دانشکده علوم قرآنی در جهرم تأسیس می‌شود/ پیشتازی فارس در تعدد ائمه جمعه در کشور
کد خبر: 2789334
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
دژکام:

دانشکده علوم قرآنی در جهرم تأسیس می‌شود/ پیشتازی فارس در تعدد ائمه جمعه در کشور

گروه اجتماعی: امام جمعه جهرم با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(ع) این شهرستان گفت:‌ در این مجموعه حدود یک هزار و ۲۰۰ قرآن‌آموز فعال هستند و در آینده نزدیک در این محل دانشکده علوم قرآنی تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، امام‌جمعه جهرم امروز، 11 بهمن‌ماه در نشست یک روزه ائمه جمعه جنوب فارس طی سخنانی با اشاره به سابقه تاریخی برگزاری نماز جمعه در جهرم گفت: اساس نماز جمعه در جهرم به‌وسیله آیت‌الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری، بزرگمردی که بر تمام مردم جنوب فارس حق مرجعیت دارد بنا نهاده شده است.

وی افزود: فارس نسبت به سایر استان‌ها در تعداد ائمه جمعه پیشتاز است که این مهم به‌واسطه نفس وجود بیت آیت‌اللهی رقم خورده است.

دژکام با اشاره به حمایتی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نسبت به برگزاری نماز جمعه در جهرم، افزود: با توجه به وسعت 4 و نیم هکتاری مصلای امام خمینی(ره) جهرم، کار مطالعه و طراحی نقشه آن توسط مهندسین معاونت عمرانی استانداری فارس در طی 6 ماه انجام شد و در مجموعه مصلی جهرم دفتر اداری، شبستان، بازار امام رضا با 52 واحد آماده بهره‌برداری و نزدیک به 60 واحد در حال احداث، زمین چمن فوتبال و والیبال و مدرسه علمیه امام رضا(ع) با مساحت 5 هزار مترمربع احداث شده است.

نماینده ولی فقیه در جهرم تصریح کرد: مجموعه دارالقرآن امام علی(ع) که حدود یک هزار و 200 قرآن آموز از کودک تا دانشجو در آن مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک در این محل دانشکده علوم قرآنی تأسیس می‌شود.

وی از فعالیت مدرسه علمیه زمانیه جهرم به‌عنوان مرکز تخصصی کلام از سال آینده خبر داد و افزود: وجود 5 مدرسه علمیه برای خواهران و برادران از اقدامات این شهرستان در تربیت طلاب علوم دینی است.

دژکام با اشاره به فعالیت ستاد نماز جمعه جهرم در زمینه‌های پژوهشی و فرهنگی، گفت: بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر که ایده آن متعلق به علامه عسکری است از 15 سال پیش مشغول به فعالیت بوده که برگزاری اجلاسیه غدیر در قالب اجلاس‌های علمی و پژوهشی و انتشارات پیمان غدیر با انتشار بیش از یک هزار جلد کتاب از جمله برنامه‌های این بنیاد است و هم اکنون در حال ثبت مجوز آن به‌عنوان یک مرکز پیشرفته علمی پژوهشی زیر نظر حوزه علمیه قم هستیم.

امام‌ جمعه جهرم با اشاره به انتشار مقالات طلاب حوزه علمیه جهرم در نشریه‌های داخلی و خارجی خواستار توجه مسئولان فرهنگی و روحانیون به توسعه و گسترش مبانی اسلام ناب در سطح جامعه شد.

یادآور می‌شود، نشست یک روزه ائمه جمعه جنوب فارس باهدف تبیین برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مصلی امام خمینی(ره) جهرم برگزار شد.

captcha