اصلاح، واژه فراگیری که جهاد با دشمن مقدمه آن است
کد خبر: 2615571
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
ابوترابی‌فرد:

اصلاح، واژه فراگیری که جهاد با دشمن مقدمه آن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح واژه فراگیری است که جهاد با دشمن مقدمه آن است، گفت: تقوا همچون دژی محکم است که ایمان و عمل صالح در آن جایگاه بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 14 آذرماه در جلسه اخلاق هفتگی که در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را را‌هگشای مدیریت جامعه عنوان و اظهار کرد: کسب درآمد از طریق فروش سرمایه راه مطمئنی نیست وکسب درآمدهای ثابت و پایدار از طریق مالیات و خدمات بهترین وسیله برای اداره اقتصادی کشور است.

ابوترابی عنوان کرد: اگر چه کشور مصر از حکمرانی مالک اشتر محروم ماند و مالک در راه مصر به شهادت رسید اما نامه حضرت به مالک، راهگشای مدیریت جامعه و حاوی نکات ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر مسئولی خود را در جایگاه عبد و بنده خداوند قرار دهد دیگر فرماندهی منفی که من مسئول هستم و دستور می‌دهم و همه هم باید از من اطاعت کنند به او رو نخواهد کرد و این چنین طرز تفکر و رفتاری باعث تأثر قلوب شده و یک نظام صحیح مبتنی بر محبت و پذیرش قلبی شکل می‌گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوعی که در کشور مورد غفلت گرفته اداره کشور از طریق کسب درآمدهای پایدار و صحیح است که این نوع درآمدها بهترین وسیله برای اداره اقتصادی کشور است و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به کسب درآمدهای صحیح توجهی نداشته و به شدت به مصرف و هزینه کردن انس گرفته و دارای زندگی حکومتی پرهزینه‌ای هستیم و علی رغم اینکه سرمایه در هیچ فرهنگ اقتصادی درآمد محسوب نمی‌شود ولی با این وجود در کشور ما از طریق فروش سرمایه کسب درآمد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: کسب درآمد از طریق فروش منابع ملی نفت و گاز، درآمد صحیح نیست بلکه درآمدی که از طریق مالیات و ارائه خدمات در مقابل دریافت وجه کسب می شود، درآمد صحیح و پایدار است، هر چه که از منابع نفتی برداشت کنیم اسم آن استقراض است و مردم هم بدانند که کشور با استقراض اداره می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی کشور عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه، ایران در بالاترین نقطه امنیتی قرار دارد و دشمن به جایی رسیده که توانایی برآورد هزینه‌های تعرض به کشور را ندارد چه برسد به اینکه بتواند آن را پرداخت نماید.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: نگاه دنیا به ایران در پرتو بسیج، دفاع مقدس و تدبیر و رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تغییر کرده است و دشمنان در حیرت به سر می‌برند که این قدرت و جایگاه ایران در منطقه و جهان چگونه بدست آمده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به برکت دفاع مقدس، حضور مردم و فرماندهی مقام معظم رهبری، کسی از تهدید نظامی و تحریم حرفی نمی‌زند چون ایران همه این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی اظهار کرد: اصلاح واژه فراگیری است که جهاد با دشمن مقدمه آن بوده و اگر دغدغه اصلاح داریم باید به اصلاح خود همت گمارده و عمل، اخلاق و تعامل را مورد توجه خویش قرار دهیم.

امام جمعه موقت قزوین کسب تقوا را بهترین وسیله اصلاح دانست و گفت: تقوای الهی بهترین وسیله اصلاح است و در ادبیات قرآنی، فرد باتقوا به کسی می‌گویند که دارای ایمان و عمل صالح باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تقوا به عنوان دژ محکم نام برد و تصریح کرد: تقوا همچون دژی محکم است که ایمان و عمل صالح در آن جایگاه بالایی دارد و هر قدر که انسان با تقواتر باشد مقام و مرتبه او هم افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی مقدم داشتن اطاعت خداوند و انجام واجبات و ترک مستحبات را راه‌های واقعی دست یابی به تقوا معرفی کرد.

captcha