اقتصاد مقاومتی يك روش مهم در تغيير مسير حركت اقتصادی كشور است
کد خبر: 2502330
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲

اقتصاد مقاومتی يك روش مهم در تغيير مسير حركت اقتصادی كشور است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقيةالله شيراز(عج) با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری بر پياده‌سازی اقتصاد مقاومتی در كشور گفت: اقتصاد مقاومتی يك روش مهم و استراتژيك در تغيير مسير حركت اقتصادی كشور است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، حميدرضا گرامی، فرمانده سپاه بقيةالله شيراز(عج) امروز دوشنبه، هفتم اسفندماه در يادواره شهدای دهستان قره‌باغ و در جمع خانواده‌های معظم شهدای اين منطقه گفت: پس از پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و عدم موفقيت آمريكا برای به انحراف كشاندن و مصادره انقلاب به دليل ماهيت انقلاب اسلامی و هدايت پيامبرگونه امام راحل(ره) و دشمنی سرسختانه آمريكا به دليل از دست رفتن منافع خود اين كينه‌توزی در سه دهه انقلاب به گونه‌های مختلف ظهور و بروز كرده است.
وی افزود: در ادامه اين كينه‌توزی‌ها، آمريكا در طول چند سال اخير برای بحران‌سازی در بحث برنامه هسته‌ای صلح‌آميز جمهوری اسلامی ايران، تلاش بی‌وقفه‌ و ويژه‌ای آغاز كرده و در طول ماه‌های گذشته با اجرای تحريم خريد نفت ايران با مساعدت كشورهای اروپايی و همچنين تحريم بانك مركزی ايران، تلاش مذبوحانه خود را در به اوج رسانده است.
گرامی ادامه داد: در مقابل اتخاذ چنين رويكردی از سوی غرب، مقام معظم رهبری با درك صحيح از تهاجم و تخاصم اقتصادی دشمن، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به‌عنوان يك روش مهم و استراتژيك در تغيير مسير حركت اقتصادی كشور عنوان كردند.
فرمانده سپاه بقيةالله شيراز(عج) تصريح كرد: نكته جالب توجه در اين ميان آن است كه با اتخاذ چنين رويكردی يعنی اقتصاد مقاومتی كه راهبردی اساسی و بصيرانه بود كه توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، عملاً گلوله‌های رها شده غرب به سوی نظام جمهوری اسلامی بی‌اثر می‌شود.
وی با بيان اينكه اين سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت طراحی مدل اقتصاد مقاومتی عملاً تأكيدی بر اين نكته است كه مسير عبور تحريم‌ها از اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، گفت: نكته‌ای كه بايد از سوی مسئولان و طرح‌ريزان اقتصادی كشور مورد توجه قرار گيرد تا بتواند آخرين حربه‌های غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ايران را با شكست مواجه كند، تا ان‌شاءالله اين پيچ تاريخی را نيز به سلامت پشت سر گذاريم.
گرامی، منظور از اقتصاد مقاومتی را يك اقتصاد فعال و پويا دانست نه يك اقتصاد منفعل و بسته و گفت: چنان‌كه مقاومت برای دفع موانع پيشرفت و كوشش در مسير حركت به سمت جلو تعريف می‌شود و با تفكر اقتصاد رياضتی تفاوت‌های اساسی دارد گرچه برخی به دليل كم اطلاعی تفاوتی بين اقتصاد مقاومتی و رياضت اقتصادی قائل نيستند و يا تصور می‌كنند كه اقتصاد رياضتی يكی از شاخه‌های اقتصاد مقاومتی است اما اين دو راهبرد كاملاً متفاوت بوده و ارتباطی به يكديگر ندارند.
اين مقام ارشد نظامی بيان كرد: رياضت اقتصادی يك طرح يك طرفه است و از ناحيه دولت‌ها به مردم تحميل می‌شود كه هدف اصلی آن كاهش هزينه‌ها است و رفع كسری بودجه دولت و به‌همين دليل دولت‌ها به كاهش و يا حذف ارائه برخی خدمات و مزايای عمومی دست می‌زنند و گاهی اوقات به افزايش ميزان ماليات و افزايش دريافت وام‌ها و كمك‌های مالی خارجی نيز می‌انجامد و اينكه بر اقتصاد و شرايط بحران‌زده يك كشور رياضت و سختی تحميل شود، در ظاهر كار خوشايند به‌ نظر نمی‌رسد، اما می‌‌تواند به بازيابی دراز مدت اقتصادی كمك كند.
گرامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه برای يك ملت،‌حتی در شرايط فشار و تحريم، زمينه رشد و شكوفايی را فراهم می‌كند، بنابراين اقتصاد مقاومتی و رياضت اقتصادی دو مفهوم جداگانه‌ و مستقل از هم است كه به‌هيچ عنوان منجر به بروز يكديگر نخواهند شد.
captcha