی اختصاصی سایتشان را مشاهده کنند. استان‌ها نیز باید بکوشند که در ارسال اخبار و پیگیری آن به روز و فعال باشند. خبرگزاری باید زنده باشد و زنده بودن آن به اخبار آن است.

افتخار می‌کنیم مقام معظم رهبری عضو افتخاری خبرگزاری ایکنا است

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم تنها خبرگزاری که مقام معظم رهبری عضو آن است و کارت افتخاری آن را دارد خبرگزاری ایکنا است، گفت: ارزش اهمیت کارت خبرنگاران افتخاری بسیار بالا است و این کارت به افرادی تعلق می‌گیرد که هم خبرگزاری به بودنشان افتخار می‌کند و هم آنها به حضور در خبرگزاری ایکنا افتخار می‌کنند.

صابرفرزام در ادامه افزود: با حمایت‌هایی که از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی شده است به زودی سازمان فعالیت‌های قرآن دانشگاهیان در کنار خبرگزاری ایکنا، دو مرکز جدید را راه‌اندازی خواهد کرد. این مراکز شامل «مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم» و «مرکز رشد فناوری‌های قرآنی» به عنوان اولین مرکز رشد حوزه قرآنی کشور راه اندازی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ماه بهار قرآن این دو واحد را افتتاح خواهیم کرد، گفت: وظیفه ما این است که از همه واحد‌های خبرگزاری در استان‌ها حمایت کنیم و قطعا بیشتر از سال قبل هم حمایت خواهیم کرد، البته این حمایت‌ها باید دوطرفه باشد با وجود تاسیس این دو حوزه ما هم نیازمند حمایت‌ هستیم.

captcha