128 فيلم به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» ارسال شد
کد خبر: 1870447
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۲

128 فيلم به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» ارسال شد

گروه هنر: با پايان يافتن مهلت ارسال فيلم به سومين همايش «تصوير عاشورا»، 128 فيلم مستند، كوتاه داستانی و انيميشن به دبيرخانه اين رويداد فرهنگی و مذهبی به ثبت رسيد.

به‌ گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سينمای مستند و تجربی، از جمع آثار ارسالی به دبيرخانه سومين همايش تصوير عاشورا، 94 فيلم مستند، 22 فيلم كوتاه داستانی و 12 فيلم انيميشن هستند.
بيش از 70 درصد فيلم‌های ارسالی به دبيرخانه اين «همايش» كه مختص نمايش فيلم‌هايی با مضمون نهضت و سوگواره‌ عاشورای حسينی است، توسط بخش خصوصی تهيه شده و نمايانگر عمق توجه فيلمسازان متعهد ايران اسلامی به واقعه عظيم عاشورا است.
هم‌زمان با آغاز ماه محرم 1431، مركز گسترش سينمای مستند و تجربی نيز اقدام به مشاركت در تهيه 11 فيلم مستند و داستانی با مضامين ويژه دهه‌ محرم در نقاط مختلف ايران اسلامی كرد كه مسئولان برگزاری همايش تصوير عاشورا در تلاش هستند تا امكان نمايش برخی از آثار مذكور را در اين دوره از همايش فراهم آورند.
ضمن اين‌كه با اعلام فراخوان عمومی «حماسه محرم در دايره تصوير» كه توسط روابط عمومی اين مركز منتشر شد، جمعی از فيلمسازان در سراسر كشور، نسبت به ثبت و ضبط آيين‌ها، مراسم و وقايع مذهبی دهه اول محرم 1431 اقدام كرده و راف‌كات فيلم خود را به دبيرخانه همايش تصوير عاشورا ارائه داده‌اند تا پس از بررسی و اعلام نظر هيئت داوری، توليد نهايی 10 فيلم 15 دقيقه‌ای تا 50 ميليون ريال، مورد حمايت اين مركز قرار گيرد.
سومين همايش «تصوير عاشورا» طی روزهای 18 تا 20 بهمن‌ماه 1388 در سالن سينما حقيقت مركز گسترش سينمای مستند و تجربی برگزار می‌شود.
captcha