چهارمین همایش میلاد عفاف خانواده‌های تیپ ۵۵ هوابرد شیراز برگزار شد
کد خبر: 3135433
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

چهارمین همایش میلاد عفاف خانواده‌های تیپ ۵۵ هوابرد شیراز برگزار شد

گروه اجتماعی: چهارمین همایش میلاد عفاف خانواده‌های تیپ ۵۵ هوابرد شیراز با حضور ۸۰۰ نفر از همسران کارکنان و جمعی از مادران و همسران شهدا در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، چهارمین همایش میلاد عفاف خانواده‌های تیپ 55 هوابرد شیراز با حضور مسئولان، 800 نفر از همسران کارکنان و جمعی از مادران و همسران شهدا امروز، 24 فروردین‌ماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام حدائق، مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به فضائل صدیقه طاهره، حضرت فاطمه(س)، به بیان جایگاه زن در اسلام پرداخت و گفت: بحث ارزشمندی که در این ایام جدی باید بدان پرداخته شود، جایگاه و مقام زن در اسلام است.

وی افزود: دنیای کفر و استکبار و استعمار به ناحق و با سیاه نمایی، اتهاماتی را در رابطه با دیدگاه اسلام نسبت به زن مطرح می‌کند که کاملا اشتباه است. در قرآن و روایات هیچ‌گونه برتری به اعمال مرد مانند نماز، روزه و ...  نسبت به زنان داده نشده است.

حدائق با تأکید بر اینکه نگاه اسلام به زن و مرد دو رکن در کنار یکدیگر است، گفت:‌ اگر بخواهیم ببینیم که جایگاه زن در اسلام چیست باید رفتارها نسبت به زنان در قبل از اسلام و بعد از اسلام را مقایسه کرد که اسلام شأن و شخصیت زن را ارتقا بخشید.

وی با طرح این سؤال که فاطمه زهرا(س) کیست؟ ادامه داد: اگر پیامبر اسلام(ص) می‌فرماییند فاطمه زهرا(س) برجسته‌ترین بانوی تاریخ از آغاز تا پایان است، آیا فقط به خاطر این است که فاطمه(س) دختر پیامبر(ص) و همسر علی(ع) است؟ در وجود این بانوی بزرگوار که به این جایگاه رفیع دست یافتند، تقوا، شجاعت، سخاوت، بخشش، حسن تربیت، تدبیر سیاسی، اجتماعی و در روش همسرداری در تاریخ بشریت نظیر ندارد.

حدائق در ادامه به حدیثی از حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت:‌ از منظر آن حضرت دنیایی، دنیای خوبی است که خداوند در زندگی فراموش نشود. تمام این عقب‌ماندگی‌ها و درماندگی‌ها ناشی از غفلت از یاد خداوند است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و کلیه همسران کارکنان تیپ با اهدای هدایا و لوح، تقدیر شد.

captcha