گنبد آستان امامزاده ظاهر(ع) ممسنی نصب شد
کد خبر: 3085191
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

گنبد آستان امامزاده ظاهر(ع) ممسنی نصب شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ممسنی از نصب گنبد بقعه امامزاده ظاهر(ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عسکری بیگدلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ممسنی امروز، 15 فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: گنبد استیل طلایی امامزاده ظاهر(ع) در بوان ممسنی نصب شد.

وی با بیان اینکه این گنبد با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال ساخته شده است، تصریح کرد: این امامزاده جلیل‌القدر زائران زیادی به خصوص روزهای پنجشنبه را به خود جذب می‌کنند و اهالی شهرستان نورآباد و روستاهای اطراف اعتقاد زیادی به این امامزاده بزرگوار دارند.

عسکری بیگدلی عنوان کرد: این امامزاده در تفرجگاه بوان (تنگ بوان) یا بهشت گمشده در حدود ۲۰ کیلومتری از شهر نورآبادممسنی در شمال غربی استان فارس قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف ممسنی ادامه داد: این تفرجگاه در جاده اصلی میان استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است.

وی تصریح کرد: تنگ بوان دره‌ای پوشیده از درختان است که میان 2 رشته کوه محصور شده وپر از درختان انار و گردوی کهنسال و قطور است. درختانی که عمری طولانی دارند و بعضی از این درختان تا شعاع 10-15 متری از ورود نور آفتاب به زیر درختان جلوگیری می‌کنند.

یادآور می‌شود، بوان دارای چشمه‌ها و آبشارهای فراوان و دیدنی زیادی است که در فصل تابستان باعث خنکی این منطقه می‌شوند و همین باعث می‌شود هر سال در بهار و تابستان گردشگران زیادی به بوان بیایند.

captcha