يادواره «شهدای ارتش جمهوری اسلامی» در دهدشت برگزار شد
کد خبر: 2595953
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

يادواره «شهدای ارتش جمهوری اسلامی» در دهدشت برگزار شد

گروه اجتماعی: يادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی چهارم مهرماه با حضور مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شد.

به ‌گزارش با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كهگيلويه ‌و بويراحمد، ‌احمد نگهدارحقيقی، فرمانده تيپ 37 زرهی شيراز چهارم مهرماه در يادواره شهدای ارتش كه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شد، گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد با توجه به جمعيت و وسعت آن، 22.5 درصد مردم اين استان در جنگ تحميلی شركت داشتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، استان از نظر تعداد نيروهای اعزامی به جنگ تحميلی، مقام اول را داشته است.
وی ادامه داد: در سال 89 چنين يادواره‌ای در شهر ياسوج و سی‌سخت، در سال 90 در شهرستان نورآباد و در سال 91 در شهرستان گچساران و باشت برگزار شد.
فرمانده تيپ 37 زرهی شيراز اظهار كرد: 543 شهيد، 1305جانباز و 712 آزاده در جنگ تحميلی ارتشی بودند كه از اين تعداد‌ 417 شهيد، 113 آزاده و 109 جانباز مربوط به تيپ زرهی شيراز بودند.
نگهدارحقيقی از ديدار هر ساله‌ 150 تا 250 خانواده شهيد و جانياز خبر داد و تصريح كرد: از سال 89 تا‌كنون از 569 خانواده شهيد، جانباز و ايثارگر ديدار شد.
وی هفته دفاع مقدس را برگ زرينی در تاريخ دانست و خاطرنشان كرد:‌ خانواده‌های شهيدان ارتشی بيمه خداوند متعال هستند و خدمت به خانواده‌های شهدا كمتر از شهادت نيست و خانواده‌های شهدا هم بايد جايگاه خود را ارزش نهند و قدر بدانند.
captcha