دهه فجر عيد غديری برای امت اسلامی ايران است
کد خبر: 2488738
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲

دهه فجر عيد غديری برای امت اسلامی ايران است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقيةالله شيراز با تأكيد بر اينكه دهه فجر، دهه عزت، سربلندی، افتخار و اقتدار ملت ايران است، گفت: به تعبيری می‌توان گفت كه دهه فجری كه انتهای آن يوم‌الله 22 بهمن‌ است، عيد غديری برای امت اسلامی و ملت ايران است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، حميدرضا گرامی، فرمانده سپاه ناحيه بقيةالله شيراز چهارشنبه، 11 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبريك فرا‌رسيدن ايام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر امسال تحت عنوان «نهضت امام خمينی(ره)، الگوی وحدت، مقاومت و پيروزی» نام‌گذاری شده است.
وی با تصريح اينكه با توجه به برنامه‌ريزی كه در ستاد دهه فجر شيراز انجام شده، مسئوليت كميته بسيج و نيروهای مسلح در ستاد به‌عهده اين ناحيه از سپاه گذاشته شده است، افزود: يك هزار و 460 برنامه در مجموعه بسيج در دهه فجر در شيراز برگزار می‌شود.
گرامی دهه فجر را دهه عزت، سربلندی، افتخار و اقتدار ملت ايران دانست و گفت: به تعبيری می‌توان گفت كه دهه فجری كه انتهای آن يوم‌الله 22 بهمن‌ است، عيد غديری برای امت اسلامی و ملت ايران است و همچنان‌‌كه در غدير نعمت امامت و ولايت برای تكميل دين بود، پيروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر نيز به‌معنای احيای اسلام ناب است لذا بايد افتخار كنيم و جهت بزرگداشت چنين ايامی تمام تلاش خود را به‌كار گيريم.
فرمانده سپاه بقيةالله شيراز خاطرنشان كرد: اگر به بيانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری توجه داشته باشيم، امام راحل(ره) در معرفی انقلاب اسلامی و بيان رمز پيروزی فرمود اين قيام، قيام حق ‌عليه باطل بود و رمز پيروزی ما در اين بود كه نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت لذا اين هديه غيبی كه خداوند به ما عطا كرد و اين استقلال به‌دليل قدرت ايمان و وحدت كلمه بود.
وی ادامه داد: در طول سی و چهار سال گذشته آنچه‌كه باعث برتری و پيروزی‌های ملت ايران شد و اينكه تهديدها به فرصت تبديل شدند، چيزی جز ايمان به وحدت در سايه اهل بيت(ع) و تمسك به قرآن كريم نبوده است، لذا يكی از مصداق‌های تقويت و وحدت همين بزرگداشت يوم‌الله است كه دهه فجر فرصت مناسبی است برای اين موضوع.
گرامی با بيان اينكه برنامه‌های راهبردی در ايام‌الله دهه فجر تدارك ديده شده است، گفت: ترويج و تعميق آرمان‌های انقلاب و بصيرت دينی جامعه برپايه قرآن و مكتب اهل بيت(ع)، ترسيم ضرورت حفظ انديشه‌های امام(ره) و تبعيت از مقام معظم رهبری با توجه به نقش بی‌بديل آن در هدايت جامعه، تقويت ملی و توسعه انقلاب، همچنين تبيين دستاورد و نمايش كارآمد‌ی نظام از جمله اين راهبردهاست.
اين مقام ارشد نظامی اضافه كرد: تقويت باورهای دينی و خودباوری به توانمندی‌های ملی با توجه به نام‌گذاری امسال به ‌نام «توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی» و اقتصاد مقاومتی، تبيين نقش انقلاب اسلامی در بيداری اسلامی و تحولات جهانی و روحيه ظلم‌ستيزی و نمايش اقتصاد نظام جمهوری اسلامی در رابطه با تهديدها و ساير راهبردهايی كه در سی و چهارمين دوره سالگرد انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه سخنان خود به تشريح برنامه‌های دهه فجر به‌همت سپاه بقيةالله شيراز اشاره كرد و افزود: نخستين برنامه‌ای كه در به‌مناسبت اين ايام و همچنين ميلاد با سعادت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در جوار مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سيد علاءالدين حسين(ع) شيراز برگزار شد، جشن ازدواج 5 زوج بسيجی بود.
گرامی برگزاری رژه موتورسواران و استقبال نمادين از فرودگاه تا گلزار شهدا و نهايتاً اجرای مراسم در سالن شهيد دستغيب در 12 بهمن‌ماه، برگزاری همايش فتنه‌شناسی و راه‌های مقابله با آن، همايش «ولايت‌پذيری و ولايت‌مداری لازمه حكومت جهانی ولی‌عصر(عج)، همايش «خودباوری جوانان و دستاوردهای انقلاب اسلامی»، همايش «احيا‌ ارزش‌های اسلامی با تولد انقلاب اسلامی»، همايش «شاخصه‌های سبك زندگی اسلامی و غربی»، همايش «چيستی و بايسته‌های اقتصاد مقاومتی»، همايش «دشمن‌شناسی لازمه اقتدار و امنيت پايدار»، همايش «زيباشناسی فرهنگ ايثار و شهادت با رويكرد انقلاب اسلامی» را از جمله برنامه‌های دهه فجر برشمرد.
فرمانده سپاه بقيةالله شيراز ادامه داد: همايش «پيچ تاريخی، الزامات و چگونگی عبور از آن» با رويكرد شاخص‌های انقلاب اسلامی، همايش «نقش انقلاب اسلامی در بيداری اسلامی»، همايش «جنگ نرم، شناخت اهداف، ابزار و راه‌های نفوذ»، حضور اقشار مختلف بسيج در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهد و نهايتاً شركت پرشور بسيجيان در راهپيمايی يوم‌الله 22 بهمن از ديگر برنامه‌های ستاد دهه فجر اين ناحيه از سپاه است.
وی در پايان از برگزاری همايش «زنان لاله‌پرور» مادران و همسران شهدا در تاريخ 19 بهمن‌ماه جاری خبر داد و گفت: همچنين افتتاح نمايشگاه كتاب و عكس و گروه‌های مشاوره در ورودی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، افتتاح نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در آستانه ايام نوروز در تاريخ 18 بهمن‌ماه در مجتمع شلمچه ويژه عموم مردم از ديگر برنامه‌های ستاد دهه فجر سپاه بقيةالله شيراز است.
captcha