برگزاری 50 كلاس قرآنی در ماه رمضان در زهك
کد خبر: 2376903
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸

برگزاری 50 كلاس قرآنی در ماه رمضان در زهك

گروه سياسی: در ماه مبارك رمضان 50 كلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی و 15 دوره آشنايی با مفاهيم قرآن در شهرستان زهك در‌حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سيستان و بلوچستان احمد دهمرده، فرماندار زهك‌ روز گذشته، سوم مردادماه در نشست ستاد شئونات فرهنگی اين شهرستان گفت: در ماه مبارك رمضان 50 كلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قران كريم در مساجد شهرستان زهك در‌حال برگزاری است.
فرماندار زهك افزود: در طول ماه مبارك رمضان 50 دوره ختم قرآن و 15 دوره آشنايی با مفاهيم قرآن در مساجد برگزار می‌شود كه موجبات آشنايی جوانان را با تعاليم قرآن كريم فراهم می‌کند.
وی بيان كرد: اخلاق قرآنی بايد در اين ماه سرلوحه كار مردم در جامعه باشد و بايد همه از لحظه‌ لحظه اين ماه برای انجام كارهای خير و نيك بهره ببرند.
دهمرده ادامه داد: در‌طول اين مدت گفتمان‌های دينی در ادارات و مساجد برگزار می‌شود كه در يك محيط صميمی و دوستانه مردم و به‌خصوص كارمندان ادارات، مشكلات دينی خود را طرح كرده و پاسخ‌های مناسب را دريافت می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسن خدری، امام جمعه شهرستان زهك نيز در اين نشست گفت: چندين جلسه قرآنی شامل آموزش روخوانی، آشنايی با مفاهيم و تفسير موضوعی در ماه مبارك رمضان در سطح اين شهرستان برگزار می‌شود.
امام جمعه شهرستان زهك بيان كرد: ترتيبی اتخاذ داده می‌شود تا اين جلسات در ادارات سطح شهرستان نيز برگزار شود و در طی اين مدت جلسات آموزش و تصحيح قرائت نماز در ادارات برگزار می‌شود.
علی خيور، رئيس اداره تبليغات اسلامی زهك نيز گفت: 15 روحانی در قالب طرح هجرت به‌صورت دائم و 24 ساعته در مساجد حضور دارند تا به اجرای برنامه‌های درنظر گرفته شده از جمله كلاس‌های آموزشی قرائت قرآن و رفع مشكلات دينی مردم كمك كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی زهك ادامه داد: 50 روحانی نيز از شهرستان‌های قم و مشهد در اين مدت به شهرستان زهك اعزام شده‌اند تا در طول اين مدت ضمن بازديد از مساجد اين شهرستان و كمك به اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، به رفع مشكلات دينی مردم نيز كمك كنند.
وی گفت: چندين بسته معيشتی كه شامل آرد، گوشت مرغ، روغن و چندين قلم ضروری نيز تهيه شده تا در طول اين مدت به خانواده‌های كم بضاعت اهدا تا موجبات شادی اين خانواده‌ها نيز در ماه مبارك رمضان فراهم شود.
captcha