20 دی‌ماه، آخرين مهلت ارسال آثار به «حماسه محرم در دايره تصوير»
کد خبر: 1864087
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱

20 دی‌ماه، آخرين مهلت ارسال آثار به «حماسه محرم در دايره تصوير»

گروه هنر: علاقه‌مندان بايد آثار خود را كه مرتبط با ثبت و ضبط آيين‌ها، مراسم و وقايع مختلف محرم 1431 و توليد فيلم‌های مستند كوتاه ارزشمند با موضوع نهضت و سوگواره ‌عاشورا است، تا تاريخ 20 دی‌ماه به مركز گسترش سينمای مستند و تجربی ارسال كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سينمای مستند و تجربی، عموم مستندسازان می‌توانند راف‌كات‌های تهيه شده خود از «دهه محرم» امسال در سراسر كشور را تا 20 دی‌ماه 1388 به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» به نشانی تهران، خيابان سهروردی ‌شمالی، ميدان شهيد قندی، شماره 15،‌ مركز گسترش سينمای مستند و تجربی، طبقه اول، ارائه كنند تا پس از بررسی كيفی اين تصاوير توسط يك هيئت داوری، توليد نهايی 10 فيلم 15 دقيقه‌ای تا مبلغ 50 ميليون ريال مورد حمايت اين مركز قرار بگيرند.
بر اساس اين گزارش، موضوعاتی كه در اين فراخوان توليد فيلم مورد توجه قرار گرفته نيز به اين شرح است:
تأكيد بر ثبت مراسم آيينی و بومی هر منطقه، نگاه خلاقانه به وقايع و اتفاقات محرم 1431 در ايران اسلامی، برداشت تطبيقی از حماسه عاشورا در جهان امروز، نگاه پيرامونی به آيين‌های عاشورايی، جوانان و نگاه امروزی به حماسه عاشورا، محرم و مادران؛ زنان و عاشورا، هم‌سويی محرم و آيين‌های ملی، حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی.
اسامی برگزيدگان فراخوان «حماسه محرم در دايره تصوير» نيز در آيين اختتاميه سومين همايش «تصوير عاشورا» كه در سالن «سينما حقيقت» مركز گسترش سينمای مستند و تجربی برگزار می‌شود، اعلام می‌شود و از 10 فيلمساز برتر تجليل به عمل خواهد آمد.
علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به پايگاه اينترنتی اين مركز به نشانی www.defc.ir مراجعه كرده و يا با شماره تلفن‌های 14 و 88528312 و 88511289 تماس حاصل كنند.
captcha