نخستين جشنواره ملی «شيراز سومين حرم اهل‌ بيت(ع)» برگزار می‌شود
کد خبر: 2443089
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

نخستين جشنواره ملی «شيراز سومين حرم اهل‌ بيت(ع)» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبير نخستين جشنواره ملی ‌شيراز سومين حرم‌ اهل ‌بيت(ع)‌ از برگزاری اين جشنواره در تاريخ 24 آبان‌ماه در تالار حافظ شيراز با حضور مسئولان كشوری و استانی خبر داد.

حجت‌الاسلام سيد‌مرتضی شيرازی، دبیر نخستين جشنواره ملی ‌شيراز سومين حرم‌ اهل ‌بيت(ع)‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری در نامگذاری شیراز به‌عنوان سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع) بعد از مشهد مقدس و قم در تشرف چهار سال گذشته معظم‌له به شيراز، با انتقاد از عدم پيگيری جهت تحقق اين نامگذاری و اثرات مثبت آن بر اين شهر در ابعاد مختلف دينی، فرهنگی، مديريتی، سياسی، اقتصادی و ... از سوی برخی مسئولان استان، گفت: از آنجا‌كه شهر شيراز دارای پيشينه دينی و علمی بوده و با عناوينی نظير دارالعلم و دارالايمان معروف بوده است، نامگذاری اين‌ شهر با نام سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع)‌ در ايران آن هم از سوی مقام معظم رهبری، نشان افتخاری بر ساير عناوين افتخارآميز اين شهر است كه بايد همچون نگينی بر پيشانی اين شهر درخشيده و به شكل عملی ـ كاربردی در ابعاد مختلف اين شهر و استان فارس تحقق يابد.
دبير نخستين جشنواره «شيراز سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع)» با تأكيد بر اينكه نامگذاری هر شهر، مسير تعالی و ترقی آن را ترسيم كرده و بايد عنوان سند چشم‌انداز آن شهر را در برگيرد، گفت: متأسفانه آن‌چه از حدود چهار سال پيش تاكنون شاهد آن هستيم اكتفا كردن به نام سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع) برای اين شهر است نه چيزی بيشتر، چرا‌كه اگر در پی اين رهنمود، تلاش‌های مناسبی صورت می‌گرفت ما امروز با معضلات مختلف در اين شهر كمتر روبه‌رو بوديم و فضای شهر فضايی می‌شد در خور سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع) نه آن‌چه امروز متأسفانه شاهد آن هستيم.
مسئول دفتر آيت‌الله العظمی سيد محمد‌باقر شيرازی تأكيد كرد: برداشتن اين بار به زمين مانده بر همگان لازم است و بر اساس احساس تكليف، نسبت به تحقق اين نامگذاری به همراه جمعی از عزيزان اقداماتی از حدود يك سال قبل توسط اين دفتر صورت گرفت.
وی اظهار كرد: كليد خوردن طرح با برگزاری جشنواره در سرفصل اين برنامه قرار گرفت تا با حضور مسئولان مختلف كشوری، لشكری، استانی و رسانه‌های مختلف، زمينه‌ای برای اين‌كار صورت بگيرد كه بحمدالله با همكاری آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) شاهچراغ، دفتر نهاد نمايندگی ولی فقيه در استان فارس، استانداری فارس، فرمانداری شيراز، شهرداری شيراز، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سپاه بقيةالله شيراز و ساير مسئولان استان و طبق هماهنگی‌ها انجام يافته، ان‌شاء‌الله شاهد برگزاری افتتاحيه اين جشنواره در روز چهارشنبه، 24 آبان‌ماه از ساعت 18 الی 22 در تالار حافظ با حضور مسئولان عالی رتبه كشوری و استانی هستيم.
حجت‌الاسلام شيرازی با اشاره به اهداف برگزاری اين جشنواره گفت: شيراز سومين حرم اهل ‌بيت‌(ع)، شيراز شهر مذهب، فرهنگ و هنر و شيراز مركز بقاع متبركه ايران، به‌عنوان عناوين اصلی جشنواره جهت ارسال مقالات و طرح‌ها تنديس ارائه شده از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره است.
رئيس حوزه علميه سفيران هدايت شيراز ادامه داد: از جمله برنامه‌های اين جشنواره جذب مقالات و طراحی‌های ارائه شده به‌عنوان تنديس، در خصوص موضوعات مذكور از سراسر كشور است كه در افتتاحيه و اختتاميه كه همزمان با ميلاد باسعادت حضرت رسول‌(ص) است، انتخاب و به مقالات و طرح‌های برتر جوايز نفيس و ارزشمندی تقديم می‌شود.
وی افزود: از بهترين طرح ارائه شده به‌عنوان تنديس شيراز اولين شهر مذهبی اسلامی دارای نشان رسمی ميان كشورهای اسلامی در اختتاميه توسط مسئولان عالی رتبه كشوری با حضور شهرداران شهرهای مذهبی و كلان شهرهای كشور، رونمايی و در مناطق مختلف شهر شيراز نصب می‌شود.
حجت‌الاسلام شيرازی در پايان خاطرنشان كرد: در روزهای آينده ساير خبرهای مربوط به جشنواره به اطلاع عموم می‌رسد.
captcha