عربستان آب زمزم سوغات را سهمیه‌بندی کرد
کد خبر: 3141738
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

عربستان آب زمزم سوغات را سهمیه‌بندی کرد

گروه بین‌الملل: مسئولان عربستانی با اعلام این که خرید آب زمزم از سوی حجاج تنها با ارائه گذرنامه امکان‌پذیر است، از سهمیه 5 لیتری این سوغاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی oumma، در حالی که آب زمزم برای مسلمانان تقدس خاصی دارد و برخی حتی به خاصیت شفابخشی آن اعتقاد دارند، عربستان برای خرید آن قوانین شدیدی در نظر گرفته‌ و اعلام کرده خرید این سوغاتی از سوی حجاج تنها با ارائه گذرنامه ممکن است و متقاضیان مجاز نیستند بیش از 5 لیتر با خود سوغات ببرند.

در اطلاعیه‌ای که از سوی عربستان منتشر شده آمده است: هر مسافر تنها حق دارد با ارائه گذرنامه یک بطری 5 لیتری آب زمزم خریداری کند. این تصمیم موجب نارضایتی حجاجی شده که قصد دارند برای خویشاوندان خود آب زمزم بیشتری سوغات ببرند.

بر اساس این گزارش، حتی خود عربستانی‌ها از این تصمیم مسئولان نارضی و خشمگین هستند. برخی از شهروندان سعودی که کیلومترها برای خرید آب زمزم طی کرده‌ بودند، به دلیل نداشتن گذرنامه نتوانستند کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و ظاهرا این قانون سبب خواهد شد جلوی خرید و فروش بطری و گالن‌های آب زمزم که در بزرگراه‌های مکه و یا اطراف مسجد‌الحرام توسط دوره‌گردان‌های خارجی و یا عربستانی فروخته می‌شود، گرفته شود.

captcha