تربیت بیش از ده هزار حافظ قرآن توسط اوقاف قم
کد خبر: 2621722
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
مسئول اوقاف شهرستان قم خبر داد؛

تربیت بیش از ده هزار حافظ قرآن توسط اوقاف قم

کانون خبرنگاران نبا/امیرمحسن سلطان احمدی: مسول اوقاف شهرستان قم با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در قم گفت: طی دو مرحله بیش از ۱۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و به این ترتیب موفق به تربیت ۱۰ هزار حافظ قرآن شدیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، عبدالحمید فاطمیان با تاکید بر استیفای حقوق موقوفات یکی از محورهای فعالیت در هفته وقف و در تمام ایام سال اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف قم تلاش در این راستا را با جدیت ادامه می‌دهد. بهره‌وری بهینه از موقوفات یکی از وظایف سازمان و ادارات کل اوقاف و امور خیریه بر اساس نیت واقفان است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه طرح مهر تندرستی در قم اجرایی می‌شود گفت: این طرح در راستای اجرای نیت واقفان به منظور تامین بهداشت و سلامت عمومی و از محل موقوفات با همین نیت انجام می‌شود. در راه اجرای امینانه نیت واقفان، مبلغ 70 میلیون تومان در محرم و صفر امسال برای برگزاری مراسم روضه‌خوانی هزینه شده است.

فاطمیان به طرح مهر تحصیلی اشاره و بیان کرد: این طرح در راستای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت برای ادامه تحصیل اجرا می‌شود. در حوزه فعالیت‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در ایام عید نوروز در قم اجرایی می‌شود؛ سوگواره یاس نبوی هم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و طرح نشاط معنوی نیز که 1500 دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داد در تابستان امسال اجرایی شد.

وی با تاکید بر عمل به نیت واقفان به عنوان یکی از وظایف سازمان اوقاف گفت: هفت وقف جدید هم در قم با قیمتی بالغ بر 4 میلیارد تومان صورت گرفته است.

مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان قم از برپایی نمایشگاه «علما، طلایه‌داران وقف» در قم خبر داد و افزود: نمایشگاه «واقفان خیراندیش، لبیک‌گویان حسینی» هم ویژه واقفان با نیت پیرامون عزاداری‌های مربوط به امام حسین(ع) در هفته وقف افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در قم گفت: طی دو مرحله بیش از 10 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و به این ترتیب موفق به تربیت 10 هزار حافظ قرآن شدیم.

فاطمیان با بیان اینکه 42 پروژه عمرانی مربوط به بقاع متبرکه در قم در حال اجراست تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای این منظور هزینه شده و 60 درصد کار هم پیش رفته است.

captcha