توجه دادن نسل امروز به مفاخر دينی؛ راهكاری جهت ترويج سبك زندگی اسلامی
کد خبر: 2608599
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

توجه دادن نسل امروز به مفاخر دينی؛ راهكاری جهت ترويج سبك زندگی اسلامی

گروه اجتماعی: رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس با تصريح اينكه متأسفانه نسل امروز مفاخر دينی و حتی علمی و فرهنگی جامعه را به‌خوبی نمی‌شناسد، گفت: يكی از راه‌های ترويج سبك زندگی اسلامی، توجه دادن نسل امروز به مفاخر دينی، علمی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام محمد رضايی، رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس امروز شنبه، 4 آبان‌ماه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت آيت‌الله بهاءالدين محلاتی در شيراز گفت: يكی از راه‌های ترويج سبك زندگی اسلامی، توجه دادن نسل امروز به مفاخر دينی، علمی و مذهبی است.
وی با بيان اينكه متأسفانه نسل امروز مفاخر دينی و حتی علمی و فرهنگی جامعه را به‌خوبی نمی‌شناسد، تصريح كرد: برگزاری مراسم‌هايی در راستای معرفی و تجليل از مفاخر لازم است اما بايد چنين برنامه‌هايی موج ايجاد كند تا مؤثر واقع شود.
حجت‌الاسلام رضايی خاطرنشان كرد: در‌خصوص برگزاری بزرگداشت آيت‌الله محلاتی، با توجه به جايگاه علمی، فقهی و اجتماعی ايشان، بايد حداقل از 10 روز قبل زمينه اجتماعی مناسبی برای آماده شده مردم و افكار عمومی، فراهم شود.
بنا‌بر اين گزارش، حجت‌الاسلام سيد‌اسماعيل حسينی‌مقدم، مديركل اوقاف و امور خيريه فارس نيز در اين نشست بر ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت باكيفيت تأكيد كرد و گفت: بايد تلاش كنيم تا بيشتر به كيفيت‌بخشی محتوای برنامه بزرگداشت اهتمام ورزيم.
وی افزود: در اين راستا می‌توان از سخنرانان قوی استفاده شود و همچنين بايد گروه‌ها و تشكلاتی را راه‌اندازی كنيم كه كار را دنبال كنند تا ان‌شاءلله در سال آينده يك كنگره برای مرحوم آيت‌الله محلاتی برگزار شود.
به گزارش ايكنا، سعيد مظلوميان، رئيس دانشگاه پيام‌ نور استان فارس نيز در اين نشست گفت: بايد تلاش كنيم در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجوی،ی اساتيد و عموم مردم برنامه‌هايی داشته باشيم كه هر كدام از برنامه‌ها و فعاليت‌های مختلف برای انعكاس ويژگی‌های اين شخصيت بزرگوار داشته باشند.
وی با تصريح اينكه ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها در اين زمينه بسيار می‌توانند مؤثر باشند، افزود:‌ مدت زمان كافی برای بحث فراخوان مقاله تا 24 محرم بسيار كم است مگر اينكه به‌صورت سفارشی افرادی معرفی شده تا در اين زمينه مقاله ارائه كنند.
مظلوميان با تأكيد بر اينكه بهترين وسيله جهت انتقال اين نوع مفاهيم، همان زبان هنر است كه تأثيرگذاری آن از هر چيزی بيشتر است، از اعلام آمادگی اين دانشگاه جهت هرگونه همكاری در بحث برگزاری بزرگداشت آيت‌‌الله محلاتی خبر داد.
بنا‌بر اين گزارش، ابراهيم شعرا، عضو شورای اسلامی شهر شيراز نيز بر ضرورت جمع‌آوری زندگی‌نامه كامل از خدمات مرحوم آيت‌الله محلاتی تأكيد كرد و گفت: در اين زمينه پيشنهاد می‌شود كه خاطرات آن عالم ربانی چاپ شود و همچنين كسانی كه با ايشان هم‌دوره به تبيين اطلاعات و خاطراتی درباره آن مرحوم بپردازند.
captcha